Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-رئیس سازمان میراث‌فرهنگی با تاکید بر اینکه باید از استعداد ذاتی و طبیعت کشور برای رونق گردشگری استفاده کنیم، گفت: درآمد حاصل از صنعت گردشگری بسیار بیشتر از سایر صنایع‌ است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در آئین افتتاحیه دوازدهمین دوره جشنواره آش ایرانی در مجموعه فرهنگی و تفریحی گاوازنگ شهر زنجان، افزود: درآمد حاصل از صنعت گردشگری بسیار بیشتر از سایر صنایع‌ است و باید از این استعداد ذاتی و طبیعت خوبی که خداوند به این ملت ارزانی داشته، در کنار آثار بی‌نظیر فرهنگی استفاده کنیم و بتوانیم با کمک بخش‌های غیر دولتی و مردم گردشگری را رونق ببخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: گردشگری حوزه فرابخشی است و با کمک همه بخش‌ها می‌توانیم به دستاوردهای خوبی برسیم. مردم می‌توانند نقش مهمی را در کنار سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایفا کنند تا در شهرشان رونق اقتصادی ایجاد شود.

مونسان با بیان اینکه نشاط و شور اجتماعی یکی دیگر از دستاوردهای این حوزه است، گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی را می‌توانیم با این جشنواره‌ها کاهش دهیم.

وی افزود: امیدوارم به کمک مردم و همه بخش‌ها، دولت دوازدهم بتواند به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند، در رونق اقتصادی حضور پررنگ داشته باشد و در ایجاد اشتغال موفق عمل کند.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تکیه بر میراث گران‌بهای کشور بنا دارد دوره‌ای تحول‌گرا را طی کند و با استفاده از دو پایه میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی، حوزه گردشگری را رونق بخشد. گردشگری می‌تواند در رونق اقتصادی کشور نقش ویژه‌ای ایفا کند و امیدواریم سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بتواند در ایجاد درآمد و رونق بیش از پیش نقش ایفا کند.

مونسان با بیان اینکه در بخش خدمات با سرمایه‌گذاری بسیار پایین‌تر از سایر بخش‌ها می‌توانیم شغل ایجاد کنیم و کسب و کارهای کوچک را رونق دهیم، گفت: گردشگری در رونق اقتصادی کشور نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند و باید با ایجاد زمینه برای درآمدزایی جایگاه واقعی خود را به رخ بکشد. در واقع بخش خدمات با سرمایه‌گذاری پایین‌تر می‌تواند به ایجاد شغل و رونق کسب و کارهای کوچک منتج شود.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تاکید بر اینکه باید از استعداد ذاتی و طبیعت کشور برای رونق گردشگری استفاده کنیم، گفت: به ازای هر گردشگر خارجی می‌توان ۱۲۰۰ دلار کسب درآمد کرد که این میزان معادل ۳۰ بشکه نفت است.

مونسان افزود: در حوزه خدمات با حدود ۵۰ میلیون تومان می‌توان ایجاد شغل کرد و خوشبختانه آثار گران‌بهای تاریخی کشور به صورت رایگان در اختیار ما قرار گرفته است و باید از این مزیت بزرگ به خوبی بهره ببریم. باید با کمک مردم بخش گردشگری را رونق ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه درآمد حاصل از گردشگری بسیار بیشتر از بسیاری از سایر صنایع‌ است، گفت: باید از این استعداد ذاتی و طبیعت خوبی که خداوند به این ملت ارزانی داشته، در کنار آثار بی‌نظیر فرهنگی استفاده کنیم و بتوانیم با کمک بخش‌های غیردولتی و مردم گردشگری را رونق ببخشیم.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: دولت دوازدهم چند روزی است که با رأی اعتماد نمایندگان کار خود را شروع کرده است. دولت یازدهم در شرایط سختی آغاز به کار کرد. آن زمان شرایط اقتصادی کشور سخت بود، تحریم‌ها بخش‌های بسیار زیادی از کشور نظیر تولید را دچار مشکل کرده بود، با تلاش دولت یازدهم به نقطه ثبات رسیدیم و امید به دولت دوازدهم بسیار زیادتر است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی باید در اولویت قرار بگیرد چرا که بسته‌بندی نقش مهمی در جذب مشتری دارد.

جواد واحدی ۱۱ اردیبهشت در بازدید از مدرسه هدایت که تبدیل به موزه صنایع‌دستی شده است با اعلام این مطلب اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه پس از تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و مرمت آن به یک بنای پویا تبدیل شده است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: راه‌اندازی موزه صنایع‌دستی در این مکان نیز یک ایده جالبی بوده که هنر اصیل مردم این دیار در این بنای تاریخی به نمایش درآمده است.

وی تصریح کرد: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر صنایع‌دستی آذربایجان غربی می‌توان یکی از میادین ارومیه را به‌ نام صنایع‌دستی نام‌گذاری کرد و در طراحی میدان از تعدادی از آثار فاخر صنایع‌دستی استفاده کرد.

محمدرضا طنابی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این بازدید گزارشی از عملکرد معاونت صنایع‌دستی در سال گذشته ارائه کرد و گفت: سال گذشته طبق اعلام گمرک میزان صادرات صنایع‌دستی استان ۱۷.۵ میلیون دلار بوده است و در سال ۱۴۰۱ در تولید صنایع‌دستی چوبی رتبه سوم و در مجموع تولیدات صنایع‌دستی رتبه پنجم را کسب کردیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح هتل در ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس