Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فاطمه دوستی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی استاندار با عوامل اجرایی طرح خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت زنان در استان اظهار داشت: کاهش هزینه‌های درمان، ارتقای سطح پیشگیری در سلامت زنان، افزایش سلامت جسمانی زنان، کنترل و مدیریت عوامل خطر در سلامت زنان از اهداف برگزاری طرح خود مراقبتی زنان در استان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت و سرطان را از مهم‌ترین عوامل مرگ و میر دانست و افزود: آموزش زنان به عنوان همسر و مادر نقش مهمی در کاهش این بیماری‌ها و سالم‌سازی جامعه دارد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به انجام طرح خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت زنان در 3 مرحله بیان کرد: مرحله نخست این طرح مربوط به رابطان بانوان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد، مرحله دوم ویژه همه بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی متقاضی شرکت در طرح و مرحله سوم برای معرفی زنان شرکت کننده در دوره‌ها به 19 پایگاه سلامت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت بوده است.
دوستی زمان اجرای این طرح را از 21 خردادماه سال جاری به مدت 2 ماه عنوان و تصریح کرد: در این راستا 168 نفر به پایگاه‌های سلامت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت معرفی شدند.
وی با بیان اینکه بانوان آموزش دیده در این طرح سفیران سلامت هستند، گفت: این بانوان باید در جهت کاهش بیماری‌ها گام بردارند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به مزایای اجرای طرح خود مراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت زنان، تصریح کرد: این طرح سبب شد افراد از وضعیت جسمانی خود باخبر شده و برای درمان آن به پزشک مراجعه کنند.
دوستی ادامه داد: ارتقا سطح سواد سلامت بانوان از طریق این طرح سبب پیشگیری و کاهش هزینه‌های درمانی است.


منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر

زهرا سیدمعلمی، در نشست مشارکت سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در ارتقای سلامت دهان و دندان جامعه که در ارتباط با پویش کشوری سلامت دهان و دندان برگزار شد، اظهار کرد: هدف ما در این پویش علاوه بر آگاه سازی مردم درباره سلامت دهان و دندان خود، حساس سازی مسئولین سایر سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی است، تا مشارکت و توجه آنها را به این موضوع مهم جلب کرده و تفاهم و همکاری‌ها در این حوزه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه همه افراد در هر دوره‌ای از زندگی با نوعی از بیماری دهان و دندان درگیر هستند، گفت: پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه و بی دندانی از جمله بیماری‌هایی است که در سنین ابتدایی و سپس در میانسالی و پیری شایع می‌شود.

مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: شایع‌ترین بیماری بشر مربوط به پوسیدگی دندان است و ۴۵ درصد از جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند.

سیدمعلمی خاطرنشان کرد: میزان پوسیدگی دندان در کودکان ۱۲ ساله ایرانی ۱/۸۴ است یعنی به طور متوسط هر کودک ۱۲ ساله ایرانی نزدیک به ۲ دندان پوسیده دارد. این وضعیت در جهان وضعیت نسبتا خوبی است ولی در سنین میانسالی میزان پوسیدگی در افراد جامعه افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: باید شاخص پوسیدگی دندان را بهبود ببخشیم و این نیازمند اقدامات پیشگیری هوشمندانه است.

سیدمعلمی ضمن مقایسه اقتصادی بین ارائه مراقبت‌های پیشگیرانه و یا انجام درمان‌های پایه و ارائه درمان‌های پیچیده و پرهزینه، افزود: با انجام اقدامات پیشگیری و درمانی پایه صرفه جویی اقتصادی زیادی در سلامت مردم و نظام سلامت می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، توسعه عدالت در سلامت، پایداری ارائه خدمات دندان پزشکی در مناطق محروم، گسترش مراقبت‌های دهان و دندان برای دستیابی به هدف پوشش همگانی سلامت و بهبود سلامت دهان و دندان عموم جامعه را از اهداف دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت عنوان کرد.

سیدمعلمی افزود: برای کاهش پرداخت از جیب مردم در خدمات دندانپزشکی، علاوه بر رایگان کردن این خدمات در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و تعدیل تعرفه‌های دولتی در شهرها، از تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای گسترش پوشش بیمه‌ای در خدمات دندان پزشکی خبر داد و گفت: امیدواریم علاوه بر بخش دولتی، دندانپزشکان بخش خصوصی نیز طرف قرارداد بیمه‌های پایه شوند تا بتوانند با کاهش هزینه‌ها به مردم خدمات دندانپزشکی را ارائه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • خدمات صندوق توسعه فناوری‌های نوین توسعه یافت
  • ۴۵ درصد جمعیت جهان از پوسیدگی دندان رنج می‌برند / پوسیدگی دندان؛ شایع‌ترین بیماری بشر
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • افزایش توان ارائه خدمات فنی مهندسی با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در استان‌ها
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • اعزام کاروان سلامت به مناطق کم برخوردار شهرستان قروه 
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان