Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@13:59:12 GMT

موردی عجیب برای بازیگر زن هالیوودی

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۰۹۷۳۴

موردی عجیب برای بازیگر زن هالیوودی

ماجرای «سفیدپوست نمایی» یا همان «وایت واشینگ» در هالیوود سر دراز دارد و این بار ابعادی تازه پیدا کرده است. حال هالیوود متهم است که به دلیل نژادپرستی حاضر به استخدام بازیگران غیرسفیدپوست نیست.

کلویی بنت بازیگر سریال «ماموران شیلد» مدعی شده است که برای نقش گرفتن در هالیوود نام خانوادگی‌‌اش را از وانگ به بنت تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او این موضوع را در پاسخ به پرسش فردی در اینستاگرام بیان کرده است. او در این باره نوشت: «تغییر نام خانوادگی ریشه‌ خانوادگی من در چین را تغییر نمی‌دهد. من چینی آمریکایی هستم، در چین زندگی کرده‌ام و به زبان چینی صحبت می‌کنم. اما من باید زندگی کنم و هالیوود آنقدر نژادپرست است که با نام خانوادگی پیشینم مرا به کار نمی‌دهد. حال من هر آنچه در توان دارم انجام می‌دهم تا دیگر هیچ کسی مانند من برای کار کردن مجبور نشود نامش را تغییر دهد.»

«سفیدپوست نمایی» مردم در هالیوود در چند وقت اخیر جنجال‌های بسیاری به پا کرده است. در آخرین نمونه اد سرکین بازیگر سرشناس بریتانیایی در اعتراض به استفاده از بازیگران سفیدپوست در نقش شخصیت‌های غیرسفیدپوست نپذیرفت در فیلم «پسر جهنمی» بازی کند.

اقدام سرکین با تحسین بسیاری از جمله کلویی بنت روبه‌رو شد. بنت در این باره نوشت: «حرکت تو گامی تاثیرگذار و روبه جلو بود. از تو سپاسگزارم و امیدوارم که کارت الهام‌بخش دیگر بازیگران و دیگر فیلمسازان شود.»

از مشهورترین نمونه‌های سفیدپوست نمایی هالیوود در فیلم‌ها می‌توان به انتخاب تیلدا سویینتون برای بازی در نقش یک استاد تبتی در فیلم «دکتر استرنج» و انتخاب اسکارلت جوهانسون برای بازی در فیلم «روح در کالبد» اشاره کرد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۹۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی کبیر از اسفند ۱۴۰۲ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود که برای دور دوم اجرا از ۱۷ اردیبهشت در تئاتر هامون به صحنه می‌رود.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولیپور، فرزانه سیری، محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

پیش‌فروش این اثر نمایشی و دیگر اطلاعات اجرایی به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6091077 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • جشن خانوادگی «خداقوت کارگر» در مشهد
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • یک باشگاه جدید: ادامه ماجراجویی ستاره هالیوود در فوتبال
  • مهاجم آرسنال ستاره هالیوودی را غافلگیر کرد (عکس)
  • کوتاه قدترین سلبریتی های زن هالیوود چه کسانی هستند؟
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در دیواندره
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد؛ دادگاه مجدد تشکیل می‌شود