Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: الزمات ایمنی و زیست‌محیطی در تجهیزات نجات دریایی، تشخیص و مقابله با آتش، ناوبری، تجهیزات موتورخانه و دیگر سازه‌‌های دریایی استان بوشهر مستقر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمد شکیبی‌نسب صبح امروز در نشست بررسی وضعیت پایش سازه‌های دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر ارتقاء تجهیزات بندری اظهار داشت: در راستای افزایش توانمندی بنادر در مقابله با بحران‌ها مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به امکانات پیشرفته امدادی مجهز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از وجود تجهیزات و سازه‌های دریایی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: با توجه به تعدد سکوهای ثابت و متحرک مستقر در آب‌های استحفاظی استان بوشهر، افزایش نظارت‌ها بر الزامات ایمنی و زیست محیطی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان انجام گرفت.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تاکید بر افزایش نظارت‌ها بر سازه‌های دریایی برای رعایت الزمات ایمنی افزود: با توجه به رعایت الزامات و استانداردها در حوزه ایمنی و زیست محیطی توسط سکوهای مستقر در آبهای استحفاظی استان بوشهر، افزایش نظارت‌ها از سال گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

شکیبی‌نسب با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در یکسال گذشته افزود: طی یکسال گذشته در مجموع تعداد 5 بازرسیدر حوزه ایمنی و زیست محیطی صورت گرفته که شامل سه بازرسی از سکوهای متحرک، بازرسی از یک فروند شناور فرآورشی و یک بازرسی نیز از سکوی ثابت توسط کارشناسان این مجموعه انجام شده است.در جدیدترین اقدام نیز شناور فرآورشی CYRUS در منطقه نفتی لایه مرزی در مرز مشترک با قطر توسط کارشناسان اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مورد بازرسی قرار گرفت.

معاون دریایی و بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر درباره موارد بازرسی در این پایش‌ها عنوان کرد: از جمله موارد بازرسی در این نظارتها می‌توان به بررسی تجهیزات نجات در دریا، تجهیزات تشخیص و مقابله با آتش، تجهیزات ناوبری، موارد مربوط به محیط زیست، آمادگی برای حالت اضطراری، تجهیزات موتور خانه و الزامات سازه‌ایی اشاره کرد. تعداد 20 سکوی متحرک و 80 سکوی ثابت نفتیاداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آبهای استحفاظی این استان مستقر است.

انتهای پیام/

R41363/P41362/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان

 اقبال حمیدی در آخرین روز از هفته زمین پاک در نشستی تخصصی با شهردار سنندج و مدیرکل امور شهری استانداری کردستان بیان کرد: تفکیک از مبدا زباله باید در اولویت مدیریت پسماند شهرداری قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان اظهار کرد: بحث تفکیک زباله جزو مطالبات اصلی ما است که اگر این مسئله صورت نگیرد تعداد سگ‌های ولگرد نیز روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: در شهر‌های کردستان بحث تفکیک از مبدا زباله نهادینه نشده است و زباله‌تر و خشک با یکدیگر دفع شده است که موجب ایجاد مشکلاتی همچون افزایش بیماری‌ها می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان ادامه داد: سایر استان‌های کشور به این مسئله پرداختند و جلوتر از ما هستند و کمتر درگیر مشکلات زیست‌محیطی می‌شوند.

حمیدی تاکید کرد: لازم است که شهرداری سنندج هرچه سریع‌تر نسبت به تفکیک از مبدا زباله اقدام کنند و برای آن برنامه داشته باشند.

شهردار سنندج نیز در این نشست با ارائه آمار و عملکرد کاری شهرداری در این مدت؛ خاطرنشان کرد: امور زیست محیطی شهری از اولویت کاری ماست.

انور رشیدی گفت: گسترش فضای سبز، پویش سنندج سبز، غرض ۴۰ هزار اصله نهال در نقاط مختلف شهر در سال ۱۴۰۲ و ایجاد زیر ساخت‌های زیست محیطی از مهمترین برنامه‌های شهرداری سنندج بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم