Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلیبی‌باک؛ بخش مهمترین عناوین مجلس:


نماینده مجلس گفت: متاسفانه برخی حیاط خلوت ها فعال است و اراده و عزمی برای حاکم شدن یک نظام اقتصادی وجود ندارد.

به گزارش بی‌باک، عبدالرضا مصری نماینده مجلس در گفتگو با رادیو «گفتگو» اظهار کرد: عملکرد برخی دولتی‌ها در چینش، مدیریت و تصمیم گیری‌ها اثر گذار است و با روح خصوصی سازی مغایرت دارد؛ اشکال عمده در اجرای اصل۴۴ عدم واگذاری شرکت ها به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قانون عنوانی با نام خصولتی، شبه دولتی یا عناوین دیگر نداریم که با روح اصل ۴۴ مغایر باشد.اصل۴۴، چهار بخش را برای اقتصاد کشور به رسمیت می شناسد که اعم از دولتی، تعاونی، خصوصی و نهادهای عمومی غیر دولتی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:قانون امر نمی کند که شرکت ها باید فروخته شوند اما متاسفانه برخی حیاط خلوت ها فعال است و اراده و عزمی برای حاکم شدن یک نظام اقتصادی وجود ندارد.

مصری تصریح با بیان اینکه بسیاری از نهادهای اقتصادی غیر دولتی توسط دولت اداره نمی شود تصریح کرد:دولت باید از تصدی گری به سمت تنظیم گرایی حرکت کند؛ یعنی ضوابط و روابط را تنظیم کند

نماینده مجلس اضافه کرد: اگر سیاست صحیح در کشور اجرا شود، درآمد صندوق های بازنشستگی دو تا سه برابر وضع موجود خواهد بود و سود ایجاد شرکت های جدید نصیب صندوق های بازنشستگی می شود.

مصری ادامه داد: راهی جز جمع آوری پول های خرد، ایجاد واحد های جدید صنعتی و واگذاری سهام به مردم پیش رو نیست که در این صورت به بازنشسته ها کمک و در اجرای شاکله اقتصاد مقاومتی تلاش کرده ایم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه تاکید کرد: در حوزه عمرانی بودجه ای در اختیار نداریم و کشور را بدهکار می‌سازیم و اگر سهام بنگاه های اقتصادی دولتی به مردم واگذار شود، جامعه گرفتار موسسات مالی غیر معتبر نخواهد شد.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۰۹۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • بی عدالتی در حوزه‌های انتخابیه حاکم شده است
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها