Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه امامت و ولایت در مسجد جامع ساری برگزار شد از غدیر به عنوان تجلی همه حقایق علوی در جامعه یاد کرد و گفت: غدیر ظرفیت ارزشمندی برای رشد و تعالی جامعه و رسیدن به حقایق هستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید براین که امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور جهانی سازی فرهنگ غدیر بهره گیریم، افزود: همان طور که دهه عاشورا در کشورمان با حضور و مشارکت گسترده مردم گرامی می داریم باید دهه غدیر نیز با نقش آفرینی عموم جامعه بزرگ داشته شود.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با تأکید بر این که باید تلاش کنیم غدیر از غربت خارج شود و در همه بخش های جامعه اسلامی نهادینه شود، افزود: متأسفانه امروز آن طور که شایسته غدیر است در جهت بزرگداشت و تقویت این مسأله مهم جامعه اسلامی اهتمام وجود ندارد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که شیعه باید قدردان این نعمت الهی یعنی غدیر باشد، تصریح کرد: شیعه بدون غدیر بی هویت خواهد ماند به همین دلیل باید تلاش کنیم تا این ارزش مهم را هر روز در جامعه اسلامی تقویت کنیم.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه از غدیر به عنوان شناسنامه شیعه یاد کرد و با بیان این که امروز مهم ترین عامل رشد و تعالی جامعه شیعی بهره گیری از فرهنگ متعالی غدیر است، خاطرنشان کرد: غدیر همچون خورشید درخشانی است که با نور افشانی خود جامعه اسلامی را در مسیر صحیح هدایت می کند.
استاد حوزه علمیه با تأکید براین که امروز اخلاق، رفتار، منش و کردار همه ما باید غدیری باشد، بیان داشت: فرهنگ غدیر عامل رشد و تکامل جامعه اسلامی است و به همین منظور باید ضمن بزرگداشت این واقعه ارزشمند و مهم در جهت بهره گیری از فرهنگ اصیل آن در جامعه اسلامی تلاش کنیم.
رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که شیعه بدون غدیر جایگاه و ارزش واقعی خود را از دست خواهد داشت، بیان داشت: عزت و عظمت شیعه در دنیای امروز به برکت غدیر و ولایت است که باید در جهت حفظ آن از همه ظرفیت ها استفاده کرد.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که امروز دنیا نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر و سیره علوی است، ادامه داد: در دنیای پر آشوب و بحران امروز تنها فرهنگ متعالی غدیر است که می تواند فتنه ها و بحران ها را از جوامع پیش روی کنار زند و آرامش و آسایش را به جامعه بشری بازگرداند.
رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که جامعه بشری در سایه فرهنگ غدیر به آرامش می رسند، افزود: متأسفانه امروز جامعه بشری به دلیل غرق شدن در مسائل دنیوی و مادیات در مسیر انحراف و تزلزل قرار گرفته است.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که غدیر الگوی چگونه زیستن را به ما می آموزد و در سایه سار غدیر می توانیم به تعالی و سعادت حقیقی دست پیدا کنیم، بیان داشت: غدیر سیر به سوی کمال، سعادت، جلال، خیر و خوشبختی است.
رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که ولایت در سایه سار امیر غدیر باید نسل به نسل در جامعه تسری پیدا کند، گفت: در جهان امروز که در آن قرار داریم غدیر حلقه مفقوده است اگر مردم و اجتماعات در تاریخ به مسأله غدیر اهمیت می دادند دنیای امروز با همدلی و همزبانی بسیار بالا و گران سنگی و با همفکری بسیار گرانمایه ای با تفاهم و تعادل می توانستند زندگی خود را سرشار از محبت و مودت کنند.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که دین خدا در روز غدیر کامل شد و این نشان دهنده ارزش بالای روز غدیر است، تصریح کرد: عید غدیر روز اتمام نعمت، اکمال هدایت و روزی که خدای جهان آفرین از مخلقوش راضی می شود است.
رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که بشریت امروز در سایه بهره گیری از فرهنگ غدیر به آرمان های اصیل اسلامی دست پیدا خواهد کرد، گفت: دنیای پر آشوب امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ غدیر است و با قرار گرفتن در این مسیر می تواند به سعادت ابدی دست پیدا کند.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود با بیان این که اصل غدیر به معنای وحدت در سایه امر الهی است، خاطرنشان کرد: غدیر همچون چتری است که می تواند جهان بشریت را زیر سایه خود به سعادت و کمال حقیقی برساند.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز جهان بشریت در آتش جنگ و خونریزی می سوزد، افزود: بشریت برای رسیدن به سعادت حقیقی نیازمند یک الگوی ارزشمند است که غدیر می تواند به عنوان یک ارزش متعالی می تواند عامل رفع مشکلات و بحران های امروز جهان باشد.
رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که دین، قرآن و اهل بیت(ع) همواره عامل وحدت بودند، گفت: اگر امروز شاهد بروز اختلاف و تفرقه در دنیای اسلام هستیم به دلیل دوری از این اصول مهم است.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به تلاش دشمن برای کمرنگ کردن حضور و نقش آفرینی شیعه در جهان امروز افزود: علیرغم همه این تلاش ها، خوشبختانه امروز شیعه در دنیا از یک جایگاه ارزشمندی برخوردار است و تلاش دشمنان برای تضعیف این جایگاه بی نتیجه مانده است.
وی با بیان این که دیدگاه های شیعه در سایه رهنمودهای قرآن و اهل بیت(ع) امروز در جهان فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: همین مسأله موجب دشمنی و هراس جبهه کفر و استکبار شده است و تلاش می کنند تا از بروز و ظهور فرهنگ شیعه در جهان جلوگیری کنند.
رییس ستاد دهه غدیر کشور، گسترش گروه های تروریستی تکفیری در کشورهای اسلامی را با هدف نسل کشی شیعه و همچنین ترویج اسلام آمریکایی دانست و گفت: خوشبختانه با ایستادگی و مقاومت جبهه مقاومت شاهد شکست سنگین تکفیری های مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی شده هستیم.
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با بیان این که امروز رمز پیروزی امت اسلامی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان وحدت و همبستگی مسلمانان است، تصریح کرد: اگر امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یک کشور مقتدر و اثرگذار در جهان تبدیل شده به دلیل وحدت داخلی ملت ایران بوده است.
وی با بیان این که امروز انقلاب اسلامی بر مدار حکومت علوی در جهت اهداف عالی خود در حرکت است، گفت: این نظام دینی امروز در سایه رهبری های امام خامنه ای در عرصه جهانی عزت و عظمتی بدون وصف دارد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۲۹۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته گرافیک افتتاح شد

مراسم افتتاحیه هفته گرافیک ایران ۱۴۰۳، عصر جمعه هفتم اردیبشهت در تالار شهناز خانه هنرمندان با حضور پیشکسوتان و فعالان حوزه طراحی گرافیک ایران برگزار شد.

بهرام کلهرنیا رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در ابتدای مراسم گفت: امروز گفتگو کردن سخت است، اما برای اینکه بتوانیم زندگی فرهنگی و صنفی خودمان را ساماندهی کنیم، امروز یکی از فرصت‌های ما برای تحقق این منظور است و ما سنگربان این معنا شدیم. دوستان جوانم من را پشتیبانی کردند تا بتوانیم برای نوع دیگری از زیست، کاری انجام دهیم. این هفته حاصل تلاش جمع زیادی از جوانان گرافیست است تا به پیروزی کاری که انجام داده‌ایم، احترام بگذاریم.

وی درباره ناخرسندی‌ها، سنگ‌اندازی‌ها و موانع موجود بیان کرد: شما سفره‌دار امروز هستید و ما کارگزار؛ کاری که انجام شده است، با معنای انجمنی سازگاری داشت؛ من خطا‌های زیادی دارم، اما دیدن خطا‌ها شاید جوانمردانه نباشد برای مردم سرزمینی که جای پای جوانمردی را محکم می‌کنند. انجمن صنفی طراحان گرافیک به دلیل ندانستن و بد دانی تا لبه سقوط رفت. با احترام به همه انجمن‌های هنری، انجمن طراحان گرافیک بنیانی‌ترین انجمن صنفی هنری است و یک میراث ارزشمند برای این روزگار است نه برای اینکه آرزو‌های صنفی ما را پوشش دهد.

کلهرنیا تاکید کرد: هفته گرافیک ۱۴۰۳، اولین تلاش هیات‌مدیره جدید است و می‌دانم به آن انتقاد وارد است، اما صد‌ها امتیاز دارد؛ بنابراین من پای خطایش می‌ایستم، اما همه امتیازهایش متعلق به دوستانم است. بگذارید انجمن باقی بماند و نفس بکشد.

وی به برنامه بزرگداشت کامران کاتوزیان اشاره کرد و گفت: من و دوستان جوانم زیر سایه کامران کاتوزیان ایستاده‌یم. این جمله معنای بسیار بزرگی دارد؛ چراکه روزی که سرو چندهزار ساله را ببینید سایه آن را درک می‌کنید و متوجه می‌شوید که چه معنایی دارد. ما زیر سایه سرو وجود استاد کاتوزیان قرار گرفته‌ایم و به همین بهانه، ویژه‌نامه‌ای تهیه شده که اولین شماره آن به نام استاد کاتوزیان مهر خورده است، اما امیدواریم شماره‌های دیگر ویژه‌نامه را نیز نشر بدهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • دهه هشتادی ها شهردار محلات رفسنجان شدند
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • تجدید میثاق جامعه کارگری و کارفرمایی گناوه با آرمان های شهدا
  • ایستادگی امروز مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار