Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع دیپلماتیک از سفر قریب‌الوقوع دبیرکل اتحادیه عرب به اربیل برای گفتگو با رئیس اقلیم کردستان عراق درباره برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط"، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب تصمیم دارد به زودی به اربیل سفر و درباره برگزاری‌همه‌پرسی که قرار است در ۲۵ سپتامبر (۳ مهر) برگزار شود، بحث و تبادل نظر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع دیپلماتیک عربی گزارش دادند، اقدام دبیرکل اتحادیه عرب در چارچوب تشویق و تحکیم فرصت‌های گقت‌وگو بین بغداد و اربیل صورت می‌گیرد.

وی در این سفر با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق گفت‌وگوی شفافی درخصوص همه‌پرسی خواهد داشت.

این منابع دیپلماتیک تاکید کردند، ابوالغیط شخصا برای بارزانی به عنوان رهبر کردهای عراق احترام قائل است و معتقد است او می‌تواند تصمیمات سخت و ضروری در راستای حفظ منافع کردها اتخاذ کند.

به گفته منابع دیپلماتیک، دبیرکل اتحادیه عرب ارزیابی موضع پیش از برگزاری

همه‌پرسی توسط رهبران کرد را مهم می‌داند، چرا که برگزاری نسنجیده همه‌پرسی تاثیر منفی قابل پیش‌بینی بر انسجام دولت عراق و بر آینده کردهای عراق و کشورهای مجاور دارد و همه اینها مستلزم این است اتحادیه عرب برگزاری همه‌پرسی را به تاخیر اندازد.

ابوالغیط معتقد است نباید درهای گفت‌وگو با کردهایی که نقش مهمی در تشکیل جهان عربی دارند، بسته باشد و باید تلاش شود تا آنها به عنوان رکنی اصلی در جامعه عربی چه در عراق یا سوریه باقی بمانند. به ویژه که اوضاع منطقه‌ای دیگر تحمل نابسامانی را ندارد بلکه نیازمند تلاش‌هایی است که تهدیدات که در راس آن تروریسم در شکل‌های گوناگون قرار دارد و همگان کردها و عرب‌ها با آن مواجه هستند را ریشه‌کن کند.

پیشتر برخی منابع دیپلمات عربی فاش کردند، دبیرکل اتحادیه عرب در پیام ویژه‌ای به رئیس اقلیم کردستان عراق، وی را به بازنگری در تصمیم برگزاری همه‌پرسی "استقلال" فراخواند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی وارد تهران شد

به گزارش خبرنگار مهر، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، در رٲس هیاتی عالی رتبە از مقامات اقلیم کردستان عراق، وارد تهران شد.

کد خبر 6097108

دیگر خبرها

  • هنیه در گفتگو با النخاله: هرگز از مواضعمان کوتاه نخواهیم آمد
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان و نیچروان بارزانی
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • بارزانی وارد تهران شد
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌های این کشور ممنوع شد
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی