Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نامه نیوز»
2024-05-03@00:16:46 GMT

یک اتفاق نادر در شورا/ حذف دستورجلسه به مدت یک ماه

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۱۴۸۱۰

ارائه گزارش نقد و ارزیابی برنامه پنج ساله دوم به مدت یک ماه از دستور کار جلسه شورای شهر تهران حذف شد. دستور جلسه جلسات شورای شهر تهران یک روز قبل در اختیار اعضای شورا قرار می گیرد در حالی که قرار بود امروز گزارش نقد و ارزیابی برنامه پنج ساله دوم و تدوین پنج ساله سوم شهرداری تهران به عنوان سومین دستور جلسه چهارمین جلسه پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در صحن این شورا مطرح شود با تذکر برخی از اعضا به مدت یک ماه از دستور جلسه این شورا حذف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش نامه نیوزز، مرتضی الویری عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر این نکته تأکید کرد که تصور می‌کنم این دستور جلسه در شرایط کنونی نباید در صحن شورا مطرح شود.
وی با بیان اینکه این دستور حدود یک ماه و نیم قبل در جلسات غیررسمی منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران بود، گفت: گزارش‌هایی در این جلسات ارائه شده و اعداد و ارقام آنها با یکدیگر هماهنگی لازم را نداشت و گزارش‌های ارائه شده همخوانی لازم را با یکدیگر نداشتند. لذا به همین دلیل این موضوع از دستور کار شورا خارج شد. پیشنهاد دادم که از دستور کار جلسه رسمی شورا نیز خارج شود چرا که با بررسی این گزارشات به گونه ای به گزارش ارائه شده صحه می گذاریم درحالی که ما آن گزارش را قبول نداریم.
الویری براین نکته اشاره کرد که در اواخر سال 95 سیاست ها و راهبردهای اصلی برنامه سوم پنج ساله شهرداری تهران به تصویب اعضای شورای شهر چهارم رسیده است حالا باید براین نکته دقت کرد که آیا آقای نجفی شهردار تهران سیاستهای ارائه شده و راهبردهای کلی آن را قبول دارد یا خیر؟
وی همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر معاون برنامه ریزی شهرداری تهران استعفا داده گفت: فکر می کنم با این مباحث این دستورجلسه قابل طرح نباشد.
آروین دیگر عضو شورای شهر تهران نیز براین نکته تأکید کرد که برنامه پنج ساله باید در کمیسیون های شورا مطرح شود و هر کمیسیون در این خصوص نظر دهد.
وی همچنین براین نکته تأکید کرد که موضوع نقد برنامه دوم پنج ساله شهرداری باید از پایش آن جدا بررسی شود.
مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز براین نکته تأکید کرد که باید تمام مباحث مطرح شده در شورا مسیر لازم خود را طی کنند.
وی از هیئت رئیسه خواستار شد که دقت شود آیا مسائلی که در صحن علنی قرار است طرح شود پیش از آن در کمیسیون های تخصصی بررسی شده است یا خیر و اعضا نباید منفعلانه و پیش از آگاهی کامل با دستور جلسات مواجه شوند.
ابراهیم امینی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز در سخنانی براین موضوع اشاره کرد که با توجه به اینکه در ابتدای دوران فعالیت دوره پنجم شورا هستیم و کمیسیون ها در آغاز فعالیت خود قرار دارند دستور کار لازم در خصوص فعالیت کمیسیون ها وجود ندارد و لذا بهتر آن است که دستگاه‌های مختلف شهرداری در جلسات حضور پیدا کنند و در خصوص موضوع خود گزارش دهند.
میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز براین نکته تأکید کرد که گزارشات ارائه شده مبتنی بر آینده باشد و به گونه‌ای ارائه شود که اماکن نقد و بررسی و بهبود ساختاری آنها عملی باشد.
محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر تهران نیز به ضرورت ارائه گزارش به کمیسیون‌های مختلف برای بررسی مسائل مرتبط با حوزه کمیسیون خود و برنامه پنج ساله شهرداری تهران تأکید کرد و گفت: با این وجود از آمادگی بهتر و اطلاعات بهتر برای حضور در جلسه بهره‌مند می‌شدیم.
احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با دفاع از فعالیت های پژوهشی انجام شده گفت: پژوهشگرها عجیب نبوده‌اند که آنچه شهرداری می‌خواهد برسند. اگرچه ممکن است روش پژوهش انجام شده غلط باشد اما باید تأکید کرد که پژوهش جایگاه ویژه‌ای دارد و لذا مسائل را سیاه و سفید و همه یا هیچ نکنیم.
وی همچنین براین نکته تأکید کرد که مدیریت جدید شهری با رویکرد آسایش و ارامش فعالیت دارد درحالی که این دو رویکرد در سیاستهای کلی پیش‌بینی شده برای برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران وجود ندارد.
محمد سالاری رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل نیز در مخالفت با حذف این دستور جلسه گزارش و نقد برنامه پنج ساله دوم و بررسی رویکردهای برنامه پنج ساله سوم گفت: هیئت رئیسه اختیار تنظیم دستور جلسه را دارد و موضوع حذف دستور جلسه در دوره چهارم سابقه نداشته است.
وی همچنین از ابراز هیئت رئیسه دوره شورا مبنی بر عدم ارائه اطلاعات قبلی به اعضای شورا در خصوص دستور جلسات اشاره کرد

منبع: نامه نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namehnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نامه نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۴۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا نادعلی در دویست و سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دیدار مجازی مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس و تأکید بر دقت در اعلام نظرات، اظهار کرد: در این بیانات آمده است: «یکی از آسیب‌ها بی‌احتیاطی در استفاده‌ از تریبون و بلندگویی است که در اختیار شما است. فرمایشات شما به طور مستقیم پخش می شود در کشور، یا بعداً به وسیله رسانه‌ها منتشر می شود؛ این امکان در اختیار همه نیست، در اختیار نماینده است؛ مراقب باشید که در استفاده‌ از این امکان بی‌احتیاطی نشود و در [ارائه‌ی] نقدهای خود، نظرات خود [دقّت کنید]. گاهی انسان نظرات تندی هم دارد که این نظرات را می شود در یک جلسه‌ی دونفره، سه‌نفره، پنج‌نفره گفت امّا اگر این را در سطح عموم مردم گفتید، ممکن است به جای فایده ضرر داشته باشد. بعضی خیال می کنند که هر نظر انتقادی‌ای نسبت به هر جایی دارند باید این را اعلان کنند و به اطّلاع عموم برسانند، در حالی که به اطّلاع عموم رساندن، گاهی فایده ندارد و گاهی علاوه‌ بر نداشتن فایده ضررهای فراوانی دارد. بنابراین در استفاده‌ی از این رسانه‌ها بایستی مراقبت بشود و بی‌احتیاطی نشود.»

او با بیان اینکه ما وقتی انقلابی هستیم که انقلابی عمل کنیم، یادآور شد: امیدواریم انقلابی عمل کنیم. کارمندان محکم بایستند و کارهای خود را با انسجام و استحکام انجام دهند و ما به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم.

نادعلی با اشاره به سالروز درگذشت کیومرث صابری «گل آقا»، گفت: این هنرمند فقید انتقادات طنز و گزنده ای داشت و هیچ مسئولی از این انتقادات در امان نبود؛ امیدواریم این مسیر همچنان ادامه پیدا کند.

همچنین محمد آخوندی در دویست و سی و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت روز کارگر و روز معلم گفت: فردا هزارمین روز فعالیت شورای شهر تهران در دوره ششم است و از ابتدای دوره کارکنان شورا تلاش کردند به شرایط مطلوب برسیم. بنده برای کوتاهی‌ها عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم در ۴۶۰ روز باقی مانده بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم و نظارت دقیق داشته باشیم؛ از عملکرد مدیران حمایت کنیم و انتقاد سازنده هم داشته باشیم.

او با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص اهمیت یکدلی افزود: در این موضوع محور اتحاد و وحدت، قانون و رهبری جامعه است و امیدواریم به آن توجه شود. بررسی سوابق در تاریخ انقلاب اسلامی نشان می‌دهد نزاع و درگیری مشکل ایجاد می‌کند. البته اختلاف نظر طبیعی است، اما نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند.

آخوندی با اشاره به امداد الهی با کسانی است که صبر می کنند تاکید کرد: امیدواریم در برابر کسانی که به دنبال سوء استفاده از شرایط و ایجاد نزاع و درگیری هستند، مراقبت کنیم.

کد خبر 848289 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها شوراى شهر تهران شهرداری شهردارى تهران شورای شهر رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • برگزاری جلسه کمیسیون راهبردی شورای اجرایی فناوری اطلاعات
  • استیضاح شهردار ارومیه ناکام ماند
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • آخوندی: نزاع از درون ما را پوک و از بیرون ما را بی آبرو می کند | نادعلی: به عنوان شورا پشت کارمندان هستیم
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبل شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورا؛ اختلافات طبیعی است
  • واکنش چمران به حواشی جلسه قبلی شورای شهر تهران
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا