Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-05-08@13:51:17 GMT

برای تیتراژ «گسل» نه پولی داده‌ام و نه گرفته‌ام!

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۴۶۸۶

برای تیتراژ «گسل» نه پولی داده‌ام و نه گرفته‌ام!

اگر این یکی دو ساله اخیر را به لحاظ فعالیت هنرمندان بخصوص در فضای موسیقی، با سال‌های خیلی قبل قیاس کنیم، به آماری جالب توجه می‌رسیم هم از حیث تعدد هنرمندان نسل جوان و هم کیفیت کارها. تا جایی که الان خیلی راحت می‌شود گفت اوضاع برای فعالیت چندان نیز بد نیست.

البته مخاطب هم راضی به نظر می‌رسد چون بین این همه آثار تصویری و موسیقی، دست به انتخاب می‌زند و حق انتخاب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای خوانندگان و اهالی هنر مثل همین تلویزیونی‌ها نیز اوضاع روبراه‌تر است؛ به قولی کمک‌حال یکدیگرند. مثلا اینکه از فلان خواننده مطرح در سریال استفاده می‌شود تا جذب مخاطب کند.

مثال این قضیه را این شب‌ها روی آنتن شبکه یک و مجموعه «گسل» می‌بینیم. سریالی که حال و هوای کمیک دارد اما صدای میلاد بابایی با آن تم عاشقانه‌اش را در تیتراژ می‌شنویم؛ خواننده‌ای که بین نسل جوان شناخته شده است.

در همین رابطه میلاد بابایی و یاحا کاشانی، خواننده و ترانه‌سرای «گسل» در گفت‌وگو با آنا از چگونگی این اتفاق چنین گفتند:

* بالاخره تلویزیون است و مخاطب میلیونی‌اش

میلاد بابایی درباره چگونگی همکاری با سریال «گسل» به آنا گفت: تا جایی که می‌دانم این مجموعه قرار بود برای ماه رمضان ساخته و آماده پخش شود؛ اما نمی‌دانم چرا در آن بازه زمانی، روی آنتن نرفت. گرچه همان زمان هم به ما پیشنهادی برای تولید موسیقی تیتراژ نداده بودند.

امسال به نظرم سال ما، خوانندگان جوان است چه درمورد میلاد بابایی باشد و چه بقیه هم‌نسلان من که این روزها صدایشان را در فضای موسیقی می‌شنوید.

وی ادامه داد: آشنایی من با عوامل سریال، از طریق یاحا کاشانی شکل گرفت. داستان فیلمنامه را برایم تعریف کرد و بعد از آشنایی با گروه و قرار گرفتن در جریان فیلمنامه، با مشورتی که گرفتم، سراغ ساخت موسیقی «عاشقت میشم» رفتم.

بابایی افزود: به نظرم «گسل» هم سریال خوبی‌ست و هم عوامل خوبی دارد تا جایی که من به عنوان خواننده‌ای جوان، راحت‌تر می‌توانم به آنها اعتماد کنم. بالاخره تلویزیون است و مخاطب میلیونی‌اش پس باید کار خوبی می‌ساختیم.

این خواننده با بیان اینکه از نتیجه کار و استقبال علاقه‌مندان از این قطعه موسیقی رضایت دارد، گفت: امسال به نظرم سال ما، خوانندگان جوان است چه درمورد میلاد بابایی باشد و چه بقیه هم‌نسلان من که این روزها صدایشان را در فضای موسیقی می‌شنوید. پس تهیه‌کنندگان و فیلمسازان نیز می‌دانند که باید از این پس سراغ نسل ما بیایند.

* بعید می‌دانم به خواننده‌ای برای تیتراژ تلویزیونی پولی بدهند

بابایی در پاسخ به این سوال که برای تیتراژ «گسل» پولی گرفته یا پولی داده؟!، نیز گفت: اتفاقا من از دوستانم نیز می‌شنوم و خودم هم به شخصه دیده‌ام که فلان آقای خواننده، برای تیتراژ سریال تلویزیونی دست به جیب می‌شود و حتی پول هنگفت می‌دهد. اما خیلی رک می‌گویم من نه پولی داده‌ام و نه پولی هم گرفته‌ام.

وی درباره اینکه چرا «گسل» برای او عاید مالی نداشته، نیز با صراحت گفت: بعید می‌دانم به هیچ خواننده‌ای برای تیتراژ تلویزیونی، بعنوان دستمزد پولی بدهند. بالاخره تلویزیون ویترینی است برای بازیگران. کار می‌کنند و پولشان را نیز می‌گیرند ولی خواننده‌ها لااقل برای تبلیغ کارمان هم که باشد، مجبوریم دستمزدی نگیریم.

این خواننده که قطعاتش در این یکی دو ساله با استقبال مخاطبان روبرو شده، افزود: ولی به هرحال خواننده‌ای مثل خودم و گروهم با دل و جان تیتراژ «گسل» را ساختیم. گرچه پیشنهاد را در همین چند وقت اخیر به ما دادند و در فرصت کوتاه، «عاشقت می‎شوم» را تولید کردیم.

بابایی با اشاره به اینکه این قطعه حاصل کار چند روزه است، عنوان کرد: کار تیتراژ ساختن همیشه دقیقه نودی بوده و هست. در عین اینکه خیلی راحت می‌شود فهمید که کدام تیتراژ و موسیقی خوب است یا بد. خدا را شکر فعلا در مورد تیتراژ «گسل» بازتاب خوبی دیده‌ام.

* دلم می‌خواهد حرف جدید بزنم

همچنین یاحا کاشانی، ترانه‌سرا و خواننده جوان کشور که این روزها ترانه‌ای از او با صدای مازیار فلاحی در آلبوم «یادم تو را فراموش» شنیده می‌شود، در گفت‌وگو با آنا توضیح داد: «گسل» سریالی دوست‌داشتنی است همچنانکه خودم نیز داستانش را در تلویزیون دنبال می‌کنم. اینجور هم که من از اطرافیان می‌شنوم خود سریال و تیتراژ آن برای مخاطب خوشایند بوده است.

ای کاش به چهره‌های جوان بویژه خواننده‌ها در تلویزیون فرصت جدیتری بدهند. چه بسا خواننده‌هایی داریم که صدای خوبی دارند و موسیقی را می‌شناسند پس لاقل تهیه‌کنندگان تلویزیون به اینها میدان بدهند و بگذارند این فضا را تست بزنند.

وی افزود: البته قبل از اینکه پخش سریال شروع شود، برای ساخت تیتراژ پایانی آن، گویا با برخی هم صحبت کرده بودند اما کارشان مورد پسند عوامل قرار نگرفته بود. حتی قسمت‌های اولیه «گسل» هم تیتراژ نداشت. بعد از پیشنهادی که به ما دادند بخاطر تجربه قبلی که در تیتراژ «هفت سنگ» با علیرضا بذرافشان داشتم، از کار جدید نیز استقبال کردم.

ترانه‌سرای قطعه «عاشقت می‌شوم» عنوان کرد: من قبل از نوشتن ترانه این قطعه، پشت صحنه سریال رفته بودم. داستان را می‌دانستم و طرح را نیز براساس طرح عاشقانه بین شخصیت‌های سریال زدم. البته «گسل» مجموعه کمیک است برخلاف ترانه و کلیت قطعه که خیلی هم جدی ساخته شده است.

* بگذارید لااقل تست بزنند

کاشانی با بیان اینکه در ترانه‌سرایی دلم می‌خواهد حرف جدید بزنم، گفت: چهارده سال است که در این فضا کار می‌کنم و قبلا هم برای خیلی از خوانندگان مطرح ترانه گفته‌ام اما نمی‌خواهم در حاشیه بمانم.

وی ادامه داد: ای کاش به چهره‌های جوان بویژه خواننده‌ها در تلویزیون فرصت جدیتری بدهند. چه بسا خواننده‌هایی داریم که صدای خوبی دارند و موسیقی را می‌شناسند پس لاقل تهیه‌کنندگان تلویزیون به اینها میدان بدهند و بگذارند این فضا را تست بزنند.

یاحا کاشانی درخواست کرد؛ تهیه‌کنندگان فقط به خوانندگان خوب همیشگی اعتماد نکنند. بالاخره یکی مثل همین میلاد بابایی و بقیه منتظر فرصت طلایی هستند تا خودی نشان دهند.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۴۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت

بر اساس اعلام بانک مرکزی، نرخ رشد پایه پولی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ با ۱۶.۹ درصد کاهش به ۲۸.۱ درصد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نرخ رشد پایه پولی با ۱۶.۹ درصد کاهش به ۲۸.۱ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسید و شاخص رشد پول از ۶۵.۲ درصد در پایان ۱۴۰۱ به ۱۷.۵ درصد در پایان سال گذشته کاهش یافت.

با اجرا و پیگیری دقیق سیاست‌های پولی در بانک مرکزی، نرخ رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۲ روند نزولی قابل توجهی را تجربه کرد، به طوریکه نرخ این شاخص مهم پولی و تأثیرگذار در تورم نسبت به رقم فروردین سال ۱۴۰۲ که ۴۵ درصد بود با ۱۶.۹ واحد درصد کاهش، در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به ۲۸.۱ درصد رسید.

رشد پول (بخش سیال نقدینگی) نیز از ۶۵.۲ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۷.۵ درصد در پایان اسفندماه سال گذشته کاهش یافت. بنابراین با کنترل شاخص‌های پولی اثرگذار بر تورم انتظار می‌رود شاخص نرخ تورم نیز در ماه‌های آتی ارقام پایین‌تری را ثبت کند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، کاهش قابل توجه رشد پایه پولی در سال ۱۴۰۲ همراه با کاهش رشد نقدینگی در این سال، بخوبی حاکی از توفیق بانک مرکزی در کنترل کل‌های پولی و ایجاد شرایط لازم برای کاهش نرخ تورم در سال جاری و سال‌های آتی می‌باشد. بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم پایه پولی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به رقم ۱۱۰۷۷.۰ هزار میلیارد ریال رسید.

تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی و دستیابی به اهداف پیش بینی شده

بر اساس این گزارش، نرخ رشد نقدینگی نیز طی یک روند نزولی از ۴۰.۶ درصد در پایان سال ۱۳۹۹ و ۴۲.۸ درصد در پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ به ۳۱.۱ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ و ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲ رسید که این امر، بیانگر توفیق کامل بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و حصول اهداف تعیین شده است.

بر اساس آمارهای مقدماتی، حجم نقدینگی در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ به رقم ۷۸۸۰۸.۹ هزار میلیارد ریال رسید. لازم به اشاره که دستیابی به رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲، در شرایطی حاصل شده است که رقم رشد نقدینگی سالانه زیر ۲۵ درصد آخرین بار در سال ۱۳۹۷ (۲۳.۱ درصد) محقق شده بود.

بدیهی است که کاهش رشد نقدینگی به عنوان یکی از عوامل اصلی شکل‌دهی به تورم، نقش مهمی را در کاهش نرخ تورم در سال جاری و سال‌های آتی ایفا خواهد کرد.

کاهش قابل توجه شاخص‌های پول و شبه پول و انتظار کاهش تورم در ماه‌های آتی

مروری بر عملکرد اجزای نقدینگی حاکی از آن است که رشد پول (بخش سیال نقدینگی) در سال ۱۴۰۲ نیز بطور قابل توجهی کاهش یافته و از ۶۵.۲ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۷.۵ درصد در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ رسیده است.

در مجموع، روند نزولی قابل توجه رشد نقدینگی و رشد پول، مؤید آن است که در سایه ثبات ایجاد شده در سال ۱۴۰۲، از شدت انتظارات تورمی فعالین اقتصادی کاسته شده و در نتیجه انتظار می‌رود که نرخ تورم در ماه‌های آتی ارقام پایین‌تری را ثبت کند.

لازم به اشاره است ضریب فزاینده نقدینگی نیز در پایان اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به پایان اسفندماه ۱۴۰۱، معادل ۲.۹ درصد کاهش یافته و به رقم ۷.۱۱۲ رسیده است.

در مجموع کاهش رشد نقدینگی، کاهش رشد پایه پولی، کاهش رشد پول و نیز تنزل ضریب فزاینده نقدینگی همگی دلالت بر اثربخشی سیاست‌های پولی بانک مرکزی مبتنی بر استفاده ترکیبی از کلیه ابزارهای سیاست‌های پولی دارد که این موضوع نه تنها در سال گذشته بلکه به صورت موثرتری می‌تواند تأثیر منجر به تداوم پایدار روند نزولی نرخ تورم در دوره‌های زمانی آتی داشته باشد.

کد خبر 751039

دیگر خبرها

  • از حاشیه بیمارستانی خواننده پاپ تا انتشار آلبوم آقای شاعر!
  • حضور کاروان زیر سایه خورشید از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در ایلام
  • چاپ تورم!
  • ۳ هزار زائر از زنجان به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند
  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • آرمین زارعی در بیمارستان بستری شد
  • فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت
  • شیوه جدید وقت تلف کردن دروازه‌بان در فوتبال رومانی / فیلم
  • تلفیق آگاهانه بازیگری و موسیقی در آثار نمایشی
  • نرخ رشد پایه پولی ۱۶.۹ درصد کاهش یافت