Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@23:45:37 GMT

جزئیات دیدار لاریجانی و یک مقام پارلمانی ویتنام

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۶۳۹۸۰

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با ژنرال دوباتی نایب رئیس مجلس نمایندگان ویتنام گفت: مبارزاتی که هر دو ملت ایران و ویتنام علیه استعمارگران داشته‌اند باعث شده تا ملتی قدرتمند با ظرفیت بالا داشته باشیم و این یکی از نقاط مشترک دو ملت است.

خبرگزاری تسنیم: رییس قوه مقننه با اشاره به زمینه‌های موجود توسعه روابط، اظهار داشت: دو کشور در زمینه‌های کشاورزی، معادن و پتروشیمی می‌توانند با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با ژنرال دوباتی نایب رئیس مجلس نمایندگان ویتنام گفت: مبارزاتی که هر دو ملت ایران و ویتنام علیه استعمارگران داشته‌اند باعث شده تا ملتی قدرتمند با ظرفیت بالا داشته باشیم و این یکی از نقاط مشترک دو ملت است.

وی افزود: الان شرایط در کشور شما عوض شده و رو به پیشرفت هستید و کشور ما آمادگی دارد تا در زمینه‌های مختلف با شما همکاری داشته باشد.

رییس قوه مقننه با اشاره به زمینه‌های موجود توسعه روابط، اظهار داشت: دو کشور در زمینه‌های کشاورزی، معادن و پتروشیمی می‌توانند با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس از حضور هیئت ویتنامی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری تشکر کرد و افزود: حضور شما نشان دهنده عمق روابط دوستی میان دو کشور است و امیدوارم که در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و پارلمانی بتوانیم همکاری‌ها را گسترش دهیم.

همچنین در این دیدار ژنرال دوباتی نایب رئیس مجلس نمایندگان ویتنام گفت: این اولین سفر من به ایران است و از اینکه با مردمی مهربان و مهمان نواز مواجه شده‌ایم، بسیار خرسندیم.

وی افزود: تاریخ روابط میان دو کشور ایران و ویتنام به سال‌های دوری بر می‌گردد و ما با این سفر می‌خواهیم یک دریچه جدیدی بر روی این ارتباطات گشوده و سطح روابط را ارتقاء بخشیم.

نایب رئیس مجلس نمایندگان ویتنام اظهار داشت: مردم دو کشور تجربیات تلخی از جنگ و مبارزه با آمریکا دارند و این نشان دهنده آن است که مردم ما خواهان استقلال کشورشان در سایه صلح و آرامش است.

وی درخصوص سابقه مجلس نمایندگان ویتنام، گفت: مجلس ما سابقه 70 ساله دارد و در این مدت تغییرات زیادی در ساختار آن به وجود آمده است و اکنون ما 494 نماینده در مجلس داریم که 27 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند و حتی رئیس مجلس و یکی از نواب ما خانم هستند.

ژنرال دوباتی در پایان از طرف رئیس مجلس نمایندگان ویتنام از علی لاریجانی برای سفر به این کشوردعوت کرده و اظهار داشت: ما خواستار گسترش روابط در سطوح بالا و در زمینه‌های مختلف بالاخص حوزه پارلمانی هستیم و امیدواریم که با قبول دعوت رئیس مجلس ویتنام و سفر به این کشور بتوانیم این امر را تحقق بخشیم.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، سید محمد حسینی در گفت و گو با ایسنا، درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در مجموع تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود که  در تهران 16 کرسی خالی مانده است که کرسی های تهران اهمیت زیادی دارد، زیرا نمایندگان تهران گرفتاری‌های نمایندگان شهرستان را ندارند و می‌توانند در مسائل کلان کشور و ملی نقش آفرین باشند و وقت بیشتری برای تهیه طرح ها و لوایح بگذارند. آنها  می‌توانند در ترکیب هیات رئیسه مجلس و روسای کمیسیون ها تاثیر زیادی داشته باشند. این نمایندگان و سایر نمایندگان باقی مانده در دو دوم اهمیت و نقش مهمی در مجلس دارند.

وی افزود: امیدوارم همانطور که در دور اول مردم حضور داشتند، در دور دوم هم مشارکت کنند به خصوص که در این دور انتخاب راحت تر است و در یک حوزه، مردم از بین دو نفر باید یک نفر را انتخاب کنند. بی تفاوتی سزوار نیست. مردم می توانند تحقیق کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند. مردم کمک کنند افراد اصلح با پشتوانه رای بالا انتخاب شوند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیات رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مساله ورود نمی کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالیکه در دوره های قبل  دولت ها اینگونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب حود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم با تعامل سازنده دولت و مجلس، کارهای اساسی انجام شود. اولویت ما اقتصاد است و به این مساله بها داده شود و لوایح یک فوریتی و دو فوریتی دولت. زودتر در دستور کار مجلس قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به انتقادات ارزی رئیس مجلس
  • پاسخ معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد