Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-08@03:15:28 GMT

قطارهای گردشگری رجا در خدمت گردشگران

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۵۵۶۳۳

قطارهای گردشگری رجا در خدمت گردشگران

تین‌نیوز |

قطار گردشگری تهران ـ سوادکوه که به‌تازگی توسط شرکت رجا راه‌اندازی شده است، به‌عنوان اولین قطار گردشگری کشور در قالب سفرهای یک‌روزه گردشگران داخلی و خارجی را با جاذبه‌های گردشگری این مسیر با اولویت جذابیت‌های ریلی جابه‌جا می‌کند

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی حمل و نقل ریلی رجا، معاون فنی و سرپرست معاونت اجرایی شرکت حمل و نقل ریلی رجا در نشست خبری که در قطار گردشگری تهران ـ سوادکوه انجام شد، اظهار داشت: این قطار گردشگری فعلاً یک روز در هفته بین تهران تا سوادکوه تردد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن یاوری ادامه داد: حوزه گردشگری این قطار جذابیت‌های توریستی راه‌آهن است و این برای اولین بار است که در کشور چنین قطاری راه‌اندازی شده است.

وی افزود: قطار گردشگری توسط شرکت رجا برای منطقه آزاد ارس (تا دو هفته آینده) و در منطقه لرستان نیز بعد از بازسازی خطوط ریلی جنوب راه‌اندازی خواهد شد.

معاون فنی شرکت رجا نرخ بلیت قطار گردشگری تهران-سوادکوه را ۱۷۰ هزار تومان با پذیرایی اعلام کرد و گفت: برای قطار گردشگری منطقه لرستان نرخ بلیت حدود ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یاوری همچنین در مورد ضریب اشتغال صندلی‌های قطار گردشگری گفت: از آن منظر که می‌خواهیم مسافران اغلب در کنار پنجره باشند و بتوانند از زیبایی‌های گردشگری اطراف استفاده کنند، اغلب ضریب اشغال این قطارها ۵۰ تا ۶۰ درصد است و بیش از آن بلیت نمی‌فروشیم.

سرپرست معاونت اجرایی رجا اضافه کرد: در این تور قطار گردشگری ضمن آشنایی با تاریخچه ساخت راه‌آهن سراسری، بازدید از دیدنی‌ترین نقاط راه‌آهن شمال و جنوب کشور با قطار اختصاصی ریل‌باس و آشنایی با مهم‌ترین ویژگی‌های فنی مسیر، پل و تونل‌ها انجام می‌شود.

معاون فنی شرکت رجا ادامه داد: برخی نقاط مورد بازدید تنها با استفاده از مسیر ریلی در دسترس است و از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای امکان بازدید آن میسر نیست.

یاوری همچنین از راه‌اندازی ارایه بسته سفر خبر داد و گفت:‌ برای نخستین بار در حمل‌ونقل ریلی این بسته شامل بلیت قطار، رزرو هتل و جابه‌جایی درون شهری فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استفاده همه هموطنان از خدمات قطارهای مختلف رجا، این شرکت اقدام به راه اندازی سامانه اطلاع رسانی سفر ارزان بر روی کانال تلگرامی به نشانی @safararzan۱۵۳۹ کرده است که هموطنان با عضویت در این کانال می توانند از آخرین تخفیفات رجا با خبر شده و اقدام به خرید بلیت از طریق سامانه ها و نمایندگی های مجاز همچنین خرید تلفنی از طریق سامانه ۱۵۳۹ در سراسر کشور کنند.

* ورود واگن‌های نو ساخت واگن‌ پارس و پلور سبز به ناوگان رجا تا دو هفته آینده

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر نوسازی و بهسازی ناوگان رجا گفت: در یک سال گذشته ورود ناوگان نو در دستور کار رجا قرار گرفته است. در این راستا شب عیدی که گذشت ۸ دستگاه واگن پلور و ۴ دستگاه واگن پارسی وارد ناوگان شد و تا دو هفته آینده نیز تعدادی واگن از این دو شرکت سازنده داخلی تحویل می‌گیریم.

معاون فنی شرکت ریلی رجا افزود: تا پایان سال حداقل ۱۵ دستگاه واگن جدید دیگر وارد ناوگان می‌شود.

یاوری ادامه داد: سال گذشته ۳۲ دستگاه واگن بازسازی کامل کردیم و امسال از این تعداد ۷ دستگاه آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما آن است که سالانه ۱۲۰ دستگاه واگن را نوسازی کنیم.

* داخلی‌سازی قطعات ترن ست‌ها و ساخت قطعه از طریق مهندسی معکوس

معاون فنی شرکت حمل و نقل ریلی رجا در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره رفع مشکل موتور ترن ست‌ها (قطارهای خودکشش پردیس) گفت: مشکلات رجا در مورد ترن ست‌ها کاهش یافت، زیرا بسیاری از قطعات را در قالب مهندسی معکوس ساخت داخل کردیم.

یاوری اضافه کرد:‌ در قطارهای خودکشش میزان تأخیرات در سه ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷۰ درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: برنامه‌ای برای افزایش ترن ست‌های رجا نداریم و اگر منابع جدید تأمین شود، واگن‌های نو خریداری می‌کنیم.

معاون فنی شرکت رجا تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ رام ترن ست در ناوگان رجا فعال است که ۱۸ رام آن گرم است و دو رام دیگر را در دست آماده سازی داریم.

* تأمین فاینانسر پروژه هزار میلیارد تومانی خرید ۲۵۰ دستگاه واگن

یاوری با تأکید بر اینکه خرید واگن دسته دوم در برنامه رجا قرار ندارد، گفت: خرید واگن نو از خارج در دستورکار رجا نیست.

وی ادامه داد: مناقصه بین‌المللی خرید ۲۵۰ دستگاه واگن با جوینت خارجی و سازنده داخلی در حال انجام است که با احتساب هر دستگاه واگن بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان رقم این قرارداد هزار میلیارد تومان خواهد بود.

معاون فنی شرکت رجا بابیان اینکه فاینانسر پروژه را در دست مطالعه داریم و به‌زودی پیدا می‌کنیم، گفت: ۲۰ تا ۲۵ درصد پیش‌پرداخت توسط رجا تأمین می‌شود.

* رجا تا سه سال دیگر هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن خواهد داشت

یاوری اضافه کرد: در حال حاضر ۷۵۰ دستگاه واگن فعال داریم که روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار صندلی برای ناوگان ریلی کشور ایجاد می‌کند.

وی درباره اجاره واگن بیان کرد: اجاره پرهزینه و سخت است، بنابراین اولویت ما خرید ناوگان است.

سرپرست معاونت اجرایی شرکت رجا حاشیه سود پایین در بخش مسافری ریلی را از موانع سوددهی رجا اعلام کرد و افزود: ریل‌باس ۱۲ میلیارد تومان قیمت دارد که بدون در نظر گرفتن هزینه‌های نگهداری و دستمزد با نرخ‌های بلیت ۷ هزار تومانی مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا سرمایه مستهلک شود.

یاوری بیان کرد: در حال حاضر ۹۵۰ دستگاه واگن داریم که ۷۵۰ دستگاه آن فعال است و تا سه سال دیگر ۲۵۰ دستگاه واگن دیگر وارد رجا می‌شود.

وی همچنین درباره رتبه‌بندی قطارها گفت که رجا قطار ۵ ستاره زندگی را دارد که البته همچنان زیانده است.

معاون فنی رجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر علت حفظ قطار زیانده زندگی گفت: هر شرکتی باید انواع سطح خدمات برای متقاضیان داشته باشد و قطعاً این قطارها در آینده سودده می‌شود.

یاوری ضریب اشغال فعلی صندلی قطارهای زندگی را به طور میانگین ۷۰ درصد اعلام کرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۵۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) شرقی خط دو متروی اصفهان که اوایل دی سال گذشته به ایستگاه طوقچی رسید، در حال حاضر در فاصله ۲۰۰ متری ایستگاه ابن‌سینا قرار دارد و تا یک ماه آینده به این ایستگاه می‌رسد.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت احداث خط دو متروی اصفهان اظهار کرد: این خط به‌طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر است که در گام نخست با ۱۴ کیلومتر آغاز و احداث ۱۶ ایستگاه از ۲۳ ایستگاه آن نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برای کاهش زمان احداث خط دو، دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) در دو جبهه شامل جبهه غربی با قطار ۹.۵ متر و دو دستگاه جبهه شمال هفت متر فعالیت خود را آغاز کرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه تصریح کرد: دستگاه حفار مکانیزه (تی‌بی‌ام) شرقی خط دو متروی اصفهان که اوایل دی سال گذشته به ایستگاه طوقچی رسید، در حال حاضر در فاصله ۲۰۰ متری ایستگاه ابن‌سینا قرار دارد و تا یک ماه آینده به این ایستگاه می‌رسد.

واعظی‌فر با بیان اینکه دستگاه حفار جبهه غربی از ایستگاه شهید حجاری (اول کهندژ) حفاری‌ها را آغاز کرد و پس از گذر از اتوبان شهید خرازی وارد خیابان صاحب‌روضات شد، سپس طبق قول داده شده به ایستگاه آیت‌الله کاشانی رسید، ادامه داد: دستگاه حفار در ادامه مسیر به ایستگاه خلجا (طالقانی) وارد شد.

وی گفت: تی‌بی‌ام شمال از سمت دارک به مرکز شهر در حال پیشروی و اجرا است و اواخر بهمن سال گذشته شاهد ورود (تی‌بی‌ام) به ایستگاه امام حسین (ع) بودیم که امیدواریم با تزریق به‌موقع اعتبارات و منابع مالی فاز نخست خط ۲ متروی این کلان‌شهر در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 745180

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۲ میزبان گردشگران خارجی ۶۳ کشور بوده است
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • ◄ متروی قم در پیچ ؛ واگن 6 میلیاردی به 51 میلیارد رسید!
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • فراهم کردن قابلیت ارائه خدمات سفر و گردشگری به زبان انگلیسی در شهر اصفهان
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • چگونه واگن اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • چگونه واگن‌ اسبی در دست‌انداز رضاشاه افتاد؟