Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@21:23:17 GMT

۳ معجون لاغری که می‌توانید با زنجبیل بسازید

تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۴۱۷۵

۳ معجون لاغری که می‌توانید با زنجبیل بسازید

زنجبیل ریشه دارویی داشته و بیش از قرن‌ها به عنوان یک درمان برای رفع بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. وجود مواد آنتی اکسیدانی و خواص ضدالتهابی در آن به بهبود هضم غذا، کاهش میزان کلسترول و از بین بردن مواد سمی در بدن کم می‌کند.

سرویس سبک زندگی فردا: زنجبیل یک ماده غذایی چربی سوز است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برای استفاده بیشتر از این خاصیت می‌توانید آن را با برخی از مواد غذایی مخلوط کرده و علاوه بر سم زدایی، سریع‌تر لاغر شود. در ادامه این مطلب را به نقل از مجله سرآشپزمی‌خوانیم.
هیچ شکلی نیست که شکم یکی از قسمت‌هایی است که چربی تمایل دارد، در آنجا جمع شود. یکی از راه‌های اصلی مبارزه با چاقی شکم این است که از طریق رژیم غذایی، ورزش و دیگر عادات سالم، سوخت و ساز بدن را افزایش دهید. همچنین پاکسازی بدن از سموم با استفاده از راهکارهای طبیعی و تحریک عملکرد اندام‌های دیگر مانند کبد که در متابولیسم چربی و قند نقش دارد، بسیار مهم و تاثیرگذار خواهدبود.در اینجا پیشنهاد می‌شود با استفاده از ریشه زنجبیل به عنوان یک ماده غذایی سم زدا و چربی سوز، هرچه زودتر از شر چربی شکمی خلاص شوید!
چگونگی مبارزه زنجبیل با چربی شکم
- زنجبیل ریشه دارویی داشته و بیش از قرن‌ها به عنوان یک درمان برای رفع بسیاری از اختلالات و بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. وجود مواد آنتی اکسیدانی و خواص ضدالتهابی در آن به بهبود هضم غذا، کاهش میزان کلسترول و از بین بردن مواد سمی در بدن کم می‌کند. در چند دهه اخیر خواص سم زدایی و لاغرکنندگی آن نیز ثابت شده است.
- مصرف زنجبیل باعث تحریک سوخت و ساز بدن و بهبود هضم غذا شده و از این طریق با چربی‌های شکم مبارزه می‌کند. همچنین دارای خواص ادرارآور بوده و با حذف مایعات محبوس شده در بدن از التهاب پیشگیری می‌کند.
- یکی دیگر از مزایای اصلی زنجبیل این است که بسیار کم کالری است، بنابراین با خیال راحت می‌توانید آن را با سایر مواد غذایی مخلوط کنید و از تمام خواص آن بهره مند شوید.
نحوه مصرف
رایج ترین روش مصرف این گیاه دم کرده ریشه آن است.
دم نوش چای سبز با زنجبیل
یک پیمانه (۲۵۰ میلی لیتر) آب را به جوش آورید. سپس یک تکه زنجبیل را به آن اضافه کنید و بگذارید تا چند دقیقه بجوشد. بعد زیر حرارت را خاموش کرده و یک قاشق غذاخوری چای سبز به آن اضافه کنید. بعد به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش بگذارید تا دم بکشد.
چای سبز به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌های بسیار برای کاهش وزن فوق العاده است.
مخلوط چای سبز با ریشه زنجبیل یک راه عالی برای ارتقای سلامتی و رسیدن به تناسب اندام در زمانی کوتاه است.مدت زمان مصرف
برای استفاده از تمام مزایای این درمان سم زدایی، توصیه می‌شود که از نوشیدنی و دم نوش زنجبیل به طور منظم به مدت ۳۰ روز استفاده کنید. سپس ۱۵ روز مصرف آن را قطع کنید. به یاد داشته باشید همراه مصرف نوشیدنی و دم نوش زنجبیل برای گرفتن جواب بهتر و سریع‌تر حتما ورزش کنید و یک برنامه غذایی مناسب و کم کالری داشته باشید.نوشیدنی زنجبیل و لیموترش
یک فنجان (۲۵۰ میلی لیتر) آب را گرم کرده و قبل از اینکه به جوش آید، یک تکه ریشه زنجبیل را به آن اضافه کنید. اجازه دهید آب روی حرارت کم به مدت چند دقیقه بجوشد و بعد از روی حرارت برداشته وقتی کمی ولرم شد آب یک دوم لیموترش را به آن اضافه کنید. دمنوش را خوب به هم بزنید و مقداری عسل (در صورت دلخواه) به آن اضافه کنید.وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان در آب لیموترش اثرات زنجبیل را برای پاکسازی کبد و افزایش متابولیسم چربی تقویت می کند. با استفاده از این چای علاوه بر سم زدایی و حذف مایعات اضافی بدن، به جنگ چربی های اضافی شکم تان خواهیدرفت.نوشیدنی گریپ فروت و زنجبیل
آب ۴ عدد گریپ فروت را بگیرید و آن را با یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک چهارم آب لیموترش (به دلخواه) مخلوط کنید. این نوشیدنی لاغرکننده را با معده خالی در هنگام صبح مصرف کنید.* گریپ فروت یک میوه کم کالری است که اثرات بسیار عالی در کاهش وزن دارد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باعث رشد قد می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز :

هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی  و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیرهای تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

از سوی دیگر در برخی ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های دارای دسته‌بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی یا ورزش‌هایی که زیبایی حرکات و نظر داوران و شکل بدنی ممکن است در امتیازدهی موثر باشند، تمایل ورزشکاران به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن بیش‌تر است. بدین ترتیب، ورزشکاران ممکن است دچار کمبود نسبی انرژی شوند. این وضعیت در ابتدا در بانوان ورزشکار با عنوان سه گانه بانوان ورزشکار (اختلالات خورد و خوراک- آمنوره- پوکی استخوان) معرفی و در مشاهدات و مطالعات بعدی مشخص شد که تاثیرات کمبود انرژی، خیلی فراتر از این مثلث بوده و تغییرات هورمونی و عوارض آن در پسران هم قابل رویت است. بنابراین، نام آن به سندروم کمبود نسبی انرژی تغییر یافت و بدیهی است در ورزشکارانی که دچار این مشکل می شوند، رشد و بلوغ دچار اختلال می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی لاله حاکمی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: افرادی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند و به اندازه ورزش مواد غذایی دریافت نمی‌کنند، غیر از بحث کمبود انرژی نسبی، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و بدیهی است کمبود ریزمغذی ها و درشت مغذی ها می‌توانند در رشد اختلال ایجاد کنند.

در ورزشکاران در حال رشد که صفحات رشد باز و فعال هستند، وارد آمدن ضربات مکرر یا ضربه ناگهانی شدید ممکن است به این صفحات آسیب رسانده و متعاقب آن رشد طولی استخوان دچار مشکل شود. برخی فعالیت‌ها مثل پریدن از ارتفاع بالا روی سطوح سخت می‌تواند به صفحات رشد آسیب برساند و سطوح جاذب ضربه مثل تشک‌های فرود، ضربه وارد شده را به اندام بر نمی‌گردانند اما فرود روی سطوح غیرجاذب موجب بازگشت نیرو به مفاصل و آسیب صفحات رشد می‌شود.

در بلوغ جسمی، عمدتا تمرکز بر هورمون‌های جنسی و برای شروع عادت ماهیانه نیاز به سطح مشخصی از درصد چربی بدن است. چربی‌های بدن، حاوی آروماتاز هورمون‌های جنسی بوده و تبدیل استروئیدهای مردانه را تسریع می‌کنند. ورزش، موجب کنترل وزن و درصد چربی بدن شده و از بلوغ زودرس جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه صفحات رشد به دنبال بلوغ بسته می‌شوند، ممکن است در بلوغ زودرس ابتدا یک رشد جهشی نسبت به همسالان دیده شود اما در نهایت، قد این افراد کوتاه‌تر خواهد ماند. این مشکلی است که در مصرف استروئیدهای آنابولیک در سنین نوجوانی نیز اتفاق می افتد. همان طور که می‌دانید، استروئیدهای آنابولیک از دسته S۱ در لیست ممنوعه دوپینگ قرار دارند و علاوه بر تاثیرات گوناگون مخرب دیگر، این داروها موجب بلوغ زودرس و بسته شدن زودرس صفحات رشد در نوجوانان و کوتاه ماندن قد در بزرگسالی می شوند.

بدیهی است که برای بلوغ اجتماعی و روانی، ارتباطاتی که در ورزش تشکیل می شود از یک سو و احساس عزت و اعتماد به نفسی که فعالیت‌های ورزشی به ارمغان می‌آورد از سوی دیگر، بالندگی و بلوغ را تسهیل می‌کند و مراقبت سازمانی و خانوادگی، آموزش مهارت «نه گفتن» و هدایت ورزشکاران نوجوان به محیطی عاری از دارو و دوپینگ از اصول پیشگیری از صدمات اجتماعی در دوران بلوغ است و محیط های ورزشی از این مهم مستثنا نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آیا می‌توانید در سنین بالا عضلاتتان را بسازید؟
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • آیا ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • ورزش باعث رشد قد می‌شود؟
  • نامطمئن بودن روش پیکر تراشی برای لاغری