Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل>آسیا - تسنیم نوشت: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هیچ طرح و برنامه ای برای استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در واکنش به آزمایش اخیر موشکی کره شمالی ندارد.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، یک مقام ارشد ارشد دولت کره جنوبی تاکید کرد: دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هیچ طرحی برای استقرار مجدد تسلیحات هسته ای آمریکا در خاک این کشور در واکنش به شلیک اخیر موشک کره شمالی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کره جنوبی که نامش فاش نشده؛ در ادامه تصریح کرد: ما هرگز درباره این مساله فکر نکرده ایم که تسلیحات اتمی آمریکا را مستقر کنیم.

تسلیحات اتمی تاکتیکی آمریکا در اواخر سال 1991 میلادی از کره جنوبی برچیده شد که این اقدام در چارچوب توافقنامه خلع سلاح اتمی بین سئول و پیونگ یانگ بوده است.

این در شرایطی است که یک مقام دیگر دولت کره جنوبی یک روز پس از شلیک موشک بالستیک کره شمالی که بر فراز ژاپن به پرواز درآمد، تاکید کرد: سونگ یونگ مو وزیر دفاع کره جنوبی در جریان سفر به واشنگتن درباره استقرار مجدد تسلیحات اتمی آمریکا در کره جنوبی، با جیمز ماتیس وزیر دفاع ایالات متحده رایزنی کرده است.

روسیه و چین بارها مخالفت خود را با استقرار تسلیحات اتمی در شبه جزیره کره اعلام کرده اند. در ماه ژوئن، چین و روسیه نقشه راهی را موسوم به "توقف دوگانه" ارائه کردند که بر اساس آن از کره شمالی خواسته شده بود تا فعالیت های اتمی اش را در قبال پایان مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی، متوقف کند. این طرح با موافقت آلمان و مخالفت آمریکا روبرو شده است.

کره شمالی نیز هیج پاسخی به این طرح ابتکاری روسیه و چین نداده است.

52311

کلید واژه‌ها : کره جنوبی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود

به گزارش ایرنا، خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدیدهای خصمانه و فشارهای تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

در همین حال، «کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره‌شمالی چهارشنبه با خطرناک خواندن رزمایش‌های کره جنوبی و آمریکا در منطقه گفت: کشورش به برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به توانمندترین قدرت نظامی با هدف حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: رزمایش‌های نظامی ارتش آمریکا در منطقه در سال جاری میلادی که با مانورهای شلیک مستقیم با «گانگسترهای نظامی دست‌نشانده کره جنوبی» آغاز شده است، محیط امنیتی منطقه را به یک آشفتگی خطرناک می‌کشاند.

وی گفت: ما به ساختن توانمندترین قدرت نظامی برای حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح منطقه‌ای خود ادامه خواهیم داد.

ارتش آمریکا و کره جنوبی طی ماه‌های اخیر، مجموعه‌ای از رزمایش‌ها را با مقیاس و شدت بیشتری انجام داده و هدف خود را ارتقای آمادگی نظامی در برابر «تهدیدات نظامی کره شمالی» عنوان کرده اند.

به گفته ارتش کره جنوبی، حدود ۱۰۰ هواپیمای نظامی در ماه جاری مانورهای هوایی دو هفته ای را انجام دادند.

کره شمالی می‌گوید تمرینات نظامی آمریکا آماده‌سازی برای جنگ هسته‌ای علیه این کشور است. اما واشنگتن و سئول ادعا می‌کنند این رزمایش‌ها ماهیت دفاعی دارند و به طور منظم برای حفظ آمادگی انجام می‌شوند.

دیگر خبرها

  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم
  • هشدار روسیه درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می کنیم
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • روسیه پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته ای در فضا را وتو کرد
  • روسیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا درباره استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا را وتو کرد
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • دبیر کل ناتو: برنامه‌ای برای استقرار سلاح هسته‌ای در لهستان نداریم