Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: مجموعه خانواده‌ها، زنان و دختران جامعه به‌دلیل کمبود ارتباطات اجتماعی با مهارت‌های زندگی آشنایی ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی پیش‌از ظهر امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان برگزار شدبا تبریک روز عرفه و فرارسیدن عید سعید قربان اظهار داشت: در جوامع بشری که همه انسان‌ها طبیعی و نرمال هستند اگر امر شود که خود یا فرزندانتان را قربانی کنید با وجود اینکه قربانی فرزند به تبع سخت‌تر است اما حضرت ابراهیم در نهایت از خودگذشتگی فرزندش را قربانی کرد و این امر درس بزرگی برای همه مسلمانان در طول تاریخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خانواده به عنوان هسته اصلی تشکیل جامعه نام برد و گفت: مبنای کار برای مسائل محیط زیست از جمله حفظ یکسان خانواده‌ها، استحکام خانواده و درست عمل کردن خانواده و تبعات خاص دیگری است که این پدیده دارد.

استاندار کردستان با اشاره به جایگاه زن در نظام خلقت تصریح کرد: در ساحت انسانی همه انسان‌ها اعم از زن و مرد در نظام خلقت استعدادهایی به آنها داده شده و خداوند این اجازه را به آنان می‌دهد که زمینه ظهور و بروز این توانمندی‌ها را داشته باشند.

فرصت ظهور توانمندی‌های زنان در جامعه کمتر است

وی گفت: در تمام جوامع بشری مردان بهتر توانسته‌اند توانمندی‌های خود را نشان دهند و این فرصت برای زنان کمتر وجود داشته و اکثر مدیران و مسئولان قریب به اتفاق مرد هستیم بنابراین باید هر کدام در زمینه کاری خود به توانمندسازی توانایی‌ها توجه و شرایطی فراهم کنیم که این توانمندی‌ها صورت بگیرد.

زاهدی با اشاره به اینکه یک جامعه سالم، اهل مدارا و جامعه‌ای خلاق از یک خانواده که دارای توانمندی است تشکیل شدهافزود: تک‌تک انسان‌ها به عنوان اتم یک جامعه و خانواده به عنوان مولکول عمل می‌کند و اگر مولکول و اجزای آن به درستی عمل کنند به طور یقین کل جامعه استحکام خواهند داشت و استحکام خانواده هم بسیار مهم بوده چرا که اساس اقتدار و توسعه یک جامعه، خانواده است.

زنان و دختران با مهارت‌های زندگی ناآشنا هستند

وی با بیان اینکه داشتن مهارت‌های زندگی یکی از مسائل و مشکلات جامعه ماستاظهار کرد: مجموعه خانواده‌ها، زنان و دختران جامعه به‌دلیل کمبود ارتباطات اجتماعی با مهارت‌های زندگی آشنایی ندارند.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه 20 نوع مهارت وجود دارد که باید خانواده‌ها این مهارت‌ها را داشته باشند، خاطر نشان کرد: زنان، محور خانواده در جامعه هستند اما موقعیتی که زنان در جامعه دارند به درستی تعریف نشده و باید این موقعیت به درستی تعریف و نهادینه شود.

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم در این دوره نقش زنان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه از وضعیت بهتری برخوردار و در دستور کار قرار بگیرد.

استاندار کردستان گفت: باید اساس خانواده شایسته‌سالاری باشد و امیدواریم به جایی برسیم که از توانمندی‌های زنان برای ساختن کشورمان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

R7848/P1492/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۸۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با روز ملی خلیج فارس و در حاشیه حضور در سومین نمایشگاه مهارت‌های من در محل نمایشگاه‌های بین المللی قشم، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران جدید قشم با هدف گسترش آگاهی فرهنگ و تمدن خلیج فارس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره، هنر خود را در قالب ۵۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی قشم به نمایش گذاشته اند.

ادریس راموز همزمان افزود: دو هزار و ۲۲۰ هنرجو از ۱۲ هنرستان آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم هنر‌هایی همچون نقاشی، طراحی و دوخت پوشاک، طراحی جلد کتاب، صنایع دستی دریایی، چرم دوزی، نجاری، جوشکاری، طراحی نرم افزار رایانه‌ای و الکترونیک آثار خود را در برابر دید علاقمندان به نمایش گذاشته اند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف مهارت آموزی و افزایش توانمندی دانش آموزان جزیره قشم و پیوند آن با صنعت و بازار برگزار شده است که یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

بیشتر بخوانید: پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم به عنوان جزیره نوآور و خلاق معرفی شده است افزود: در سومین دوره نمایشگاه مهارت‌های من نیز به دنبال ارائه فرصت‌ها و روایت جزیره جهانی قشم و گسترش مفهوم مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس با استفاده از توان دانش آموزان جزیره هستیم.

سومین نمایشگاه مهارت‌های من به مناسبت هفته ملی خلیج فارس، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی قشم پذیرای هنردوستان و علاقمندان است.

در حاشیه سومین نمایشگاه مهارت‌های من، از ۱۶ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر منطقه‌ای در المپیاد شایستگی محور و جمعی از آموزگاران هنرستان‌های شهر قشم تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • همه دعوتند؛ مراسم «ستاره‌های دختران کُرد زمین» در سنندج
  • دشمن چگونه سعی در عرفی‌سازی بی‌حجابی در جامعه‌ دارد؟
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • زنان عالِم جایگاه ویژه‌ای در خودسازی و جامعه‌پردازی دارند
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • نمایش توانمندی بیش از ۲ هزار هنرجوی هنرستان‌های قشم
  • منشور مشاوره خانواده تدوین و نهایی شد
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق