Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری گفت: در فضای مجازی هم باید مثل فضای حقیقی باید به شعار اول ایمنی بعد کار پایبند باشیم و اگر می خواهیم از تلگرام یا نرم افزار های مشابه استفاده کنیم باید امنیت آن را بالا برد که یکی از راه های آن استفاده ورود دو مرحله ای است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرهنگ عسگری در گفت وگو با کیار بیدار، اظهار کرد: نفوذ شبکه‌های اجتماعی در خانواده‌ها و زندگی‌های‌مان تا آنجا پیش رفته است که همه ابعاد زندگی‌مان تحت تاثیر این شبکه‌ها قرار گرفته است و متاسفانه به جایی رسیده‌ایم که تربیت نسل آینده‌ساز کشورمان که فرزندان خانواده‌ها هستند از دست پدران و مادران خارج شده و بدست گردانندگان شبکه‌های اجتماعی افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بابیان این نکته که شبکه‌های اجتماعی خلاقیت در کودکان و نوجوانان را نابود می‌کنند افزود: بی‌شک یکی از مستعد ترین افراد جامعه ایرانیان هستند اما کسانی که علاقه ای به پیشرفت و اعتلای ایران عزیز ندارند و به انحا مختلف با کشور ایران و مردم عزیز ایران دشمنی می کنند در تلاشند با سرگرم کردن نسل های و اقشار مختلف به سرگرمی ها و امور بیهوده آنان را از هدف اصلی گمراه کنند و بازدارند.

فرمانده پلیس فتا چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوعی که شبکه های اجتماعی آن را هدف گرفته اند و روز به روز موفقیت های بیشتری در نیل به اهداف خود پیدا می کنند مساله حریم خصوصی افراد و خانواده هاست اما متاسفانه بسیاری از کاربران با نادیده قرار دادن این امور بازهم بدون حفظ اصول حفاظتی و قانونی و... در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام و تلگرام و فیسبوک فعالیت می کنند و مشکلات بسیاری گریبانگیر آنان می شود.

سرهنگ عسگری در ادامه افزود: شبکه های اجتماعی کارکردهای بسیار بالا و سودمندی می توانند داشته باشند اما کارکردهای واقعی آن در کشور ما و در بین اغلب مخاطبان مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از افرادی که اطلاعات شخصی و خانوادگی و کاری خود را در فضای مجازی منتشر می کنند اضافه کرد: ۷۸ درصد سارقان از اطلاعاتی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود استفاده یا سوءاستفاده می کنند.

فرمانده پلیس فتا استان چهارمحال و بختیاری در ادامه به پدیده های که طی ماه های اخیر در فضای مجازی آن هم بین نوجوانان و جوانان رواج یافته است بیان داشت: این روزها شاهد انتشار تصاویری مربوط به خودزنی دانش آموزان در شبکه های اجتماعی هستیم که اغلب گویا جهت جلب توجه سایرین این کار را انجام می دهند اما متاسفانه بسیاری از والدین از بروز این پدیده و اتفاق شوم آگاهی ندارند.

سرهنگ عسگری در ادامه به فعالیت گسترده شبکه های اجتماعی اشاره نمود و گفت: شبکه فیسبوک فقط ۱۷ میلیون کاربر در ایران دارد که ۲ میلیون نفر آن فعال هستند، این شبکه علی رغم لاینکه ارتباطات در دنیا را گسترش داده است اما شبکه ای کاملا زنده و پویاست که به شکلی واقعی با کاربران خود ارتباط برقرار می کند و با آنها حرف می‌زند و با معرفی افراد مختلفی که در این شبکه عضو هستند بدون در نظر گرفتن تفاوت های دینی و فرهنگی و عقیده ای و... آنها را به هم مرتبط می سازد.

وی در بخشی از مطالب خود به رشد فزاینده پرونده های قضایی در دادگاه ها و مراجع قضایی اشاره نمود و گفت: شبکه های اجتماعی بنیان خانواده ها را هدف قرار داده اند و با هر ترفندی سعی در ویران نمودن اصل و اساس خانواده ها دارند.

سرهنگ عسگری افزود: یشترین پرونده های قضایی در موضوع فضای مجازی مرتبط با شبکه اجتماعی تلگرام است که به دلیل نصب آسان، سریع و البته چند سکویی آن باعث مسائل و مشکلات عدیده ای در بین مردم شده است.

وی با اشاره به این نکته که با هر شماره منحصربه فرد می توان چندین اکانت کاربری تلگرام ایجاد کرد (قابلیت چند سکویی) و افراد بسیاری از این قابلیت تلگرام سوءاستفاده می کنند گفت: تنها راه جلوگیری از آسیب های شبکه های اجتماعی ضمن عدم اعتماد به این شبکه ها یاد گرفتن استفاده های مفید از آن است.

فرمانده پلیس فتای استان چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: در فضای مجازی هم باید مثل فضای حقیقی باید به شعار اول ایمنی بعد کار پایبند باشیم و اگر می خواهیم از تلگرام یا نرم افزار های مشابه استفاده کنیم باید امنیت آن را بالا برد که یکی از راه های آن استفاده ورود دو مرحله ای است.

سرهنگ عسگری در پایان سخنان خود گفت: حضور در شبکه های اجتماعی مانند شنا در دریاست اما استفاده از تلگرام به مثابه شنا در دریایی طوفانی است که هر آن بیم غرق شدن است و ما به هیچ عنوان استفاده از شبکه های اجتماعی آن هم تلگرام را توصیه نمی کنیم.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۷۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!

دیگر خبرها

  • جنین‌هایی که از شکم‌ مادرشان در اینستاگرام کار می‌کنند
  • الزام رعایت ملاحظات ایمنی و اچ‌اس‌ئی هنگام تعمیرات نیروگاه ها
  • تیپ خاص ناصر حجازی در فضای مجازی داغ شد!
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • تمدید فرصت ارسال آثار به جشنواره «آسمون»
  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • پلیس فتا با محتواهای مبتذل در فضای مجازی برخورد می‌کند
  • طرح ویژه پلیس فتا برای پاکسازی فضای مجازی از جرائم اخلاقی
  • اجرای طرح عملیاتی پلیس فتا برای برخورد با لایوهای مستهجن و محتوای مبتذل در فضای مجازی