Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی گفت: خواندن دعای عرفه پلی مجازی به سمت حقیقت است اما نباید تنها به خواندن آن اکتفا کرد بلکه بهتر است در کنار دعا، در معانی و مفهوم آن تامل و تعمق داشته باشیم و حداقل به فرازهایی که معنی آن را می دانیم، دقت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا غیاثی در گفتگو با ناب نیوز درخصوص فضیلت شب و روز عرفه گفت: امیدواریم اکنون که توفیق داریم و حیات باقی است، بتوانیم از فرصت بهره بگیریم و شب و روز عرفه را عادی تصور نکنیم چرا که بعد از ایام قدر، عالی ترین و زیباترین و شکوهمند تری روز، روز عرفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: عظمت روز عرفه در روایات ما تجلی یافته است و همچنین دعاهای وارده در خصوص این روز، نشان از عظمت و بزرگی آن است.

وی بیان کرد: روزی یکی از معصومین (ع) شخصی را دیدند که در روز عرفه گدایی می کرد؛ با تاسف عارفانه ای گفتند چگونه خداوند رحیم را نادیده گرفته و پیش خلق دست دراز کرده ای؟

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی اظهار داشت: شب و روز عرفه جایگاه ویژه ای دارد که عارفان و معصومان به حق آن پی بردند وبه افراد غافل چنین سخنانی از روی اندوه و تاسف گفته اند که درحقیقت پیامی از ماورای معلول های زمان و مکان به مارسیده و باید ما نیز چنین باشیم.

این کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: حیف است که انسان به عنوان اشرف مخلوقات برای تملق و دنیای بی ارزش پیش دیگران خضوع کند؛ باید به جای کرنش متملقانه و دست دراز کردن پیش مخلوق، به پیشگاه خداوند عالم که کریم و ودود است، دست حاجت ببریم.

وی تصریح کرد: دعای عرفه که دعای امام حسین(ع) است، به قدری شیوا، جذاب و دل انگیز است که جلوی هرگونه سخن زائد می گیرد؛ مرحوم علامه جعفری تفسیر زیبایی در دعای شریف عرفه دارند که به شرح و توضیح این بیانات می پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین غیاثی یادآور شد: خواندن دعای عرفه پلی مجازی به سمت حقیقت است اما نباید تنها به خواندن آن اکتفا کرد بلکه بهتر است در کنار دعا، در معانی و مفهوم آن تامل و تعمق داشته باشیم و حداقل به فرازهایی که معنی آن را می دانیم، دقت کنیم.

وی اذعان داشت: یکی از علما تعریف می کرد زمانی که شهید بهشتی از آلمان آمده بود تعریف می کردند هنگام بحث های مختلفی که داشتیم، دانشمندان آلمانی می گفتند در دعای عرفه می بینیم امام حسین (ع) در خصوص اعضا و جوارح بدن مسائلی گفته اند که هنوز نمی دانیم کجای بدن است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همیشه به ویژه در شب وروز عرفه باید دست را تنها به سمت خالق ببریم و دعا کنیم؛ همچنین شایسته است به مضمون و محتوای دعای عرفه توجه بیشتری داشته باشیم که از فضیلت آن بهره مند گردیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۶۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد

 حبیب اله جمشیدی در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با بیان اینکه میمند همچون نگینی در شهرستان فیروز آباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد، گفت: امیدواریم با هم افزایی مسئولان و همراهی متولیان و بکارگیری توانمندی‌ها در آینده توسعه خوبی را برای این منطقه شاهد باشیم.

او ادامه داد: تقاضا داریم سرمایه در گردش گلاب گیران به عنوان یک موضوع مهم مورد توجه واقع شود و تسهیلات سرمایه گذاران بوم گردی و گردشگری می‌تواند باعث رونق در این منطقه شود.  

تسهیل در امر صادرات محصولات گل و گلاب، تشویق و حمایت از صنعت شیشه گری در جهت پویایی صنعت گردشگری پویا و مکمل از دیگر موضوعات مطرح شده توسط فرماندار فیروز آباد بود.

جمشیدی در پایان سخنان خود بر افزایش اعتبار در حوزه زیرساختی شهرداری‌های این شهرستان به خصوص شهر میمند و اختصاص ردیف‌های اعتباری توسط وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد.

باید در این برهه از زمان به میمند توجه ویژه کرد/میمند دچار تنش تولید است

امام جمعه میمند در این همایش با بیان اینکه میمند دارای قدمت تاریخی و شهری کهن و مزین به گل محمدی است، گفت: زمانی شهر میمند جایگاه ویژه‌ای در میان شهر‌های استان و کشور داشت، اما با نگاه عده‌ای از مسئولان در برهه ای، شهر‌های دیگر دوشادوش این شهر حرکت کردند، اما پس از مدتی باعث تضعیف جایگاه میمند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس بهزادی با اشاره به جایگاه شهر میمند، خواستار نگاه ویژه به این شهر شد و اضافه کرد: کم توجهی برخی از مسئولان، میمند را به قهقرا برده است از این رو باید در این برهه از زمان به آن توجه ویژه کرد.

امام جمعه شهر میمند نام گذاری سال ۱۴۰۳ به نام جهش تولید با مشارکت مردم توسط رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داد و مطرح کرد: مردم پای کار هستند، اما متاسفانه میمند دچار تنش تولید است و کارخانه‌ای که میخواهد در این منطقه جهش تولید داشته باشد با موانع روبرو می‌شوند بنابراین باید همفکری باید انجام شود تا ظرفیت بیشمار میمند به جایگاه حقیقی خود برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • بارش‌های رگباری و بهاری از بعد از ظهر امروز در فارس
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • رجاییان: عده‌ای در جایگاه ویژه پرسپولیس را تشویق کردند/ بردن استقلال و پرسپولیس خیلی کیف دارد+فیلم
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد