Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش مهارت آموزی سربازان در جمع خبرنگاران به بیان برنامه‌های این نیرو در زمینه مهارت آموزی سربازان پرداخت و اظهار کرد: قشر مهمی از جوانان کشور سالانه در نیروهای مسلح مشغول خدمتند و وظیفه اصلی آنها حفظ امنیت و دفاع از کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در این مدت باید برای آنها مهارت آموزی لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم مهارت آموزی به سربازان در ساعات فراغت گفت: براساس تدابیر مقام معظم رهبری اقداماتی انجام شده تا در ساعات فراغت کارکنان وظیفه به آنها مهارت‌های لازم آموزش داده شود تا پس از پایان خدمت در جامعه مشغول به کار و تولید شوند.

سردار اشتری گفت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده آموزش حرفه‌گرایی در سربازان باید با قوت بیشتری انجام شود.

ایجاد علاقه مندی درکارکنان وظیفه برای حضور در خدمت سربازی از دیگر اهدافی است که فرمانده ناجا به عنوان اهداف اجرای طرح مهارت آموزی سربازان عنوان کرد و گفت: نیروی انسانی بالاترین سرمایه کشور است و نیروی انتظامی نیز بر آموزش و مهارت آموزی به کارکنان وظیفه اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در همایش مهارت آموزی سربازان که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، با تأکید بر لزوم تغییر نگرش نسبت به خدمت سربازی اظهارکرد: با اجرای طرح مهارت‌آموزی خلاء موجود در خدمت سربازی و احساس بطالت در سربازان و خانواده‌های آنان برطرف خواهد شد.

سردار اشتری با بیان اینکه سالیانه بیش از 400 هزار نفر سرباز وظیفه در نیروهای مسلح خدمت می‌کنند، تاکید کرد: باید از این سرمایه عظیم نیروی انسانی به بهترین نحو استفاده کنیم و برای آنها در کنار انجام وظیفه تأمین و حفظ امنیت که برعهده دارند، مهارت آموزی و آموزشهای لازم را در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه در ناجا اوقات فراغت سربازان کمتر از نیروهای دیگر است، خاطر نشان کرد: به دلیل گستردگی و تنوع ماموریتها در نیروی انتظامی فرصت فراغت سربازان محدود است البته ساعات خوبی نیز وجود دارد که از آنها استفاده نمی‌کنیم. باید با یک برنامه ریزی مدون از این ساعات اوقات فراغت نیز به نحو احسن استفاده کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه ایجاد دستاوردهای فردی برای سربازان، کاهش دغدغه و استرس‌های درونی سربازان و رفع شدن احساس بطالت در سربازان و خانواده‌های آنان را از جمله مزایای اجرای طرح مهارت آموزی در کارکنان وظیفه عنوان کرد.

سردار اشتری تاکید کرد: سربازانی که مورد آموزش قرار می‌گیرند و حرفه‌ای را می‌آموزند اصولا موفق‌تر از سایر سربازان هستند. در این راستا باید کارکنان وظیفه در رشته مورد نظر خود در دوران خدمت مهارت‌های لازم را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه نگرش‌هایی درباره سربازی وجود دارد که دوران خدمت سربازی را دورانی می‌داند که زمان جوانان را تلف می کند که با اجرای طرح حرفه‌آموزی حتما این خلاء و احساس بطالت سربازان و دغدغه خانوده‌های آنها برطرف خواهد شد.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه باید محیط خدمت سربازان را به محیطی معنوی عاطفی و اخلاقی تبدیل کنیم اظهار کرد: هر فرمانده‌ای در یگان خدمتی خود حکم رهبر و پدر را دارد. او باید تلاش کند که ضمن حفظ کیفیت اقتدار خود با عطوفت با سربازان رفتار کند.

705

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۵۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، گزارش‌های این نهاد نظارتی نشان می‌دهد که سازمان حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۰ صرفاً نسبت به ارزش گذاری ۲۰ منطقه از ۳۰۹ منطقه تحت مدیریت خود و از سال ۱۴۰۰ به بعد نسبت به ارزش گذاری اقتصادی خدمات اکوسیستم ۵ استان کشور (کردستان، قزوین، خراسان جنوبی، لرستان و کرمان) اقدام کرده است.

این در حالی است که این سازمان مکلف بوده ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوطه را محاسبه و در حساب‌های ملی لحاظ کند.

در ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم، دولت (سازمان حفاظت محیط زیست) مکلف شده بود ارزش اقتصادی منابع زیست محیطی و جداول و حساب‌های مربوط را در حساب‌های ملی محاسبه و لحاظ کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد
  • ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی آغاز شد