Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@03:53:23 GMT

۱۰ شهریور؛ گزارش نماز عید قربان

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۵۹۱۱۰۲

۱۰ شهریور؛ گزارش نماز عید قربان

دین و اندیشه>دین - همشهری آنلاین:
جمعه ده شهریور نماز عید سعید قربان به امامت آیت‌الله محمد امامی کاشانی در مصلای امام خمینی (ره) تهران اقامه شد.

به گزارش ایرنا ، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با تشریح فلسفه و ابعاد حج افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته در پیامی به مناسبت فرارسیدن ایام حج ابراهیمی تاکید کردند جهان اسلام باید بیدار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: فلسفه حج این است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، باید به امت اسلامی توجه شود و دولت‌ها و روسای کشورها تلاش کنند که چه مصالحی برای مسلمین است و مشکلات امت اسلامی چیست.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز دنیای استکبار مفاسد زیادی را بوجود آورده است، اظهارکرد: موضوع امنیت ،ریخته شدن خون مسلمانان و ایجاد مشکلات اقتصادی از جمله موضوعاتی است که توسط دشمنان و صهیونیست‌ها ایجاد شده است .

آیت الله امامی کاشانی همچنین گفت: همه ملت‌ها وظیفه دارند که به این مساله توجه کنند و حقوق، امنیت مال، جان، حیثیت و آبروی خود را از دولت‌ها مطالبه کنند.

وی تصریح کرد: امروز باید فرهیختگان، خطیبان نماز جمعه و نویسندگان در سراسر جهان به این موضوع بپردازند.

خطیب نماز عید سعید قربان یادآور شد: نخبگان باید وضعیتی که امروز در فلسطین، یمن، سوریه و دیگر کشورها بوجود آمده و همچنین جنایاتی که در جهان اسلام توسط صهیونیست‌ها و هم پیمانانش صورت می‌گیرد بازگو و دولت‌ها را متوجه این موضوع کنند، این یک تکلیف است.

آیت الله امامی کاشانی افزود: متاسفانه اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت را در همه امور معنوی، سیاسی و اقتصادی جهان اسلام برهم زده است.

وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره و خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است که در ایام حج نخبگان در مکه جمع می‌شوند و تصمیم گیری می‌کنند که با کمال تاسف امروز این چنین نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: وسایل ارتباط جمعی باید همه مسایل را اطلاع رسانی کنند و این وظیفه‌ای برای ما است.

آیت امامی کاشانی با بیان این که جهان امروز برای تغییر نیازمند ولایت و امامت است خاطرنشان کرد: این تحول به دست حضرت ولی عصر (عج) ایجاد خواهد شد.

وی افزود: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران از ولایت که به نیابت از امام زمان برخوردار است ولی در عین حال می‌بینیم که دشمنان کشور را این چنین احاطه کرده‌اند و راهی جز اتحاد، وحدت،انسجام، رسیدگی به مشکلات دیگران و به نحو عام در تمام جهان اسلام نداریم، این تکلیف و وظیفه‌ای است که از شهدای بزرگ و امام شهدا به ما رسیده است.

خطیب نماز عید سعید قربان در این مراسم یاد و خاطره شهید حججی را گرامی داشت و ابراز امیدواری کرد در این روز - روز سعید عید قربان همه مهمان امام زمان(عج) باشند .

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید سعید قربان به تشریح فلسفه قربانی کردن در روز عید سعید قربان پرداخت و گفت: قربانی کردن به خدا نمی‌رسد و خون حیوان به خداوند ارتباطی ندارد و این که در جاهلیت خون گوسفند را به دیوار کعبه می‌مالیدند به معنای این که خداوند از آن بهره ببرد این خون و گوسفند به خدا نمی‌رسد .

وی افزود: این رابطه دل، روح وقلب و نوری است که باید با خدا باشد و تقوای شما تنها چیزی است که به خدا می‌رسد و خداوند این حیوان را تسخیر شما کرد، خداوند انسان را بر حیوان مسلط کرد وقدرت داد تا ذبح کند .

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این برای آنست که خداوند را بزرگ بدانید و بالاتر از خداوند هیچ چیز را قرار ندهیم و بدانیم که همه قدرت‌ها و عزت‌ها متعلق به خداوند است وبه جای تکیه برخود به خداوند تکیه کنیم .

آیت الله امامی کاشانی گفت: از آیه شریفه قرآن و فلسفه عید قربان پند می‌گیریم که همه کارها به دست خداوند است و بالای دست خداوند دستی قرار ندارد .

وی اظهارکرد: بنابراین خدا را بزرگ بشماریم وکارها را به خدا واگذار کنیم ودر دایره قرآن قرار بگیریم و با تقوا، نیکوکاری، احسان، خدمت به مردم وحل مشکلات مردم و رفع گرفتاری مسلمین ورعایت حقوق دیگران قدم برداریم و این چیزی که یک انسان ومومن باید داشته باشد .

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حجت الاسلام اسماعیل اسدپور، امام جمعه شهرستان جرقویه در این همایش با اشاره به اهمیت نماز و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی گفت: ترویج فرهنگ نماز و عبادت در مدارس، تعلیم قدرشناسی و قدردانی است که باید با روش‌های جذاب و خلاقانه به نسل جدید انتقال داده شود.
در این آیین حسین صادقی رئیس اداره آموزش و پرورش جرقویه علیا نیز گفت: در ۲۰ مدرسه از مجموع ۳۶ مدرسه منطقه نماز جماعت با حضور روحانی به عنوان امام جماعت برگزار می‌شود و در بقیه‌ی واحد‌های آموزشی همکاران فرهنگی امامت جماعت را عهده دار هستند.
بخش جرقویه علیا دارای ۳۶ واحد آموزشی است که در سال تحصیلی جاری بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ دانش آموز در آن تحصیل می‌کنند.

دیگر خبرها

  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی هوشمند منصوب شد
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • علی‌اکبر قربان شیرودی را می‌شناسید؟
  • تقدیر از ۱۲۰ فعال نماز بخش جرقویه علیا
  • سکوت مجامع بین المللی نسبت به کشتار مسلمانان از حد وجدانی فراتر رفته است
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 7 اردیبهشت
  • حمله به اسرائیل عظمت ایران را نشان داد
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • دستور امام جمعه تهران به وزیر کار دولت رئیسی /نیروهای مسلح اجازه کمترین تعرض به کشور را نمی دهند