Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرضا گفت: برای سنجش نرخ بیکاری در شهرضا باید جمعیت فعال از سن ۱۵ سال به بالا محاسبه شوند، با این حساب نرخ بیکاری در این شهرستان با ضریب حدود ۱۰ درصد کمتر از میانگین استانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، فرماندار شهرضا شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان شهرضا با اشاره به نقش تعاونی‌ها در کاهش بیکاری اظهار داشت: تعاونی‌ها، کانون‌هایاقتصادی و اجتماعی هستند که با اشاعه فرهنگ تعامل و مشارکت هماهنگ برایاستفاده از ظرفیت‌های بالقوه افراد جامعه به ویژه جوانان تحصیل کرده، فراهم کننده فرصت‌های شغلی پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن گلابی با بیان اینکه با گسترش فرهنگ تعاون، وحدت و همدلی در جامعه حاکم و ابتکارها و نوآوری‌ها شکوفا می‌شود، افزود: شرکت‌های تعاونی یکی از نزدیک‌ترین و مهم‌ترین بسترهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارزیابی سهم تعاون در اقتصاد کشور 5 تا 7 درصد است و امروز تعاون برای رسیدن به 25 درصد یک تلاش مضاعف و پیگیری جدی می‌طلبد، بیان کرد: یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی فعالیت بخش خصوصی است که یک بخش مهم این مسئله تشکیل تعاونی و تشکل‌های مردمی است.

فرماندار شهرضا تصریح کرد: برای سنجش نرخ بیکاری در شهرضا باید جمعیت فعال از سن 15 سال به بالا محاسبه شوند، با این حساب نرخ بیکاری در این شهرستان با ضریب حدود 10 درصد کمتر از میانگین استانی است.

وی اظهارداشت: توسعه مدیریت، تقویت و همکاری بین تعاونی‌ها و ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده باید از اهداف تعاونی‌های شهرستان شهرضا باشد که باید به آن‌ها توجه و زیر ساخت‌های مناسب آن را فراهم کرد.

گلابی با تأکید بر رفع بروکراسی اداری و حمایت از سرمایه‌گذاران گفت: در شرایط فعلی استان و شهرستان به حضور سرمایه‌گذارن نیاز دارد و در این راستا مسئولان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان باید از طرح‌های موفق که قابلیت خدمت‌رسانی در استان و شهرستان را دارند حمایت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان شهرضا به عنوان شهر ملی سفال و سرامیک ایران معرفی شده در این زمینه شرکت‌های تعاونی پشتیبان در آستانه تشکیل است.

فرماندار شهرضا توجه به کارآفرینی و ایده‌های خلاقانه و ارزش آفرین را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تعاونی‌ها می‌توانند جمعیت قابل توجهی از متقاضیان شغلرا پوشش دهند.

وجود 120 تعاونی فعال در شهرضا

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا نیز در ادامه این مراسم گفت: حوزه تعاون در کشور ما کم‌رنگ شده و سهم تعاون در اقتصاد کشور زیر 5 درصد است درصورتی‌که باید به 25 درصد برسیم.

مصطفی اباذری بیان کرد: یکی از دستاوردهای تعاونی‌ها آن است که در پایین‌ترین سطح می‌توانندسرمایه‌ها را همسو کرده و اشتغال ایجاد کند و امروز بلوغتعاونی‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به تهدیدهایی که شهرضا در حوزه اشتغال با آن مواجه است، تصریح کرد: بالا بودن نرخ بیکاری، وضعیت اقلیمی و خشک‌سالی سال‌های اخیر، بالابودن نرخ مهاجرت و بالا بودن نسبت شهرنشینی در شهرستان از جمله مهم‌ترین تهدیدهای ما به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از فرصت‌های موجود در شهرستان وجود زیرساخت‌های صنعتی است، خاطرنشان کرد: وجود معادن غنی و سرشار شیل، دولومیت و سنگ‌آهک،استقرار در مسیر شاهراه‌های اصلی شمال به جنوب و دسترسی به شبکه ریلی وآب‌ و خاک مناسب از جمله فرصت‌های موجود در شهرستان است.

رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه نرخ بیکاری در شهرستان 14 درصد و جمعیت بیکار 7 هزار و 700 نفر و جمعیت جویای کار 54 هزار و 957 نفر است، افزود: خاک مناسب کشاورزی و نیروی جوان تحصیل کرده و مستعد، مهم‌ترین فرصت‌های شهرستان در بخش‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه شهرستان شهرضا از نیروی کار جوان و تحصیل‌کرده‌ای برخوردار است که نشان‌دهنده توان بالا نیروهای انسانی آن است، افزود: در حالی که این بخش خدمات زیادی از جمله انجام 85 درصد از حمل و نقل کشور را انجام می‌دهد، لازم است از بخش تعاون بیشتر حمایت کنیم.

اباذری با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان 120 تعاونی فعال وجود دارد، گفت: میزان صادرات تعاونی‌های شهرستان در سال گذشته 4 میلیارد دلار بوده و این نشان دهنده ظرفیت بالای موجود در این بخش است.

وی با بیان اینکه در 6 ماهه نخست سال 6 شرکت تعاونی جدید در شهرستان ثبت و 50 مورد اشتغال جدید هم ایجاد شده، اظهار داشت: از سال گذشته تا کنون 50 مورد بازدید مالی از تعاونی‌های شهرستان انجام و 6 هزار و 100 ساعت آموزش ویژه اعضای هیئت مدیره تعاونی‌های شهرستان برگزار شده است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از 8 تعاونی برتر شهرستان شهرضا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

R41346/P1486/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا هاشمی‌فر بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در راستای طرح مقابله با قاچاق کالا و ارز و در پی پایش و رصد اطلاعاتی شبانه‌روزی و دقیق پلیس امنیت اقتصادی مبنی بر مغایرت وزنی در محموله ترانزیتی پارچه از یک دستگاه کامیون که از جنوب کشور به سمت تهران در حرکت بود، بررسی موضوع در دستور کار مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا قرار گرفت.

وی افزود: در این خصوص مأموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرستان شهرضا هنگام کنترل خودروهای عبوری، کامیون مورد نظر را مشاهده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به بازرسی از این خودرو پرداخته و به کشف ۱۰ تن انواع پارچه خارجی قاچاق موفق شدند.

وی ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام و گفت: در این راستا پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی و اقدام قرار گرفت.

کد خبر 6094490

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • کشف ۱۰ تن پارچه قاچاق در شهرضا
  • سال گذشته شاهد روند کاهشی نرخ بیکاری در کرمانشاه بودیم
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است