Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@20:46:26 GMT

پس از پيشرفت‌، با همکاران حسودمان چه کنيم؟

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۲۴۰۶

خبرگزاري آريا -

همکاران حسود مي‌توانند شما را از پيشرفت بازبدارند و حتي در مسيرتان دام‌هايي بگسترانند
طي موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي‌تان در فضاي کار، احتمالا دوستان و دشمنان زيادي دورتان جمع شده‌اند. اين دشمن‌ها که هميشه هم ناچارا با آنها روبرو مي‌شويد، اغلب سعي مي‌کنند شما را به زير بکشند يا کارها و دست‌ آوردهاي شما را کوچک و بي‌ارزش جلوه بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين دشمنان يا ملايم تر بگوييم، اين همکاران حسود مي‌توانند شما را از پيشرفت در کارتان بازبدارند و حتي در مسيرتان دام‌هايي بگسترانند.
حسودترين همکارتان را به راحتي مي‌توانيد شناسايي کنيد چون هميشه در تمام رقابت‌ها و تلاش‌هايي که انجام مي‌دهيد فقط شما را نشانه خواهد گرفت. زيرک ترين دشمن معمولا منتظر فرصت مي‌ماند تا بابت هر شکست يا اشتباه‌تان بدگويي و عيبجويي کند.
دو روش اساسي براي برخورد داشتن با همکاران حسو وجود دارد: 1- خنثي کردن حسادت آنها و 2- مقابله کردن با تلاش‌هاي آنها.
خنثي کردن حسادت
بابت رفتارتان سرزنش‌تان مي‌کند؟ کاري کرده‌ايد که برايش حسادت برانگيز بوده است؟ ديگران را تحقير کرده‌ايد يا موفقيت‌هاي خودتان را به رخ کشيده‌ايد؟
اينها سوالاتي است که بايد از خودتان بپرسيد چون قرار نيست دست ديگران بهانه بدهيد که از شما متنفر باشند. اگر متوجه شديد رفتار نادرستي داريد بايد اصلاحش کنيد. در واقع بايد با محبت و صميمي و متواضع باشيد تا محبوب ديگران شويد.
با شريک کردن همکاران‌تان در موفقيت‌هاي خود و ياد دادن چيزهاي مفيد به ديگران جهت موفق بودن، براي خودتان احترام و ارزش بخريد و اعتماد ديگران را جلب کنيد. اگر در گذشته خود بزرگ بين بوده‌ايد، تغييراتي در شيوه‌ي خود ايجاد کنيد و سعي کنيد با دشمنان‌تان با آرامش و متانت رفتار کنيد، خلاصه اينکه از صميم قلب، اساسي تغيير کنيد!
به خاطر شغل‌تان، خوشنامي و شعورتان، بايد از جدال يا بروز احساسات بيمارگونه در محل کار اجتناب کنيد. اگر به دليل ترس از کاري که ممکن است همکارتان به ضرر شغل و سمت‌تان انجام دهد، رفتارهاي نامناسب داشته باشيد، مطمئن باشيد که اين رفتارهاي منفي فورا ديده خواهند شد. در عوض سعي کنيد روي تغيير و اصلاح خودتان متمرکز شويد، اين يک تاکتيک حرفه‌اي است.
جوري باشيد که به شما احترام بگذارند
آيا شما را به عنوان کسي مي شناسند که هيچکس را قبول ندارد و فقط به منافع خودش فکر مي‌کند؟ براي تغيير و جبران اشتباهات هرگز دير نيست، مردم مي‌توانند هر تغيير اساسي را خوب ببينند. کسي باشيد که به افراد تيم و کارمندانش اهميت مي‌دهد. اگر براي آنها احترام قائل باشيد و نشان دهيد که به نظرات و دغدغه‌هاي‌شان اهميت مي‌دهيد، مطمئن باشيد قوي‌ترين حمايت ممکن را از سوي آنها خواهيد داشت. فرد حسود را مستثني کنيد، احتمالا او با مشاهده‌ي اين رفتار شما، ديگ خشم و حسادتش به جوش خواهد آمد!
موقعيت خود را مانند يک تاجر حرفه‌اي بسنجيد، موقعيت شناس باشيد و زيرکانه رفتارها را موشکافي کنيد. اگر متوجه شديد کسي ناراضي و پکر است و حس کرديد او ممکن است شروع کند به متنفر شدن و حسادت کردن به شما، پيش دستي کنيد. هر جا لازم است از اعتبارتان خرج کنيد، متواضع باقي بمانيد اما نه تا حدي که اعتماد بنفس و جذبه‌ي خودتان آسيب ببيند. تشخيص به موقع شروع يک حس ناخوشايند نسبت به خودتان، خيلي مهم است.
موفقيت‌هاي همکاران‌تان را جشن بگيريد. سعي کنيد خودتان هم حسود نباشيد چون اين احساس‌ها به راحتي توسط ديگران شناسايي مي‌شوند. اگر هر گونه حس حسادتي داشته باشيد يا رفتارهاي منفي از خود بروز بدهيد، واکنش‌هاي مشابهي دريافت خواهيد کرد.

سعي کنيد حسود نباشيد چون اين احساس‌ها به راحتي توسط ديگران شناسايي مي‌شوند
مقابله کردن با تلاش‌هاي آدم حسود
اگر قادر نيستيد حسادت‌هاي همکارتان را بي‌اثر کنيد، مجبور هستيد حرکتي براي حفظ اعتبار و نام‌تان در فضاي کار، انجام دهيد. کاري که بايد انجام دهيد، کنترل آسيب است چون هيچکس از مشاجرات و کلنجارهاي زشت و ناخوشايند، سودي نخواهد برد.
اگر تهمتي عليه شما توسط يک همکار حسود، همه جا پخش شد، اين وظيفه‌‌ي شماست که خلاف آن را ثابت کنيد، به آن فرد حمله نکنيد، چون با اين کار فقط خطاي او را تقويت خواهيد کرد. تشويق و احترام به ديگران را ادامه دهيد، هميشه لبخند بزنيد و سرحال باشيد، به سختي کار کنيد و از داخل شدن به هرگونه گفتگوي بيخود و خبرچيني‌هايي که پيرامون‌تان روي مي‌دهد اجتناب کنيد.
از ميان مقام‌هاي بالاتر براي خود حامي پيدا کنيد
يکي از اولين کارهايي که براي دفاع از خودتان لازم است انجام دهيد، پيدا کردن چند حامي و طرفدار است. اين حامي‌ها هر چه بلند رتبه‌تر باشند، بهتر است. پيدا کردن پشتيبان و همراه قدر و موثر مي‌تواند جلوي اقدامات منفي دشمنان‌تان را بگيرد. حتي اگر رقباي حسودتان احساس کنند توانايي درافتادن و دست و پنجه نرم کردن با شما را دارند، اما اگر پاي يک شخص عالي‌رتبه‌تر هم وسط باشد و به عنوان حامي شما حضور داشته باشد، شايد ديگر اينقدرها مشتاق دردسر آفريني نباشند.
چاپلوسي و خود شيريني نکنيد و خود را ضعيف و حساس جلوه ندهيد. پشت درهاي بسته به شيوه‌اي رسمي با حامي‌تان بنشينيد و نگراني‌هاي‌تان را در مورد موقعيت پيش آمده با او درميان بگذاريد و او را از هرگونه رشد و پيشامدي که داريد آگاه کنيد.
هر گونه تخلف و سرپيچي را پيگيري کنيد
براي هر تخلف و مقابله‌اي که فر حسود در رابطه با شما انجام داده، سند و مدرک جمع کرده و سعي کنيد چند شاهد هم پيدا کنيد. سعي کنيد حرفه‌اي باقي بمانيد؛‌اگر او رفتار زشتي کرد، مثل خودش جواب ندهيد، ممکن است او هم به دنبال مدرک جمع کردن باشد. اگر ايميل ناخوشايندي دريافت کرديد، نگهش داريد و به آن جواب ندهيد، اگر لازم شد موردي را پيگيري کنيد اين کار را شخصا انجام دهيد.
به فرد حسود، براي عقب نشيني فضا بدهيد
سعي کنيد مخالف‌تان را در موضع دفاعي قرار ندهيد، بلکه کاري کنيد که هشدار بگيرد و نااميد شود. يادتان باشد؛ شما داريد تلاش مي‌کنيد تا از ضربه‌هاي بزرگ اجتناب کنيد، پس هر وقت که ممکن شد به حسود فرصتي براي عقب نشيني بدهيد.
از هرگونه اعتراف و تصديق کوچکي براي کمک به بهتر شدن روابط‌ تان استفاده کنيد. مثلا اگر فرد مخالف با شما برخلاف هميشه، خوش‌رفتار بود يا ژستي دوستان داشت، به او اعتماد کنيد اما هشيار باشيد و کورکورانه عمل نکنيد. شايد او سعي دارد به شيوه‌اي که غرروش پايمال نشود، عذرخواهيد کند. با تاخت و تاز و به رخ کشيدن، غرورش را نشکنيد، مهربان و دلسوز باشيد. اگر افراد ديگر از تلاش‌هاي صلح جويانه‌ي شما مطلع باشند، دست کم بابت اينکه هيچ کاري براي بهتر شدن روابط خود نکرده‌ايد، سرزنش نخواهيد شد.
در هر حال حرفه‌اي بمانيد
کنار آمدن با همکاران حسود، موقعيت دشواري است که مايليد از آن اجتناب کنيد. تلاش‌ کنيد تا تيمي عمل کنيد و قبل از اينکه حسادت‌ها تبديل به مشکلات جدي شوند، آنها را خنثي کنيد. از کينه ورزي و کشمکش‌هاي اينچنيني هيچ کس جان سالم به در نمي‌برد! رفتار حرفه‌اي‌تان را فراموش نکنيد، يادتان باشد همه به شما نگاه مي‌کنند و منش و روش‌هاي شما را ارزيابي مي‌کنند، پس به هر قيمتي شده، در هر شرايطي حرفه‌اي باقي بمانيد.
منبع: bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی

با شور و شوق فراوان، آرش مال در تاریخ سوم خرداد ۱۴۰۳ در منطقه آزاد انزلی افتتاح خواهد شد. این مجتمع تجاری نتیجه‌ی سال‌ها تلاش مداوم و برنامه‌ریزی دقیق است که با هدف ارتقاء سطح اقتصادی و فرهنگی منطقه و افزایش جذابیت‌های گردشگری استان گیلان طراحی شده است. آرش مال به عنوان یک نماد اعتباری برای منطقه آزاد انزلی و شهروندان گیلانی، قرار است محیطی مملو از فرصت‌های نوین تجاری و تفریحی ارائه دهد که می‌تواند به تحولی بزرگ در الگوی خرید و سبک زندگی مردم منجر شود.

در طول سال‌های گذشته، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای به سرانجام رساندن این پروژه صورت گرفته است. از جذب سرمایه‌گذاران بزرگ داخلی و خارجی گرفته تا همکاری با طراحان و معماران برجسته، هر قدم با دقت فراوان برداشته شده تا اطمینان حاصل شود که آرش مال نه تنها به یک مرکز خرید معمولی تبدیل نشود، بلکه به یک مرکز جامع تجاری، فرهنگی و تفریحی مبدل شود که می‌تواند به عنوان قلب تپنده اقتصاد منطقه آزاد انزلی عمل کند.

همچنین، این افتتاحیه تنها آغاز راه است؛ برنامه‌های ما برای آینده آرش مال همچنان ادامه دارد. ما می‌دانیم که مسیر توسعه و پیشرفت این مجموعه بی‌پایان است و با هر گام، خدمات و امکانات جدیدی به آن افزوده خواهد شد تا نیازهای رو به رشد گردشگران و شهروندان را برآورده سازد. آرش مال نه تنها یک مرکز خرید است، بلکه باید به مکانی برای پیوندهای اجتماعی و فرهنگی تبدیل شود که افتخار آن متعلق به همه شهروندان خواهد بود.

ما در آرش مال، مفتخریم که این مسیر را در کنار شما طی کنیم و با اطمینان به آینده‌ای روشن، دعوت می‌کنیم تا در این سفر هیجان‌انگیز با ما همراه باشید.‌ همراهان عزیز، آرش مال در روز افتتاحیه خود، شاهد برگزاری یک فستیوال بزرگ خواهد بود که بی‌شک، به یکی از به‌یادماندنی‌ترین رویدادها در منطقه آزاد انزلی تبدیل خواهد شد. این فستیوال با برنامه‌های متنوع و جذابی همچون نمایش های زنده، برنامه های هنری، نمایش های فرهنگی و فعالیت‌های تفریحی برای همه سنین، قرار است تجربه‌ای منحصر به فرد برای بازدیدکنندگان ایجاد کند.‌

‌این فستیوال نه تنها فرصتی برای تفریح و خرید است، بلکه می‌تواند به عنوان محرکی برای توسعه گردشگری و تجارت در منطقه نیز عمل کند. ما امیدواریم که شما در این روز بزرگ همراه ما باشید و شاهد آغاز دوران جدیدی در تاریخ منطقه آزاد انزلی باشید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

دیگر خبرها

  • رزرو هتل در مسقط برای سه روز
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • مردم ایران عصبانی و بیش از اندازه حسود هستند، اگر به زنی نگاه کنی کشته می‌شوی!
  • فستیوال بزرگ آرش مال: جشن افتتاحیه‌ای با شکوه در قلب منطقه آزاد انزلی
  • رازهای خوش تیپی مردان
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • همکاران ما در جنگ نرم دشمن آسیب می‌بینند و طعنه می‌خورند | نباید از چشم مردم مخفی و جهادشان مغفول بماند
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • مجموعه انتظامی در خط مقدم جنگ نرم قرار دارد
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات