Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا-معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش گفت: برگزاري آزمون تيزهوشان در پايه هفتم يکي از آفت هاي بسيار بزرگي است که نظام آموزشي ما را تهديد مي کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رضوان حکيم زاده روز دوشنبه در آيين تجليل از برگزيدگان طرح هاي دوره ابتدايي آموزش و پرورش شهر تهران در مجتمع مهر فرهنگيان منطقه 14 اظهار کرد: اين آزمون تاثير بسيار منفي و مستقيم بر ارزشيابي کيفي توصيفي در دوره ابتدايي دارد و ما با صراحت اعلام کرديم که ارزشيابي کيفي توصيفي يا آزمون تيزهوشان در پايه هفتم را تعطيل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: دانش آموزان براي آمادگي در آزمون تيزهوشان در کلاس هاي آزمون موازي و موسساتي که در اين آزمون ها به بهاي کودکي کودکان سود اقتصادي برده، حضور پيدا مي کنند.
حکيم زاده با اشاره به اينکه ارزش محوري معاونت آموزش ابتدايي ايجاد زمينه و شرايط براي کودکي کردن کودکان است، افزود: دانش آموزان ما با يک هوش نرمال، در يک محيط طبيعي مي توانند موفق باشند، بايد به کودکان اجازه دهيم که کودکي کنند، قرار نيست در سنين 11، 12 سالگي آنان را دچار استرس شديد کنيم که آيا در مدرسه و آزموني خاص قبول شدند يا خير و از 80 دانش آموز در اين مقطع سني، به 79 نفر برچسب ناتواني بزنيم و با مقايسه هاي نامناسب دانش آموزان با يکديگر، آنان را دچار آسيب هاي روحي رواني کنيم.
معاونت آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينکه آمار تيزهوشان ما چند برابر نرم جهاني است، اظهار کرد: بسياري از دانش آموزان شرکت کننده در اين آزمون، سخت کوش هستند، مگر مي شود همه اين دانش آموزان، تيزهوش باشند، زماني که با دانش آموزان 11، 12 ساله سخن مي گوييم متوجه مي شويم که دنياي کودکانه آنها را ما با چه استرس ها و دغدغه هايي پر کرديم و چه بر سر آنان آورديم
حکيم زاده با بيان اينکه ما با تنوع و بازتوليد تنوع آموزشي از طريق نظام آموزشي به شدت مخالفيم، گفت: نظام آموزشي ما متاسفانه با انواع و اقسام مدارس، بدترين شکل بازتوليد طبقات اجتماعي را انجام مي دهد، هر کس که برخوردارتر است، امکان و فرصت بهتري براي دسترسي به ياددهي و يادگيري دارد.
وي با اشاره به اينکه فرزندان ما اکثرا در مدارس دولتي هستند؛ مدارسي که محو و نابود شدند،افزود: همه ما که مسئول هستيم براي اينکه صورت مساله را پاک کنيم، يک مدرسه اي ساخته ايم و يک برندي ايجاد کرديم و خيالمان را راحت کرديم کرديم که فرزندان ما در يک محيط خوب و سالم درس مي خوانند اما فراموش کرديم که 80 درصد شهروندان آينده ما، درمدارس دولتي درس مي خوانند.
معاون وزير آموزش و پرورش ابراز اميدواري کرد: همه مدارس دولتي احيا شود و خانواده ما استرس و نگراني براي ثبت نام در مدارس خاص را نداشته باشند.
حکيم زاده، جو رواني و عاطفي، جو تعاملي اجتماعي، جو علمي و آکادمي، فضاي فيزيکي مناسب و خوب را از جمله ويژگي هاي يک مدرسه خوب دانست و گفت: داشتن جو رواني و عاطفي از همه اين ويژگي ها مهمتر است که بايد مورد توجه مسئولان مدارس قرار گيرد.
وي، اصلاح ارزشيابي کيفي توصيفي، اصلاح طرح تدبير، حذف تحقيقات متعدد در دوره ابتدايي و توجه به آموزگاران در راستاي اجراي طرح ارزشيابي کيفي توصيفي را از جمله اقدامات و برنامه معاونت آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش در يک سال اخير برشمرد و افزود: براساس سختي کار در مقطع ابتدايي و اقدامات آموزگاران در اجراي ارزشيابي کيفي توصيفي، از وزير آموزش و پرورش درخواست کرديم که فعاليت هاي اين قشر در ارزشيابي و ارتقاي معلمان مورد توجه قرار گيرد که تاکنون اين درخواست به شوراي عالي آموزش و پرورش ارجاع داده شده است.
معاون وزير آموزش و پرورش با بيان اينکه تربيت اسلامي و تربيت دانش آموزان براساس آموزه هاي ديني و اسلامي، به رسميت شناختن دوران کودکي و اقتضائات آنان، اعتماد و احترام به معلم به عنوان کارگزار اصلي نظام آموزشي از اصول محوري اين معاونت است، اظهار کرد: براي ارتقاي توانمندي آموزگاران طرح «کارآمد» را براي اساس اعلام نياز خود آموزگاران اجرا مي کنيم تا معلمان از تجربيات يکديگر بهره مند شده و بتوانيم همياري و هم افزايي در اين زمينه داشته باشيم.
آيين تجليل از برگزيدگان طرح هاي دوره ابتدايي آموزش و پرورش شهر تهران در مجتمع مهر فرهنگيان منطقه 14 روز دوشنبه با حضور رضوان حکيم زاده معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش، عباسعلي باقري مديرکل، نادر جهان آراي معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش شهر تهران و جمعي از مسئولان آموزش و پرورش در مجتمع مهر فرهنگيان منطقه 14 برگزار شد.
*براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با کانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: معصومه جوان معبودي انتشاردهنده:موسي فعاليان
تهرام/7245/ 1539
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • جزئیات جدید نحوه ارزش‌یابی امتحانات کشوری «ریاضی» و «علوم» پایه ششم
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • استخدام بیش از هزار و ۵۰۰ معلم در چهارمحال و بختیاری
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود