Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@02:37:52 GMT

معافیت ۱۳۵ فرزند مددجوی لرستانی از خدمت سربازی

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۱۵۰۵

معافیت ۱۳۵ فرزند مددجوی لرستانی از خدمت سربازی

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛اردوان میهن پور، در جمع خبرنگارن با بیان اینکه ۱۳۵ فرزند مددجوی تحت حمایت کمیته امداد لرستان از ابتدای امسال تاکنون از خدمت سربازی معاف شدند، گفت: طرح معافیت سربازی با کمک سازمان نظام وظیفه آغاز به کار کرده است و بر اساس این طرح فرزندان خانواده های زنان سرپرست خانوار تحت حمایت که یکی از فرزندان پسر سالم بالای ۱۸سال باشند از خدمت سربازی معاف می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طرح تسهیلات سربازی را شامل خانواده های تحت حمایت به علت فوت سرپرست مرد، خانواده های تحت حمایت به علت طلاق و خانواده های دارای سه فرزند دختر برشمرد وافزود: با توجه به از کار افتادگی سرپرست خانوار( دارای بیش از سه دختر مجرد) و یا مشکلاتی از قبیل طلاق والدین و فوت سرپرست خانوار و به منظور بهره مندی فرزندان خانواده های تحت حمایت از تسهیلات سازمان نظام وظیفه و با تلاش و پیگیری های انجام شده در سال گذشته ۴۶۲ نفر از فرزندان خانواده های تحت حمایت از خدمت سربازی معاف شدند.

میهن پور با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده های تحت پوشش از اولویت های مهم کاری کمیته امداد است، اظهارداشت: معافیت از خدمت سربازی یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد محسوب می شود و این مددجویان پس از معافیت، می توانند با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه که کمیته امداد در اختیار آنان قرار می دهد به استقلال کامل خانواده خود کمک کند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد و سازمان نظام وظیفه ناجا ،یادآورشد: فرزندان مددجوی محروم از پدر و مادر و دارای شرایط مصوب کمیته امداد می توانند از خدمت سربازی معاف شوند.

مهین پور به اهداف پیش روی طرح تسهیلات نظام وظیفه اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از اهداف کمیته امداد در ارائه تسهیلات خدمت سربازی پیشگیری ورود خانواده های تحت حمایت به چرخه فقر است و در عین حال فراهم شدن زمینه اشتغال و کار پسران زنان سرپرست خانوار در کنار خانواده وکمک به امرار معاش خانواده است که نقش مهمی در توانمند سازی این خانواده ها ایفا می کند، معاف شدن فرزند خانواده و دریافت تسهیلات اشتغال یکی از معیارهای خروج مددجویان از چرخه حمایتی امداد است.

وی با بیان اینکه این نهاد به فرزندان زنان سرپرست خانوار خدمات مختلفی ارائه می کند، عنوان کرد: اعطاء وام قرض الحسنه، کمک هزینه بلاعوض ازدواج به دختران، هدیه ازدواج به پسران، خدمات فرهنگی، کمک هزینه تحصیلی، وسایل تحصیلی مناسب، طرح های حمایتی اکرام و محسنین برای ایتام که در طول سال اجرا می شود از جمله خدمات این نهاد برای فرزندان زنان سرپرست خانوار است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۱۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت ۵۱۴۰ معلم لرستانی از ایتام
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • حمایت از ۵۱۶ هزار فرزند یتیم و محسنین در کشور
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی