Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاییه در صد و هفدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن اظهار تاسف بابت فوت دانش آموزان دختر در سانحه تصادف و اشاره به ورود مدعی العموم به ماجرای تصادف دانش آموزان جزئیات مهم دیگری در مورد برخی خبرهای روز کشور داشت که قابل تأمل است. مثل ادامه یافتن حصر و بازداشت قائم مقام شهردار سابق تهران که اتهام او مالی عنوان می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «تابناک»،حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای در صد و هفدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن اظهار تاسف بابت فوت دانش آموزان دختر در سانحه تصادف گفت: متاسفیم که این دانش آموزان که از نخبگان هم بودند در تصادف از بین رفتند و انتظار می رود دستگاه های مسئول تدابیری بیاندیشند که سوانح این چنینی تکرار نشود. امیدواریم دولت با همه اقدامات وارد شود.
وی افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم به این حادثه و حوادث مشابه ورود کرده و ورود می کند. محسنی اژه ای با انتقاد از عملکرد مدعیان حقوق بشر گفت: آنچه امروز در میانمار می گذرد تلخ است و امیدواریم خود مسلمانان جهان در این رابطه قدمی بردارند. بیماری علیرضا رجایی ربطی به زندان ندارد.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که علیرضا رجایی یکی از زندانیان در زندان به دلیل کم کاری بهداری چشمش تخلیه شده است، روند درمانی این فرد چگونه است؟ گفت: برخی ها اگرچه ایرانی هستند اما با دشمنان همکاری می کنند و ما با آنها کاری نداریم. این فردی که اسم بردید دو سال پیش محکومیتش تمام شد این فرد گویا مبتلا به سرطان شده است.
زمانی که زندان بوده آثاری از این مسائل وجود نداشته است. به مناسبتی پرونده زندان این فرد را دیدم، در آن موقع مشکل دندان داشته که به مشکلش در بیرون زندان رسیدگی شده بود. محسنی اژه ای تصریح کرد: ناراحتیم که فردی سرطان بگیرد و رنج برده و چشمش تخلیه شود. اما این فضاسازی هایی که انجام می شود دردی را درمان نمی کند و گاهی فضا را برای خود بیمار و مردم مشوش می کند. کسانی که قصد خیر دارند، از بیان مسائل دروغ بپرهیزند. بیماری اش به هیچ وجه ربطی به محکومیتش ندارد تخلیه چشمش مربوط به زندان نمی شود. حکم «محمدعلی طاهری» هنوز نهایی نیست.
سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به این سوال که اینکه وکیل محمدعلی طاهری عنوان کرده که موکلش به اعدام محکوم شده و رسانه های ضد انقلاب تبلیغ می کنند که جرمش عقیدتی است نظرتان در این زمینه چیست؟ گفت: شخصی است که به عنوان افساد فی الارض شناخته شده است. حکم این فرد در شعبه ای در دیوان عالی نقض شد و به شعبه هم‌عرض رفت و قاضی حکم اعدام را تایید کرده است.البته این حکم قابل اعتراض است و اگر کسی معترض باشد، قانون روند اعتراض را روشن کرده است.
وی افزود: نه قوه قضائیه و نه هیچ دستگاه دیگری تحت فضاسازی رسانه ای اقدامی نخواهد کرد. هنوز حکم صادره شعبه هم‌عرض نهایی نیست و قابل اعتراض است. ۲۰ مدیر نجومی بگیر، دادگاهی می شوند محسنی اژه ای در خصوص آخرین وضعیت پرونده حقوق های نجومی گفت: برای پرونده ۲۰ نفر کیفرخواست صادر شده و به دادگاه ارسال شده است. این بدین معناست که حقوقی که گرفته علاوه بر اینکه زیاد بوده، غیرقانونی هم بوده است.
از نطر دادسرا این افراد مجرم هستند، علاوه بر این پرونده های دیگری هم در دادسرا در این خصوص مفتوح است. هیچ کس از سوی دولت به قوه قضاییه معرفی نشد وی افزود: دولت نسبت به آینده اقداماتی داشت اما در رابطه با گذشته برنامه ای نداشت و هیچ فردی از سوی دولت و دیوان محاسبات به قوه قضاییه معرفی نشده است.
معاون اول قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به پرونده مخلوط کردن شن و ماسه در سیلوی گندم گفت: ۵نفر در استان فارس بازداشت شده اند و یک نفر در این رابطه با قرار آزاد شده است. کیفرخواست پرونده مادحین صادر نشده است سخنگوی دستگاه قضا در خصوص رسیدگی به پرونده مادحین و ردپای زنی به اتهام جاسوسی در این پرونده گفت: کیفرخواست این پرونده صادر نشده است، این پرونده در دادسرای ویژه روحانیت بود که بخشی از آن به دادسرای تهران ارجاع شده است. از خانومی به اتهام جاسوسی در این پرونده نام بردید اطلاعی ندارم. همانطور که دادستان تهران هم گفتند این پرونده امنیتی نیست.
اژه ای درباره پرونده های املاک شهرداری هم گفت: دو مسئله موجب طولانی شدن پرونده ها می شود که یک بحث، مسائل کارشناسی است. از جمله پرونده هایی که در ارتباط با مسائل کارشناسی مشکل دارد، همین پرونده است. در پرونده های این چنینی، تلاش قوه قضاییه استیفای حق مردم یا نهاد دولتی و عمومی است. مصداق این موضوع، پرونده هایی مثل نگین خودرو، نگین غرب و پرونده برخی شرکت های اعتباری است. قوه قضاییه می تواند به راحتی حکم زندان بدهد اما مهم این است فردی که پول های مردم را گرفته، شناسایی و ردیابی شود و به مردم بازگردانده شود.
در پرونده شهرداری تا چندی قبل، ۳۴ مورد قراردادهایی بود که با کمک شهردار سابق تهران و برخی اقدامات قوه قضاییه، فسخ شد. طرح کاهش مجازات مواد مخدر هنوز نهایی نشده است محسنی اژه ای در پاسخ به سئوال دیگری درباره تخفیف مجازات قاچاقچیان مواد مخدر گفت: بارها گفته ام وقتی طرحی در مجلس مطرح می شود، نمایندگان اختیاراتی دارند و از این اختیارات استفاده می کنند. اگر طرح باشد از صفر تا ۱۰۰ در اختیار خودشان است.
وقتی این طرح مطرح شد، قوه قضاییه نظریات خود را مطرح کرد اما اینکه چند درصد اعمال شد، بماند. ما هم گفتیم هرچه قانونی شد، ملتزم هستیم حتی اگر نقد داشته باشیم. این طرح هنوز قطعی نشده و شورای نگهبان نظر نداده است. هر زمان که قانونی شود ملتزم به عمل به آن هستیم.
وی افزود: ایرادی نیست که قانونی تصویب شود که نه مواد مخدر توزیع شود و نه کسی اعدام شود. اما اگر بگوییم قاچاقچی را مجازات نکنیم و از طرف دیگر روز به روز مواد مخدر بیشتر توزیع شود، معلوم نیست که صحیح باشد. به گفته سخنگوی قوه قضاییه، طبق گزارش دادگستری ها، از ابتدای امسال تا ابتدای شهریور ماه جاری، ۱۴۵ هزار و ۲۸۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده که از این مقدار بیش از ۳ هزار کیلو هروئین و ۲۲۰ کیلو شیشه، ۱۱۱ کیلو کراک بوده است. بسیاری از جرایم امروز در جامعه بر اثر استعمال شیشه و کراک است. آیا به صرف برداشتن مجازات اعدام، کار تمام می شود؟ شاید پرسیده شود که آیا با اعدام کار درست می‌شود؟
ما می گوییم چیزی را تصویب کنیم که هم اعدام کمتر شود و هم مواد مخدر. چه بسا اگر اعدام نبود، وضعیت بدتر از الان بود. وزارت امور خارجه ما باید فعال‌تر برخورد کند. این میزان مواد مخدری که از کشور های همسایه می آید باید از منشاء برخورد شود. سخنگوی دستگاه قضا در رابطه با آخرین وضعیت بررسی ها در مورد لایحه مبارزه با خشونت علیه زنان گفت: آنچه که دولت تدوین کرده ۹۰ماده دارد که ۷۰ماده آن قضایی است. آنچه دولت تهیه کرده است و به قوه قضاییه ارسال شده است، دو مسئله دارد که یکی از آنها این است که در سیاست های کلی وظیفه حبس زدایی داریم که از نوع حبس نباشد و آن مواردی که می توان به جای حبس مجازات دیگری تعیین شود، مشخص شود. در این لایحه مجازات حبس زیاد دیده شده که باید مشخص شود چه میزان قابل اصلاح است.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: نکته دوم جرم انگاری است. در رابطه با جرم انگاری هم باید مسئله روشن شود که مصداق ها چیست؟ آیا همه آنچه جرم انگاری شده ضرورت دارد یا خیر؟
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اخبار ضدونقیضی که راجع به حصر و مسائل مرتبط با آن امروز در رسانه ها مطرح است، آیا قوه قضاییه بنا ندارد برای افکارعمومی این مسئله را به صورت شفاف روشن نماید، گفت: در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی قرار شد حصر ادامه داشته باشد. اتهام قائم مقام شهردار سابق تهران مالی است.
او در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت قائم مقام شهردار سابق تهران گفت: دستگیری این فرد درست است و اتهام وی هم مالی است. سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ به سوال دیگری درباره ارسال گزارشی در خصوص ۸ هزار کانال تلگرامی به وزارت ارتباطات گفت: ان شاء الله در دوره جدید با حضور آقای جهرمی تلاش بیشتری شود و زیرساخت ها آماده شود. امیدواریم در این دوره شاهد استفاده از ابزارها و سرویس های ارزان تر و جامع تر باشیم و آقای جهرمی بتواند در این زمینه قدم های خوبی بردارد. حکم کسانی که بعد از حادثه تروریستی مجلس بازداشت شده اند، صادر نشده است
محسنی اژه ای درباره سرنوشت افرادی که بعد از حادثه تروریستی مجلس دستگیر شدند گفت: هنوز حکمی علیه کسانی که بعد از مجلس بازداشت شدند صادر نشده یا قطعی نشده است. اما برخی قبلا دستگیر شده بودند که پشتیبانی کننده بودند و تعدادشان از 60 الی 70 نفر هم می گذرد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش

آفتاب‌‌نیوز :

چهارمین جلسه در سال ۱۴۰۳ از دادگاه رسیدگی به اتهامات فرزندان معاون سابق قوه قضائیه به ریاست قاضی فرخ‌نیا در دادسرای رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شد.

در این جلسه در ابتدا وکیل متهمان «ح. ی»، «ا. ح. م» و «م. ا. ا» به دفاع از متهم «ح. ی» و «م. ا. ا» پرداخت و طبق روال جلسات گذشته طی اظهارات تکراری تمامی اقاریر متهمان را غیرقابل قبول دانست؛ وکیل متهمان حتی کشف و ضبط مواد مخدر پیدا شده در منزل و ماشین متهمان را هم غیرقانونی دانست.

در ادامه جلسه کلیپی از اعترافات متهمان در مواجه رو در رو پخش شد که در ابتدای پخش کلیپ فرزند بزرگ‌تر معاون سابق قوه قضائیه با عصبانیت دادگاه را ترک کرد.

در این کلیپ علی‌رغم اینکه متهمان مدعی شده بودند که اقاریرشان تحت فشار بوده، در فضایی آرام باهمدیگر مواجه شده و بخشی از اقاریر طرف مقابل را بدون هیچ‌گونه فشاری تائید یا رد می‌کردند.

کلیپ منتشر شده به این شرح است:

۱- اعترافات «ح. ی»: پول‌هایی که به م ز واریز می‌شد از منشا رستمی صفا بوده که رابط بین ما و صفا هم م ح بوده که از نزدیکان و دوستان خانواده م است. ما پول‌ها را برای حفظ ارز‌شان به دلار و ارز تبدیل می‌کردیم.

تمام تصمیمات مجموعه بین ما سه نفر بوده و هیچ کس حق این را نداشته که تنهایی کاری کند ما سه نفر یعنی من و دو برادر ا. ح. م بخاطر اینکه «م. ص. م» برادرش هست می‌گوید او هیچ کاره بوده وگرنه از اول ما سه تا در همه کار‌ها باهم بودیم

ما تصمیمات کلان‌مان را بابزرگترمون می‌گرفتیم.

۲- اعترافات «م. ز»: خدا شاهده م ص م خودش به من زنگ زد و گفت این پولا همه برای ماهست و بعد گفت چرا واریز نمیکنی من منتظرم عجله دارم منم گفتم چشم الان واریز می‌کنم.

۳- پخش فیلم دست نویس‌های ح‌ی که در آن ریز تمام خرج کرد‌های مجموعه را نوشته بود مانند خرج موتور و ماشین بنز و بی ام و و لکسوس، خرج جام جهانی، تنخواه‌ها، سهم هریک از افراد، پول‌های واریزی به م ح

خرج منزل فرشته و... که تماما به دلار و ارز و ریال با جزئیات درج شده بود.

۴- پخش بخشی از پیامک‌هایی که ح‌ی به م ز که درآن دستور واریز وجه به حساب افراد مختلف را داده است.

غیر از کلیپ در جلسه گذشته ح‌ی اعتراف کرد که خودرو پورشه و بنز در اختیار برادران است و خودرو ولوو در اختیار خودش بوده است. همچنین خودرو مازراتی هم در عوض طلب‌شان معادل ۴دانگ بوده است که برای مجموعه است.

در ادامه جلسه نماینده دادستان بخشی از دلایل خود مبنی بر اثبات اتهامات متهمان را ذکر کرده و گفت: دریافت حق الزحمه به صورت سکه، نیم‌سکه، ربع‌سکه، دلار و ارز در اماکن عمومی مانند میدان آرژانتین و در ساعات پایانی شب و یا پاره کردن قرارداد بعد از اتمام کار خود حاکی از مسیر خلاف و اقدام غیرقانونی متهمان است. 

وی همچنین به مواد مخدر مکشوفه از دو متهم «ا. ح. م» و «ح. ی» اشاره کرده و گفت: با توجه به اینکه مواد گل از منزل زعفرانیه متهم «ا. ح. م» کشف شده، صرفا ادعای «ح. ی» مبنی بر اینکه این مواد متعلق او بوده است، نمی‌تواند از اتهام نگهداری مواد برای فرزند اول معاون سابق قوه قضائیه بکاهد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • روایت مقام سابق موساد از «زیرساخت باور نکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران»
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش