Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش منتشره در روزنامه موندو دپورتیوو، از سال 2021 تورنمنت جدیدی در دنیای فوتبال برگزار خواهد شد که جایگزین جام کنفدراسیون‌های فعلی خواهد شد. این تورنمنت سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها نام دارد و اولین دوره آن در چین برگزار خواهد شد.

یکی از دپارتمان‌های فیفا زیر نظر زونیمیر بوبان، مسئولیت بررسی و تحقیق در مورد ایجاد چنین تورنمنتی را بر عهده داشتند و حالا مقامات فیفا به تولد چنین تورنمنتی چراغ سبز نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبر ایجاد این تورنمنت جدید در دو روزنامه موندو دپورتیوو و گاتزتا دلوسپورت منتشر شده و به نظر می‌رسد که این تورنمنت با حضور 24 تیم باشگاهی برگزار می‌شود.

سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها هر 4 سال یک بار برگزار می‌شود و به نوعی مشابه جام جهانی، البته در عرصه باشگاهی است. تیم‌ها از طریق رقابت‌های قاره‌ای، سهمیه حضور در این تورنمنت را خواهند یافت و به عنوان مثال در قاره اروپا، تیم‌ها با موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا، مجوز حضور در این تورنمنت را به دست می‌آورند.

قرار بر این است که بازی‌های سوپرجام جهانی‌ در فصل تابستان و در نیمه دوم ماه ژوئن برگزار شود و تیم قهرمان، جام قهرمانی را برای 4 سال در اختیار خواهد داشت.

24 تیم شرکت‌کننده در سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها، در هشت گروه سه تیمی تقسیم می‌شوند. تیم‌های اول هر گروه به دور بعد راه ‌یافته و در بازی‌های حذفی مستقیم شرکت می‌کنند و تورنمنت در مراحل یک‌چهارم پایانی، نیمه‌نهایی و فینال دنبال می‌شود. بدین ترتیب هر تیم فینالیست در طول تورنمنت، 5 بازی برگزار خواهد کرد.

طبق محاسبات انجام شده در دور اول برگزاری این تورنمنت، 12 باشگاه از قاره اروپا (UEFA)، 5 باشگاه از آمریکای‌جنوبی (Conmebol)، دو باشگاه از قاره آفریقا (CAF)، دو باشگاه از قاره آسیا (AFC) و دو باشگاه از آمریکای‌شمالی (CONCACAF) در این مسابقات حضور خواهند یافت و مقامات برگزاری مسابقات به دنبال راهکاری هستند که قاره اقیانوسیه هم بتواند نماینده‌ای در این تورنمنت داشته باشد و برای این کار، باید نماینده این قاره در یک بازی مقدماتی مقابل نماینده‌ای از یک قاره دیگر قرار بگیرد.

سهمیه 12 تیم اروپایی حاضر در این تورنمنت را 4 قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در 4سال اخیر قبل از برگزاری سوپرجام جهانی، 4 نایب‌قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در آن 4 سال و 4 تیم با بهترین راندمان در فوتبال اروپا درآن بازه زمانی تشکیل می‌دهند. بدین ترتیب اگر سوپرجام جهانی‌ همین امسال برگزار می‌شد، تیم‌های رئال‌مادرید، بارسلونا، یوونتوس و اتلتیکومادرید به اضافه هشت تیم دیگر به این رقابت‌ها می‌رسیدند.

مسئولان فیفا بر این باورند که این تورنمنت می‌تواند تورنمنت بسیار جذابی برای باشگاه‌ها باشد. سوپرجام جهانی‌ باشگاه‌ها دقیقاً مشابه جام جهانی‌ است ولی به جای تیم‌های ملی، 24 تیم باشگاهی برتر جهان از تمامی قاره‌ها در آن حضور خواهند یافت.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • جام سرکیسیان ارمنستان از برنامه‌های کشتی آزاد خارج شد
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • اکسپو فرصتی برای توسعه
  • مراسم آیینی سنتی کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • جام بین‌المللی یا آبروریزی ملی! چرا جام تختی با این شکل برگزار می‌شود؟/ شعار بیلبوردهای شهردار را باور کنیم یا میزبانی درجه۳ دبیر را ؟
  • اصولی: از فردا به فکر جام جهانی هستیم
  • شمسایی با قدرت ادامه می دهد/فضای خوبی در تیم ملی فوتسال وجود دارد
  • وعده رئیس کمیته فوتسال برای تمدید قرارداد شمسایی
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت