Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی لازم و ضروری است گفت: در حال حاضر یک درصد از واحدهای صنعتی دارای واحد تحقیق و توسعه هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای سیاستگزاری چهارمین کنفرانس ملی ساخت و تولید ایران در اراک گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی صورت گیرد تا این کنفرانس در سطح عالی برگزار شود و بتوان بر اساس دستاوردهای آن بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان را برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدسی با اشاره به اینکه صنعت استان دارای مشکلات متعددی است اظهار کرد: تعداد زیاد کارگروه های در نظر گرفته شده برای این کنفرانس خیلی مناسب نیست و باعث خستگی شرکت کنندگان می شود و بازدهی را کاهش می دهد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در سال ۹۶ باید جهت گیری ها به سمت افزایش شرکت های دانش بنیانی باشد که از لحاظ کیفی فعالیت در خور توجهی داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه افزایش واحدهای تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی لازم و ضروری است گفت: در حال حاضر یک درصد از واحدهای صنعتی دارای واحد تحقیق و توسعه هستند که خیلی زیبنده نیست و یک عقب گرد است.

وی با بیان اینکه امسال ۶۳ واحد برای راه اندازی واحد تحقیق و توسعه مجوز گرفته اند بیان کرد: از این تعداد ۳۳ واحد واحد تحقیق و توسعه را راه اندازی کرده اند.

مقدسی با تاکید بر اینکه امسال در کمیسیون صنایع مجلس به دنبال تغییر تکنولوژی واحدهای تولیدی هستیم افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی از تکنولوژی های قدیمی و منسوخ استفاده می کنند که کارایی لازم را ندارند و به دنبال تغییر آنها هستیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تغییر تکنولوژی واحدهای تولیدی نیازمند منابع است ادامه داد: به دنبال تامین منابع برای اجرای طرح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع سرمایه گذاری خارجی هم به دنبال انتقال تکنولوژی هستیم و به دنبال آن باید سهم ساخت داخلی در پروژه های خارجی افزایش پیدا کند.

چهاردهمین کنفرانس ملی مهندسی ساخت و تولید ایران از دوم تا چهارم آبان‌ماه ۹۶ در دانشگاه صنعتی اراک برگزار می شود.

محورهای این کنفرانس را طراحی، ساخت و تحلیل به کمک رایانه، ریخته‌گری، عملیات حرارتی و فرآیندهای متالورژیکی ساخت، فرآیندهای شکل‌دهی مواد مهندسی، فرآیندهای ماشین‌کاری سنتی و نوین، اتصالات و تست‌های مخرب و غیرمخرب، آلیاژهای سبک، آلومینیوم و مواد هوشمند و مرکب، اتوماسیون و کنترل در ساخت و تولید، بیومکانیک و ساخت در مقیاس کوچک، انرژی و کاربردهای صنعتی در ساخت، تولید، مدیریت و نیازهای توسعه‌ای در ساخت و تولید تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی