Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان-رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بیش از ۸۸ هزار تن موز از ۲هزار هکتار باغات موز شهرستان کنارک واقع در منطقه بلوچستان برداشت می شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی،رضا نجفیاظهار داشت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی در شهرستان کنارک وجود دارد که از این میزان ۸۳۰۰ هکتار زیر کشت محصولات کشاورزی مانند هندوانه، خربزه، خیار و انواع صیفی‌جات رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد جوی و رطوبت لازم در محدوده شهرستان کنارک، از هر هکتار باغ موز حدود ۴۰ تن محصول برداشت می‌شود. از آنجا که برای تولید این محصولات از شیوه آبیاری غرقابی استفاده می‌شود، اجرای شبکه آبیاری تحت فشار در باغات و به ویژه باغات موز یک اقدام ضروری در منطقه محسوب می شود که با جدیت در دست اقدام است.

نجفی اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۳۰۰ هکتار از اراضی محدوده شهرستان کنارک تحت پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این رقم به ۵۵۰ هکتار برسد. با توجه به خشکسالی‌های اخیر استان، توسعه کشت گلخانه‌ای نیز در اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد، از این رو از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا در این زمینه ورود کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاوری سیستان و بلوچستان گفت: احداث جاده‌های دسترسی در میان زمین‌های کشاورزی سبب کاهش هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی می‌شود و به همین دلیل یکی از اقدامات در دست اجرای این نهاد ایجاد جاده دسترسی به زمین‌های کشاورزی است.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۴۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب