Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سمنان با بیان اینکه کشور اداره کشور تنها با اقتصاد دولتی غیر ممکن است گفت: که ۷۵ درصد از اعتبارات دولتی صرف هزینه های جاری می شود و تنها با ۱۵ درصد نمی توان کشور را اداره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار محمد رضا خباز استاندار سمنان و هیات همراه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت به شهرستان شاهرود سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بدو ورود به شاهرود در گلزار شهدای شهر بسطام حضور یافت و به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام کرد.

استاندار سمنان و هیات همراه پس از آن در آیین افتتاح متمرکز 141 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان شاهرود در محل هتل قصر بسطام حضور یافتند.

کشور با اقتصاد دولتی قابل اداره کردن نیست

محمدرضا خباز استاندار سمنان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید رجایی در سر هوای خدمت به مردم و در دل هوای انجام وظیفه داشت و همه مسئولان می توانند این دو ویژگی را برای خدمت به مردم در خود تقویت کنند.

وی با بیان اینکه فرصت خدمت به مردم فرصت کوتاهی است اظهار کرد: مدیریتی اصالت دارد که همراه با خدمت به خلق باشد و در فاصله کوتاهی این فرصت تمام می شود.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به نامگذاری هفته دولت به نام تدبیر و امید، تولید و اشتغال افزود: اشتغال با تولید و سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری محقق می شود و با اقتصاد دولتی کشور قابل اداره نیست چرا که ۷۵ درصد از اعتبارات دولتی صرف هزینه های جاری می شود و تنها با ۱۵ درصد نمی توان کشور را اداره کرد.

خباز بیان کرد: بودجه عمرانی استان سمنان در سال جاری ۲۱۰ میلیارد تومان است و تنها ۵۰ درصد آن حدود ۱۱۰ میلیارد تومان محقق می شود که با این میزان اعتبار عمران و آبادانی تقریبا غیرممکن است و باید به سرمایه گذار بخش خصوصی بها داد.

وی با اشاره به بهره برداری از ۴۸۷ پروژه با ۳۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان سمنان در هفته دولت عنوان کرد: میزان تسهیلات سایت بهین یاب در سال جاری به ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که این اعتبار در سال گذشته مربوط به بخش کشاورزی و صنعت بود اما امسال بخش خدمات و گردشگری هم به آن اضافه شده است.

آغاز عملیات اجرایی 23 پروژه همزمان با هفته دولت در شهرستان شاهرود

سید محمدرضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود در آیین افتتاح همزمان پروژه های هفته دولت شهرستان شاهرود که با حضور استاندار سمنان در هتل قصر بسطام برگزار شد گفت: در هفته دولت ۱۴۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۲۳۸ نفر به در شهرستان شاهرود بهره برداری می رسد.

وی اظهار کرد: از مجموع این پروژه ها ۵۲ پروژه با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در بخش بسطام، ۲۹ پروژه با اعتبار ۶ میلیارد تومان در بخش مرکزی، ۴۰ پروژه با اعتبار ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در بخش بسطام، ۱۷ پروژه با اعتبار ۸ میلیارد تومان در بخش بیارجمند و ۳ پروژه نیز به صورت متمرکز در سطح شهرستان شاهرود افتتاح خواهد شد.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه ۱۲۵ پروژه ای که در هفته دولت به بهره برداری می رسد عمرانی و ۱۶ پروژه دیگر نیز اقتصادی است افزود: عملیات اجرایی ۲۳ پروژه دیگر نیز در شهرستان شاهرود با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان آغاز خواهد شد که ۸ پروژه در شاهرود، ۳ پروژه در بخش مرکزی، ۵ پروژه در بخش بسطام و ۷ پروژه دیگر مربوط به بخش بیارجمند است.

هاشمی با اشاره به افزایش پروژه های قابل بهره برداری از نظر اعتبار و تعداد در سالجاری نسبت به سال قبل بیان کرد: در سال ۹۴ تعداد ۸۸ پروژه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان، سال ۹۵ تعداد ۹۱ پروژه با اعتبار ۴۷ میلیارد تومان و در سال ۹۶ تعداد ۱۴۱ پروژه با اعتبار ۱۰۷ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان در هفته دولت بهره برداری می شود که تعداد پروژه ها ۵۰ پروژه و از نظر اعتباری ۶۰ میلیارد تومان نسبت به سال ۹۵ افزایش یافته است.

6 میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل هتل قصر بسطام پرداخت شد

حسین خواجه بیدختی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در آیین افتتاح هتل قصر بسطام با اشاره به کمبود ظرفیت اقامتی در شهر بسطام گفت: مهمانسرای جهانگردی بسطام نیز ظرفیت اقامت برای تعداد زیادی مهمان نداشت.

وی با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه هتل قصر بسطام از سال 80 اظهار کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی این پروژه را از سال 92 تملک و پروژه را مجدد شروع کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان در خصوص منابع تسهیلاتی که برای اتمام پروژه در اختیار سرمایه گذار قرار گرفته است افزود: 4 میلیارد تومان وام از محل صندوق توسعه و دو میلیارد تومان دیگر از منابع داخلی بانک گردشگری برای تکمیل پروژه به سرمایه گذار پرداخت شده است.

خواجه بیدختی بیان کرد: این هتل با زیربنای پنج هزار و 376 متر مربع در هفت طبقه با 30 اتاق مستقل و 9 سوئیت آماده پذیرایی از مهمانان و گردشگرانی است که به شهر بسطام سفر می کنند.

وی یادآور شد: با افتتاح هتل قصر بسطام برای 43 نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: دو اقامتگاه بوم گردی در شهر کلاته خیج و مجن شاهرود، افتتاح یک اقامتگاه بوم گردی در دامغان و افتتاح یک هتل در گرمسار از پروژه های این نهاد است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.

افتتاح یک واحد دامداری 380 رأسی در قلعه نوخرقان

افتتاح یک واحد دامداری با ظرفیت 380 زأس گاو در روستای قلعه نو خرقان بخش بسطام از جمله پروژه هایی بود که در چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان شاهرود به بهره برداری رسید.

برای بهره برداری از این واحد دامداری 16 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای 18 نفر اشتغال زایی شده است.

این واحد دامداری سالانه ظرفیت تولید 70 تن گوشت و شیر را دارد.

زورخانه باستانی حضرت ابوالفضل افتتاح شد

زورخانه باستانی حضرت ابوالفضل علیه السلام نیز از دیگر پروژه هایی بود که همزمان با چهارمین روز از هفته دولت در شاهرود و با حضور استاندار سمنان در شاهرود افتتاح شد.

عملیات اجرایی این پروژه از سال 91 در زمینی به مساحت 700 متر مربع آغاز و در چهارمین روز از هفته دولت به بهره برداری رسید.

برای ساخت این پروژه شش میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سالن چند منظوره ورزشی پرنیان با حضور استاندار سمنان افتتاح شد

سالن چند منظوره پرنیان دومین پروژه ورزشی بود که با حضور استاندار سمنان در چهارمین روز از هفته دولت در شاهرود افتتاح شد. این سالن ورزشی با مشارکت بخش خصوصی و در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع ساخته شده و برای ساخت آن یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار شخصی هزینه شده است.

این مجموعه شامل سالن ورزشی رزمی، ایروبیک، رختکن و خوابگاه و چهار اتاق است.

بهره برداری از شرکت پنجره دو جداره سمیر

شرکت پنجره دو جداره سمیر آخرین پروژه ای بود که در چهارمین روز از هفته دولت با حضور استاندار سمنان و هیات همراه به بهره برداری رسید.

با افتتاح شرکت سمیر برای 50 نفر اشتغال زایی شده است و درب معمولی یو پی وی سی، پنجره یو پی وی سی و درب و پنجره آلومینیومی از تولیدات این شرکت است.

برای ساخت این شرکت 44 میلیارد و 440 میلیون ریال هزینه شده است که 34 میلیارد و 940 میلیون ریال آن اعتبار آورده شخص و 9 میلیارد و 500 میلیون ریال آن تسهیلات دولتی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۲۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمد زهرایی ظهر پنجشنبه در نشست خبری هفته جهاد خدمت‌رسانی اظهار کرد: مسؤولان هنوز نپذیرفتند که باید کار را به مردم بسپاریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به جایگاه رسانه در تحقق شعار سال اشاره و خاطر نشان کرد: اگر جریان رسانه راه بیندازیم می‌توانیم در جنگ اقتصادی در برابر دشمن بایستیم و دشمن را مغلوب کنیم.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف در اقتصاد نقشی اساسی دارد، تصریح کرد: در جنگ تمام عیار با جبهه استکبار قرار داریم و در جنگ اقتصادی هر کسی به فراخور توان خود باید هزینه کند که بسیج سازندگی در این عرصه پیشگام است.

زهرایی گفت: در راستای تصویب طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی، ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی برنامه‌ریزی شد و امروز در آغاز هفته جهاد خدمت‌رسانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار کرد: خراسان‌رضوی ۹ تیم جهادی دارد و قدمت آن نیز بسیار بالاست و عصر امروز با حضور در شهرستان بردسکن، پروژه‌های آب‌رسانی و آسفالت «شهرآباد» و ۱۵ روستای اطراف را به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: یک‌هزار و ۱۰۲ پروژه حوزه مسکن، ۶۲ پروژه آسفالت و اصلاح معابر، ۸۵ پروژه آب‌رسانی، ۳۸ پروژه آب و کشاورزی و یک هزار و ۵۳۱ پروژه مرمت مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری خواهد رسید.مجموعه‌های کمیته امداد، جهاد کشاورزی، استانداری، آب و فاضلاب و بنیاد مسکن ما را در این امر مهم یاری رسانده‌اند که از تمامی این دستگاه‌ها تقدیر می‌کنیم.

زهرایی بیان کرد: برای سال ۱۴۰۳ و از محل تبصره ۲ تسهیلات اشتغال‌زایی مجلس، مبلغ ۳.۲ همت برای پروژه‌های محرومیت‌زدایی و اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6095155

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم طلسم بهره‌ برداری از خط ریلی شلمچه-بصره را می شکند؟
  • بهره‌برداری از ۱۲ طرح و اهدای جهیزیه در زندان‌های هرمزگان
  • ۲ هزار و ۹۵۰ پروژه در خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد
  • نخستین پروانه بهره‌برداری شهرک دولتی صادر شد
  • نخستین پروانه بهره‌ برداری شهرک دولتی صادر شد
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد