Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری آخرین عضو باند آدم ربایی معروف به «کلاغ ها» خبر داد و گفت: متهم دستگیر شده در یک فقره سرقت بیش از ۱۰ میلیارد ریال فرش نفیس را به سرقت برده

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "منوچهر امان اللهی" اظهار کرد: ماموران کلانتری کرمانشاه با انجام اقدامات اطلاعاتی از ورود یکی از سارقان حرفه ای سابقه دار مطلع شده و جهت دستگیری وی وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که متهم از اعضای اصلی باند سرقت، شرارت و آدم ربایی معروف به "کلاغ ها" است، گفت: سرکرده باند چند سال پیش به دست سربازان گمنام امام زمان (عج) به هلاکت رسید و پنج نفر دیگر از اعضای باند نیز دستگیر و محاکمه شدند، اما متهم مذکور موفق به فرار شد.

این مقام ارشد انتظامی استان تصریح کرد: یکی از منهمان که آخرین بازمانده از این باند بود، در سال ۹۱ پس از سرقت بیش از ده میلیارد ریال فرش نفیس از استان متواری شد، اما با تلاش نیروهای انتظامی کرمانشاه، در یک مراسم ترحیم شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

سردار امان اللهی خاطرنشان کرد: چند فقره سرقت، شرارت، آدم ربایی و تجاوز به عنف در سابقه کیفری متهم به ثبت رسیده است، لذا جهت سیر دوران محکومیت به دستگاه قضائی تحویل داده شد.

توصیه های پلیس راه کرمانشاه به تردد رانندگان و مسافران در تاریکی شب

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: بازگشت بسیاری از مسافران تعطیلات تابستانی، ناگزیر به تاریکی شب موکول می شود که لازم است رانندگان متناسب با این شرایط رانندگی کنند.

سرهنگ "محمد حیدری" در این خصوص گفت: علائم افقی و عمودی مانند تابلوها و خط کشی ها، منعکس کننده نور هستند که با نور چراغ های خودروی شما رانندگان در تاریکی شب کاملا قابل رویت می شوند و با استفاده از آنها مسیر خود را پیدا خواهید کرد.

این مقام انتظامی افزود: پیش بینی پیچ ها، نقاط خطرناک و حادثه خیز، پل های کم عرض کننده مسیر، تونل ها، نقاط ریزش کوه و ده ها نوع پیام خبری و انتظامی و هشداری دیگر در تاریکی شب هستند که تنها با دیدن به موقع تابلوها و علائم ممکن است، لذا از همه رانندگان می خواهیم با این علائم هماهنگ باشند تا تاخیری در رویت خطرات به وجود نیاید.

سرهنگ حیدری یادآورشد: نورهای خیره کننده در شب اجتناب ناپذیر هستند و خیره شدن به آنها ۹ ثانیه دید راننده را مختل می کند که در بیشتر مواقع این اتفاق به علت روشن بودن چراغ های اصلی وسایل نقلیه دیگر عارض می شود، اما حتی با چراغ های سوپایین نیز، بازهم احتمال ایجاد این نور آزاردهنده و خیره کننده وجود دارد.

وی ادامه داد: در راه های دوطرفه زمانی که وسیله نقلیه از مقابل به شما نزدیک می شود، احتمال دهید یک نور خیره کننده ایجاد می شود، لذا پیش از خیرگی تصویر جاده روبروی خود را به خاطر بسپارید تا یک مرجع تصویری از جاده در ذهنتان باشد، البته نور چراغ خودروهای پشت سر نیز می تواند شما را دچارمشکل کند که در این حالت باید آیینه ها را تنظیم کنید.

رئیس پلیس راه استان توصیه کرد: در مسیر تردد شبانه شما ممکن است ریزش کوه، تصادف خودروهای دیگر، تردد عابران بین راهی و روستاهای جاده ای روی دهد، لذا با اتخاذ سرعت مطمئنه و بکارگیری چراغ ها و پایش مداوم تابلوها، آماده عکس العمل درست و به موقع باشید.

سرهنگ حیدری گفت: لازم است سیستم روشنایی در شب خودروی شما سالم و آماده بکار باشد تا بتوانند به راحتی تصمیمات شما را مانند ترمز کردن، گردش به چپ و راست و حرکت با دنده عقب به سایر رانندگان اعلام کنند؛ چراکه این چراغ ها زبان گویا و کانال ارتباطی شما با رانندگان دیگر است.

وی در خاتمه متذکر شد: خودروهای تک چراغ علاوه بر اینکه نور کافی و زاویه دید طولانی عرضی مناسبی را برای راننده فراهم نمی کنند، بلکه تصویر اشتباهی را از خود در ذهن رانندگان مقابل ایجاد می کنند چون ممکن است به مثابه یک موتورسیکلت دیده شوند و به همان اندازه فاصله عرضی از آنها حفظ شود.

واگذاری وسیله نقلیه فاقد پلاک به خریداران، پیگرد قانونی دارد

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: برابر مقررات شرکت های فروش وسایل نقلیه مجاز نیستند خودرو یا موتورسیکلت را بدون نصب پلاک در اختیار متقاضیان قرار دهند و در صورت واگذار نمودن وسیله نقلیه فاقد پلاک به افراد، مسؤلیت متوجه آنها خواهد شد و قابل پیگیری است.

سرهنگ "فضل الله شیری" اظهار کرد: متأسفانه تعداد معدودی از رانندگان بدون توجه به قوانین، با خودروی فاقد پلاک در معابر تردد می کنند و به این ترتیب موجب رواج بی نظمی و بی قانونی در سطح شهر می شوند.

وی افزود: خودروی فاقد پلاک مانند فرد بدون هویت است که در صورت رواج این تخلف، ناامنی سطح جامعه را فرا می گیرد، زیرا با انجام هر عمل خلاف یا ارتکاب جرم از سوی راننده وسیله نقلیه فاقد پلاک، پیگیری آن بسیار مشکل و در برخی مواقع غیرقابل استناد و اثبات می باشد.

این مقام انتظامی ادامه داد: براساس ماده ۲ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد با وسیله نقلیه فاقد پلاک و یا دارای پلاک غیرمجاز ممنوع است.

سرهنگ شیری متذکر شد: برابر مقررات شرکت های فروش وسایل نقلیه مجاز نیستند خودرو یا موتورسیکلت را بدون نصب پلاک در اختیار متقاضیان قرار دهند و در صورت واگذار کردن وسیله نقلیه فاقدپلاک به خریداران، مسؤلیت متوجه آنها خواهد شد که قابل پیگیری است.

رئیس پلیس راهور استان خاطرنشان کرد: براساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را باعلم به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد، به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهدشد؛ افزون برآن وسیله نقلیه تا سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شده و فرد خاطی مبلغ ۶۰۰هزار ریال اعمال قانون خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: پلیس راهور باتوجه به وظایف ذاتی و قانونی خود، به هرگونه تخلفی که آسایش و امنیت شهروندان راباخطر مواجه نماید، قاطعانه برخورد می کند.

پلمب ۱۰ مرکز توزیع مواد مخدر در کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از شناسایی و برخورد با توزیع کنندگان مواد مخدر در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در اجرای این طرح هفت نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران کلانتری ۱۹ طاقبستان با اجرای طرح مقابله با توزیع کنندگان مواد مخدر توانستند ۱۰ مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر را پلمب کنند.

وی افزود: این طرح با هماهنگی مراجع قضائی و با همراهی نماینده دادستان و پس از انجام اقدامات اطلاعاتی به منظور برخورد قانونی با مراکز تهیه و توزیع مواد مخدر به مرحله اجرا در آمد.

سرهنگ شیرزادی عنوان کرد: با اجرای این طرح هشت نفر از عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر که بعضاً از عوامل عمده توزیع مواد مخدر در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۹ طاقبستان بودند، دستگیر و به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با اشاره به افزایش ارتقای امنیت اجتماعی و رضایت مندی شهروندان، اعلام کرد: از آنجا که اجرای این طرح ها گامی بسوی سلامت اجتماعی است، لذا برخورد با سوداگران مرگ در راستای رسالت ناجا، به صورت جدی توسط انتظامی این شهرستان دنبال می شود.

سرهنگ شیرزادی با بیان اینکه اکثر سرقت های خرد سطح شهر توسط معتادان متجاهر انجام می شود، گفت: جمع آوری این افراد تاثیر بسیاری در کاهش آمار سرقت ها دارد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان کنگاور

فرمانده انتظامی شهرستان کنگاور از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ "عزیز الهیاری" گفت: مأموران انتظامی این شهرستان با اشرافیت بر محورهای مواصلاتی و مناطق جرم خیز شهرستان، طرح ارتقای امنیت اجتماعی را به مدت ۴۸ ساعت در سطح حوزه استحفاظی در قالب چند اکیپ خودرویی و موتوری با تلاش شبانه روزی به مرحله اجرا در آوردند.

وی افزود: در این مدت عوامل انتظامی موفق به کشف بیش از ۸۵۷ گرم مواد مخدر از نوع تریاک، ۱۲۶ گرم شیشه، انواع کالای قاچاق از قبیل برنج، البسه و... و نیز دستگیری هفت نفر توزیع کننده مواد مخدر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: توقیف ۱۴ دستگاه خودرو و ۳۷ دستگاه موتورسیکلت مزاحم و نیز دستگیری سه نفر سارق و دو نفر خریدار اموال مسروقه نیز از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ الهیاری تصریح کرد: اجرای این طرح ها نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم در بین شهروندان، مقابله با تهیه و توزیع کنندگان موادمخدر، برخورد با سارقان و اراذل و اوباش و مزاحمان خیابانی در راستای برقراری آسایش مردم داشته و همواره در دستور کار این انتظامی قرار دارد.

برگزاری مراسم پر فیض دعای عرفه در امنیت کامل

فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین از احساس امنیت و آرمش شرکت کنندگان در دعای عرفه در نقطه صفر مرز خسروی خبر داد.

با توجه به حضور بیش از دو هزار نفر از اقشار مختلف مردم از سراسر کشور در محل برگزاری دعای عرفه در نزدیکترین نقطه مرزی کشورمان به کربلای معلی، نیروی انتظامی شهرستان قصرشیرین با اجرای طرح های انتظامی و ترافیکی و با همکاری پلیس راه استان تامین امنیت ویژه مراسم را عهده دار شد.

سرهنگ" عنایت فلاحی" با اشاره به استقبال گسترده مردم از این مراسم معنوی، خاطر نشان کرد: همچون سالیان گذشته با بکارگیری تمام توان انتظامی و با مشارکت پلیس راه استان و همچنین سایر نیروهای نظامی مستقر در نوار مرزی شاهد ایجاد امنیت مطلوب و مثال زدنی در مرز خسروی و محورهای مواصلاتی به شهرستان قصرشیرین بودیم.

وی افزود: در این مراسم که جمعی از مسئولان شهرستان نیز حضور داشتند از زحمات شبانه روزی نیروهای نظامی و انتظامی که با بیداری و هوشیاری احساس امنیت مطلوب را برای هموطنان فراهم می کنند، تقدیر شد.

این مقام انتظامی در پایان اعلام کرد: مراسم با شکوه دعای عرفه در مرز خسروی قصرشیرین بدون هیچگونه رخداد و حادثه ترافیکی و انتظامی و در امنیت کامل خاتمه یافت و شرکت کنندگان شهرستان را با خاطرات مطلوب معنوی و فرهنگی و اجتماعی ترک کردند.

دوران بازنشستگی، ابتدای راه انتقال دانش و تجربه است

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب گفت: بازنشستگی پایان راه خدمت رسانی به کشور و مردم نیست، بلکه ابتدای راه انتقال دانش و تجربه است.

مراسم تجلیل از بازنشستگان به منظور قدردانی از۳۰ سال خدمت صادقانه این عزیزان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، با حضور فرماندهی انتظامی، رئیس عقیدتی سیاسی و رئیس حفاظت اطلاعات شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

سرهنگ "سلیم سلیمی" در این مراسم بر استفاده از تجربه و دانش بازنشستگان و به فراموشی نسپردن آنها تاکید کرد و گفت: بازنشستگی پایان راه خدمت رسانی به کشور و مردم نیست، بلکه دوران بازنشستگی ابتدای راه انتقال دانش و تجربه است.

وی افزود: تجربه کردن مسیر و راهی که دیگران قبلا تجربه کرده اند به نوعی اتلاف زمان و از دست دادن فرصت ها است، بنابراین می توان با استفاده از پتانسیل بازنشستگان نه تنها مسیر رسیدن به هدف را کوتاه تر کرد بلکه نتیجه و بازخورد بهتری را نیز به دست آورد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه بازنشستگان الگوهای ارزشمند پیشرفت و تعالی اند، یاد آور شد: کارکنان جوان ما باید از بازنشستگان درس صبر و تجربه را فرا بگیرند و آنان را اسوه خود قرار بدهند. سرهنگ سلیمی جایگاه بازنشستگان را در نیروی انتظامی، جایگاهی با ارزش و مقدس دانست و تصریح کرد: بازنشستگان مظهر روحیه، صبر و شکیبایی هستند و این خود یک نوع رحمت و عظمت است که خداوند برای آنها قائل شده است.

وی افزود: تکریم بازنشستگان از رویکردهای بسیار مثبتی است که ناجا با توسل به این رویکرد و با استفاده از تجربیات این قشر پر افتخار گام های بلندی در پیشبرد اهداف سازمانی خود برداشته است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۵۹۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین: سرهنگ سعید داراب نیا فرمانده انتظامی شهرستان کرخه اظهار داشت: به دنبال اعلام وقوع سرقت مسلحانه موتورسیکلت در یکی از مناطق شهرستان شوش موضوع جهت شناسایی عامل این سرقت به صورت ویژه در دستور مأموران فرماندهی انتظامی کرخه قرارگرفت.

فرمانده انتظامی کرخه تصریح کرد: ماموران پلیس شهرستان کرخه با تسلط اطلاعاتی توانستند محل اختفاء سارقان مسلح موتورسیکلت را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ داراب نیا گفت: از متهمان ۲ دستگاه موتورسیکلت سرقتی متعلق به مالباختگان، کشف وضبط شد. متهمان نیز در تحقیقات پلیس به چندفقره سرقت معترف وپس از تشکیل پرونده به مقام قضایی معرفی شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903429

دیگر خبرها

  • ۴۸ محکوم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • سرقت مسلحانه موتورسیکلت در شوش / سارقان خشن در کرخه غافلگیر شدند
  • آدم ربایی در شیراز
  • زوج سارق دلار‌های گردشگران خارجی در چالوس دستگیر شدند
  • از چاقوی پسر درون سینه پدر تا توقیف کامیون حامل بیش از ۱۳۲ کیلو تریاک
  • چاقو پسر درون سینه پدر 
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • زوج سارق دلار از اتباع بیگانه در چالوس دستگیر شدند
  • اراذل و اوباش فردیس دستگیر شدند
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد