Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-07@09:40:01 GMT

بازداشت نفر دوم پرونده فساد کنتورسازی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۲۲۴۸۰

به گزارش فارس، یک مقام آگاه با تایید خبر بازداشت ح. س. به عنوان مجری اسبق طرح تجهیز صندوق‌های فروشگاهی از سوی بازپرس پرونده شکایت سازمان بورس از ناشر کنتور سازی و برخی اشخاص دخیل در این پرونده، گفت: با احضار این شخص در روز گذشته از سوی مرجع قضایی و تفهیم اتهام به وی تحت عنوان «مشارکت در کلاهبرداری»، قرار وثیقه 20 میلیارد ریالی صادر شد که به دلیل ناتوانی در تامین آن راهی بازداشتگاه اوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ارتباط یک منبع مطلع دیگر در گفتگو با خبرنگار فارس از ح. س. به عنوان نفر دوم پرونده کلاهبرداری کنتور سازی یاد کرد و گفت: بزودی نفر سوم این پرونده با توجه به محرز شدن زنجیره جرم‌های صورت گرفته که به اتاق اصناف منتهی می‌شود دستگیر خواهد شد.

وی درباره بازداشت یکی از سهامداران معترض در شب گذشته با نام ت.غ نیز گفت: این بازداشت ارتباطی به شکایت سازمان بورس از ناشر کنتور سازی نداشته و تنها به دلیل شکایت شرکت بورس اوراق بهادار بابت تخریب اموال در اعتراض‌های اخیر صورت گرفته که سازمان بورس برای جلب رضایت و آزادی وی تلاش خواهد کرد.

این مقام آگاه ادامه داد: با درخواست شکایت سهامداران کنتور سازی به سازمان بورس این نهاد اقدام به پیگیری قضایی این پرونده کرده و به نمایندگی از آنها به دادگاه ارایه داده است . در این ماجرا زنجیره‌ای از اشخاص مختلف در فرآیندی حساب شده دخالت داشته اند که شامل اتاق اصناف، کارگزاری آ، ناشر کنتور سازی، دو حسابرس و ح. س. بوده است.

در حال حاضر دو حسابرس ناشر کنتور سازی با تفهیم اتهام تحت عنوان معاونت در کلاهبرداری معادل حبس قرار وثیقه 3 میلیارد ریالی صادر شده که با تامین وثیقه تا وقت تعیین دادگاه آزاد هستند.

به گفته وی نفر سوم این پرونده نیز بزودی دستگیر خواهد شد.

این منبع مطلع با اشاره به برخی حوادث رخ داده در جریان اعتراض‌های پراکنده عده‌ای از سهامداران گفت: مستندات و اطلاعات قطعی نشان می دهند جمعی 20 نفره که از سوی برخی مدیران تامین مالی و فکری می‌شوند با سوءاستفاده از تجمع‌های اعتراضی به دنبال فشار روانی به سازمان بورس برای عقب نشینی از پیگیری این پرونده هستند که هم اکنون تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 8 هزار سهامدار حقیقی و حقوقی شرکت کنتور سازی ایران انتظار پیگیری قضایی پرونده این ناشر را دارند و سازمان بورس به نمایندگی از این اشخاص همچنان تا حصول نتیجه و جبران خسارت و اعاده حقوق سهامداران به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: در این پرونده رییس سازمان بورس دو درخواست تعقیب کیفری مجرمان و در جبران خسارت سهامداران از طریق اقدام های اقتصادی را در دستور کار مدیران خود قرار داده است. ماجرای کنتور سازی در راستای بر هم زدن نظم مالی کشور و برهم زدن اعتبار مالی کشور با تخریب وجهه بازار سرمایه و نهادهای ناظر این بازار بوده و باید همزمان با مجازات، مجرمان نسبت به جبران خسارت های وارده اقدام کنند.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۲۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: ️۹۷ فقره پرونده حقوقی مطروحه‌ شرکت گاز آذربایجان‌غربی در مراجع قضایی، طی سال ۱۴۰۲ مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا شیخی، امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته از مجموع ۱۲۸ فقره پرونده مطروحه له و علیه این شرکت در مراجع قضائی و دیوان عدالت اداری تعداد ۹۷ فقره پرونده مختومه شد و مابقی همچنان در حال رسیدگی است.

وی درباره آرای صادره افزود: از پرونده‌های مختومه شده، در ۸۲ پرونده، رأی به نفع شرکت گاز آذربایجان‌غربی و در ۱۵ فقره نیز به ضرر شرکت گاز بوده است.‌

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی، عمده‌ی دعاوی و شکایاتی را که منتج به رأی به نفع این شرکت شده است، در ارتباط با وصول مطالبات گاز بها اعلام کرد و گفت: از طریق این آرا، بالغ بر ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز استان توسط اجرای احکام دادگستری و اجرای اسناد رسمی اداره ثبت اسناد وصول شد.

شیخی از جمله دیگر موارد مربوط به رأی صادر شده به نفع شرکت گاز آذربایجان‌غربی در مراجع قضائی را استفاده غیرمجاز از گاز، سرقت دریچه‌های چدنی و ایراد خسارت به تأسیسات گاز برشمرد.

وی درباره موضوعات مربوط به آرای صادره علیه شرکت گاز آذربایجان‌غربی نیز تصریح کرد: از جمله این موارد می‌توان به خسارات وارده به اشخاص ناشی از اجرای پروژه در هنگام لوله‌گذاری و نیز شکایت تعدادی از نیروهای پیمانکاری به خواسته تبدیل وضعیت استخدامی در دیوان عدالت اداری اشاره کرد.

شیخی در ادامه از مستندسازی اموال غیرمنقول این شرکت به عنوان یکی دیگر از اقدامات امور حقوقی نام برد و خاطرنشان کرد: این امر در شرکت گاز استان در سال گذشته رو به بهبود بود اما کافی نبوده است و هنوز حدود ۵۰ درصد از اموال غیر منقول شرکت که عمدتاً محل ایستگاه تقلیل فشار گاز بود و به ناچار به دلیل محدودیت‌های طراحی از املاک قولنامه‌ای خارج از محدوده شهر و روستا خریداری شد، فاقد سند رسمی هستند.

️مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی در رابطه با تحصیل اراضی برای اجرای پروژه‌های گازرسانی استان نیز اعلام کرد: در این خصوص، در سال گذشته ۱۳ مورد ابتیاع زمین داشتیم که از این تعداد ۱۱ مورد برای ساخت ایستگاه تقلیل فشار و دو مورد هم برای احداث ساختمان پست امداد گاز دو اداره شهرستانی بود.

کد خبر 750693

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • بازداشت اعضای یک شرکت هرمی کلاهبردار در شهریار
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • لبه تیغ
  • بازداشت در انتظار مدیرانی که در آتش سوزی امامزاده ابراهیم شفت ترک فعل کرده‌اند
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو