Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از بیماران بخش محروم لوداب با دو درد یعنی مریضی و درد فقر و نداری دست و پنجه نرم می‌کنند تا آینه‌ای از محرومیت را به نمایش گذاشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، در دهمین روز از شهریور 96 و در واپسین روزهای گرم سال اهالی کاروان سلامت امید دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد راهی بخش محروم لوداب بویراحمد شدند تا برخی از افرادی که به بیماری‌‌های نظیر سرطان گرفتار بودند و تاکنون به دلیل فقر و نداری نتوانسته بودند به پزشک مراجعه کنند، شناسایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوداب با جمعیتی بالغ بر 13 هزار نفر در 130کیلومتری یاسوج واقع شده و به رغم اینکه رنگ فقر بر چهره اهالی این منطقه نشسته ولی اخلاقمداری و صفات نیکوی مردمان آن زبانزد است.

شادی تسکین دردی از الام مردمان زجر کشیده این مناطق دور افتاده و قدرشناسی مردمان خونگرم آن بزرگترین انگیزه و مزدی است که سبب شده پزشکان طرح کاروان سلامت دل به این کار خیرخواهانه بزنند.

در این سفر یک روزه بیش از 2 هزار بیمار توسط تیم‌های متخصص و دندانپزشکی به صورت رایگان ویزیت شدند و در دل همین معاینات بیش از 5 بیمار مشکوک به سرطان شناسایی شد.

بدون شک این حرکت پزشکان کاروان سلامت امید برگ زرینی در دوران خدمت اعضای این کاروان خواهد بود و براستی چه لذتی زیباتر از خدمت رسانی به مستضعیفن.

مهمترین خواسته مردم بخش محروم لوداب از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شبانه روزی کردن مرکز بهد اشتی و درمانی و وجود پزشک متخصص و دندانپزشک در این منطقه بوده است.

در این سفر یک پیرزن روستایی به دلیل فشارخون بالای 22 ، حمله آسم و درد قفسه توسط یکی از پزشکان کاروان سلامت امید تشخیص به اعزام به مرکز استان شد که در کمتر از 30 دقیقه بالگرد اورژانس هوایی یاسوج از فرودگاه این شهر در گراب لوداب به زمین نشست.

مردم خوشحال از اینکه برای اولین بار یک کاروان سلامت در این سطح با حضور پزشکان متخصص, عمومی و کلینیک‌های سیار دندانپزشکی در بخش لوداب حضور می‌یابند و به صورت رایگان بیماران را ویزیت و درمان کردند.

استمرار سفرهای کاروان امید سلامت به مناطق محروم

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کاروان سلامت امید این استان با هدف خدمت به مناطق روستایی و کمتر برخوردار با حضور پزشکان رشته‌ها مختلف به مردم به طور رایگان خدمات ارائه می‌کند.

اورنگ ایلامی اظهار داشت: در راستای توزیع عادلانه امکانات و برخورداری تمام مردم از خدمات شایسته و مطلوب در حوزه بهداشت و درمان کاروان سلامت امید با هدف برقراری عدالت اجتماعی به شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف سفر می‌کنند.

وی عنوان کرد: در این کاروان دو کلینکی سیار دندانپزشکی با داشتن تمام تجهیزات دندانپزشکی به مردم بخش محروم لودب بویراحمد ارائه خدمات عمومی دندانپزشکی می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در چهارمین سفر کاروان سلامت امید 4 پزشک عمومی و پزشکان متخصص قلب، داخلی، سونوگرافی، اطفال، گوش، حلق و بینی و عفونی به مردم لوداب ارائه خدمت می‌کنند.

مرکز بهداشتی و درمانی لوداب شبانه روزی می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی و درمانی بخش محروم لوداب خبر داد و گفت: یکی از مهمترین خواسته‌های به‌حق مردم بخش لوداب بویراحمد در حوزه بهداشت و درمان، شبانه روزی کردن مرکز بهداشتی و درمانی و وجود پزشکان متخصص و دندانپزشک است.

غلام محمد زارعی افزود: برای اولین بار یک کاروانی در سطح پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف و کلینیک‌های سیار دندانپزشکی با هدف درمان بیماران نیازمند به صورت رایگان به این منطقه سفر می‌کنند.

وی از شبانه روزی کردن ارائه خدمات در مرکز بهداشتی و درمانی لوداب خبر داد و افزود: این موضوع با پیگیری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به وزارت بهداشت پیشنهاد شد که هم اکنون بروکراسی اداری آن در حال انجام بوده و بزودی این خواسته مردم محقق می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تشریح وضعیت برخی پروژه‌های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان بخش لوداب، ادامه داد: مرکز بهداشتی و درمانی آبمورد با جمعیت تحت پوشش 2 هزار و 700 نفره هم اکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زارعی با بیان اینکه این مرکز با زیربنای 400 متر مربع و اعتباری افزون بر 590 میلیون تومان احداث می‌شود، تصریح کرد: این پروژه ابتدای سال 96 آغاز و پیش بینی می‌شود در اوایل سال آینده افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/

R41452/P1377/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۱۶۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • حمله شدید کرباسچی به نصیری: تعادل نداری و به درد تبلیغات بی‌بی‌سی می‌خوری | دنبال جذب جایگاه هست
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارسال کمکهای مردمی از شاهین شهر و میمه به سیل زدگان جنوب شرق
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد