Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@09:03:31 GMT

طرح دوبانده شدن راه آهن شرق به تصویب رسید

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۷۴۹۳۵

طرح دوبانده شدن راه آهن شرق به تصویب رسید

مدیر کل راه آهن شرق از تصویب طرح دوبانده شدن خط ریلی این منطقه خبر داد و گفت: احداث این زیر ساخت اثرگذار در شرق کشور، حمل و نقل بار را از 22.5 میلیون تن به 30 میلیون تن افزایش خواهد داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، حسن ماسوری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران تربت حیدریه اظهار کرد: زیر ساخت ها و توسعه راه آهن شرق کشور برای ایجاد قطب اقتصادی برنامه ریزی شده و با توجه به منابع متعدد و امکانات موجود این ظرفیت در این منطقه ریلی کشور شرایطی را برای کسب در آمد اقتصادی فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به جز اداره کل راه آهن یزد و اصفهان تمامی مناطق ریلی کشور در حالت سر به سر و بدون منافع اقتصادی اداره می شوند و باعث افزایش هزینه های کشورشده، لذا مهمترین اولویت اداره کل راه آهن شرق ایجاد ظرفیت برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی است.

مدیر کل راه آهن شرق اظهار کرد: اکنون از 70 درصد شبکه ریلی کشور تنها 30 درصد بهره برداری می شود و این با سیاست های حوزه بازرگانی راه آهن جمهوری اسلامی مبنی بر مشتری مداری با هدف افزایش سودهی در تعارض است.

ماسوری با بیان اینکه حمل و نقل ترانزیتی از طریق ناوگان ریلی جایگزین مناسبی برای انرژی های رو به اتمام کشور محسوب می شود، افزود: با ایجاد زیر ساخت های مناسب و توسعه حمل و نقل ریلی کشور و اتصال آن به کشورهای آسیای میانه در آمدی برای کشور حاصل می شود که چنانچه حمل و نقل داخلی رایگان انجام شود باز هم به صرفه می باشد.

مدیر کل راه آهن شرق تحقق این مهم را در گرو زیر ساخت های مناسب دانست و از دوبانده شدن خط ریلی این محور بعنوان مهمترین آن یاد کرد و افزود: احداث این زیر ساخت اثرگذار در شرق کشور حمل و نقل بار را از 22.5 میلیون به 30 میلیون تن افزایش خواهد داد.

وی از افزایش 37 درصدی میزان تناژ بارگیری شده در راه آهن شرق خبر داد و افزود: میزان تناژ بارگیری شده در این اداره کل در 5 ماهه نخست امسال به 2 میلیون و 292 هزارتن رسیده که نسبت به یک میلیون و 678 هزار تن مدت مشابه پارسال، رشد 37 درصدی داشته است.

ماسوری گردش ماهانه واگن های حمل و نقل ریلی را 1.6 دهم عنوان کرد و گفت: با توجه به راه اندازی معادن سنگان خواف این فرایند نیازمند افزایش چهار برابری بوده و نیازمند واردات واگن هستیم.

وی یکی از نقاط ضعف ایستگاه راه آهن تربت حیدریه را فاصله زیاد آن با داخل شهر عنوان کرد و گفت: احداث بولوار راه آهن در دستور کار قرار گرفته و بنا شده یا وزارت راه و شهرسازی، یا مجموعه راه آهن و یا اینکه بطور مشترک عملیات اجرائی آن امسال آغاز شود.

شایان ذکر است پس از نشست خبری ساختمان پست بازدید راه آهن تربت حیدریه که وظیفه نظارت فنی محور ریلی را عهده دار است با اعتبار 3 میلیارد و پانصد میلیون ریال به بهره برداری رسید.

راه آهن تربت حیدریه از راه آهن شرق منشعب شده و از مجموع هزار کیلومتر طول مسیر راه آهن شرق کشور، 354 کیلومتر مربوط به حوزه استحفاظی شهرستان تربت حیدریه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور منابع آب تربت‌جام گفت: در قطعی برق اردیبهشت‌ماه، برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود.

یوسف اختری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه کشاورزان تربت‌جام در مدیریت توأمان آب و برق نمره قبولی گرفتند، خاطرنشان کرد: در قطعی برق اردیبهشت‌ماه طرح مدیریت توأمان آب و برق چاه‌های کشاورزی استان، برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود.

وی بیان کرد: بنا بر اعلام لیست چاه‌های مشمول اعمال محدودیت، در خصوص چاه‌های کشاورزی با مصرف آب و انرژی نامتعارف و بیشتر از پروانه‌های بهره‌برداری، با توجه به اهتمام جدی بهره‌برداران در زمینه مدیریت مصرف، رعایت الزامات قانونی و البته اقدامات مرکز کنترل و پایش چاه‌های شهرستان، هیچ اشتراکی از تربت‌جام قطع برق نخواهد شد.

مدیر امور منابع آب تربت‌جام افزود: طی ماه جاری در استان خراسان رضوی ۷۳۸ حلقه چاه کشاورزی مشمول اعمال محدودیت خواهند بود.

اختری گفت: در اسفندماه سال گذشته نیز تنها برق ۲ درصد چاه‌های کشاورزی تربت‌جام قطع  شده بود که البته در قیاس با سایر شهرستان‌های خراسان رضوی از حیث نسبت چاه‌های متخلف به کل چاه‌ها، کشاورزان شهرستان در طرح مدیریت توأمان آب و برق نمره قبولی گرفتند.

وی در ادامه از وجود ۸۲۲ حلقه چاه در شهرستان تربت‌جام خبر داد و افزود: ۶۸۸ حلقه چاه مربوط به بخش کشاورزی است که تمامی آنها مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند.

 مدیر امور منابع آب تربت‌جام با بیان اینکه در این منطقه به دلیل برخی شرایط امکان حفر چاه غیرمجاز نیست، بیان کرد معدودی چاه غیرمجاز در روستاهای کوهپایه‌ای بوده‌اند که تمامی آنها شناسایی و مسدود شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هرچند در گذشته بیشتر از حد مجاز برداشت آب داشتیم اما با نصب کنتورهای هوشمند میزان برداشت آب رعایت می‌شود، اذعان کرد: اگر بخواهد برداشت آب بیشتر از حد مجاز و پروانه باشد توسط کنتور قطع می‌شود.

اختری با اعلام اینکه میزان برداشت آب در هر چاه متفاوت است، از ممنوعه بحرانی بودن دشت تربت‌جام خبر داد و گفت: هر ساله کمتر از یک متر افت سطح آب زیرزمینی دارد.

وی عنوان کرد: با نصب کنتورهای هوشمند و کنترل میزان برداشت آب، افت سطح آب سفره‌های زیرزمینی رو به کاهش است به طوری که قبلاً میانگین افت سطح آب‌های زیرزمینی در سال یک متر و ۳۰ سانتیمتر بوده و اکنون به کمتر از یک متر رسیده و این روند همچنان ادامه دارد.

شهرستان مرزی تربت‌جام با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد. این شهرستان از شرق با کشور افغانستان هم مرز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌های کشور‌های اکو برگزار می‌شود
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • تصویب سند هوش مصنوعی در کشور به کجا رسید؟
  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • راه آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است؛ افغانستان به دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • راه‌آهن، لکوموتیو کنسرسیوم را توقیف کرده است/ افغانستان به‌دنبال استفاده از کریدور لاجورد
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش تصویب شد
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • ◄ اولین قطار ترانزیت افغانستان به ترکیه در دام سوء مدیریت/ تکرار تجربه تلخ راه آهن شلمچه بصره