Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رانندگان خودروهاي گاز سوز جهت دريافت برگه معاينه بايد مبلغ 100 هزار تومان بابت بازبيني گاز خودروي خود بپردازند که مسئولان مرکز معاينه فني شهرداري معتقدند که اين پول توسط يک شرکت مورد تاييد سازمان استاندارد دريافت مي شود و ارتباطي با مرکز ندارد. به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم طي روزهاي گذشته بسياري از رانندگان خودروهاي گاز سوز و به ويژه رانندگان تاکسي نسبت به اقدام مرکز معاينه فني شهرداري تهران اعتراض کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اعتراض آنها در ارتباط با ارجاع رانندگان خودروهاي گازسوز به تنها آزمايشگاه يا مرکز تست مخزن گاز خودروهاي گاز سوز در قلعه حسن خان(شهريار) است.
اين در حالي است که اخذ برچسب معاينه فني خودروهاي گاز سوز نياز به تاييد مرکز اشاره شده در شهريار دارد و اين مرکز که زير مجوعه سازمان ملي استاندارد است، بابت هر تست مبلغ 100 هزار تومان از رانندگان دريافت مي‌کند.
در همين رابطه محمد رضا گويا مدير روابط عمومي مرکز معاينه فني شهرداري تهران ضمن اشاره به اينکه دريافت وجه اشاره شده ارتباطي با مرکز معاينه فني ندارد، توضيحاتي در اين باره داد.
گويا در پاسخ به اين پرسش که چرا مراکز معاينه فني شهر تهران اقدام به معاينه فني خودروهاي گاز سوز نمي کنند، اظهار کرد: مراکز معاينه فني براي اينگونه خودروها با محدويت هاي روبرو هستند.
وي با بيان اينکه محدويت براي معاينه فني خودروهاي گاز سوز به هيچ عنوان به مراکز معاينه فني شهرداري تهران ارتباطي ندارد، گفت: وزارت کشور بخشنامه‌اي دارد که مخازن خودروهاي گاز سوز ابتدا بايد چک و سپس اقدام به اخذ معاينه فني کنند.
گويا با اشاره به اينکه تعدادي شرکت زير صلاح و مورد تاييد سازمان ملي استاندارد اقدام به بازبيني و چک مخازن گاز خودرودهاي گاز سوز مي کنند، افزود: فرايند بازبيني در اين بخش توسط اين شرکت ها انجام مي گيرد.
گويا افزود: با توجه به مشکلات به وجود آمده براي رانندگان و محدويت‌هاي آنها براي بازبيني مخازن گاز خودرو‌ها قرار است از هفته آينده تمهيداتي براي بازبيني مخازن خودروهاي گاز سوز در مراکز معاينه فني شهرداري تهران فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري تسنيم، حجت‌الاسلام‌والمسلمين منتظري دادستان کل کشور اواخر بهمن سال 95 با ابلاغ دستور العملي در اين زمينه اعلام کرد: حسب گزارش‌هاي واصله، غالب وسايل نقليه گازسوز به دليل انقضاي بازرسي و آزمون‌هاي مرتبط با مخازن «سي.ان.جي» خود، فاقد برچسب تاييديه ايمني استاندارد آزمون‌هاي مذکور هستند و غيراستاندارد بودن اين مخازن در صورت وقوع حادثه موجب صدمات و آسيب‌هاي جبران‌ناپذير نظير انفجار در معابر و يا جايگاه‌هاي سوخت و به خطر افتادن سلامت شهروندان خواهد شد.
بر اساس دستورالعمل دادستان کل، وزارت کشور و تابعين اعم از استانداري‌ها، فرمانداري‌هاي ويژه، فرمانداري‌ها، شهرداري‌ها ( مراکز معاينه فني ) بخشداري‌ها و وزارت راه و شهرسازي و تابعين به ويژه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي مکلفند ضمن اجراي تکاليف قانوني خود و تهيه سامانه مورد لزوم جهت ارتباط با سازمان ملي استاندارد،گزارش اقدامات خود را در خصوص بازرسي سراسري ادواري سيستم سوخت‌رساني و مخازن «سي.ان.جي» خودروهاي مختلف هر سه ماه يک بار به سازمان ملي استاندارد ارائه کنند.
همچنين شوراهاي اسلامي شهرها، شهرداري‌ها و مراکز معاينه فني مکلفند زمينه حضور بازرسان استاندارد را در مراکز معاينه فني خودرو فراهم و بدون انجام بازرسي سيستم سوخت‌رساني و مخازن «سي.ان.جي» و صدور تاييديه از صدور گواهي و برچسب معاينه فني خودداري کنند.
دادستان کل کشور پليس راهور را مکلف کرده به محض رويت خودروهاي گازسوز فاقد برچسب استاندارد مخازن «سي.ان.جي»، برابر مقررات با رانندگان خاطي برخورد کند.
همچنين استانداري‌هاي سراسر کشور مکلفند ضمن شناسايي کارگاه‌هاي غير مجاز تبديل خودروهاي بنزين سوز به گازسوز از فعاليت اين کارگاه ها جلوگيري کنند.
منتظري همچنين سازمان ملي استاندارد را مکلف به اعمال وظايف حاکميتي و قانوني خود در اين زمينه و ارسال گزارش هاي دريافتي هر سه ماه يکبار از مراجع ذيربط به دادستاني کل کشور کرد.
دادستان کل کشور صدور اين دستورالعمل را در اجراي ماده 290 قانون آيين دادرسي کيفري مبني بر نظارت و پيگيري حقوق عامه اعلام و دادستان‌هاي مراکز استان ها را موظف کرد در اجراي اين دستورالعمل بر انجام وظايف دستگاه‌هاي ذيربط نظارت و برابر مقررات قانوني اقدام کنند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • میزان پرشدگی مخازن سد‌های کشور
  • راهبری ۵ مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی واگذار می شود
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • درخواست افزایش تعرفه معاینه فنی خودرو در سال ۱۴۰۳