Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز |

طی مراسمی با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، ۳هزار و ۲۸۶ واحد مسکن مهر در استان فارس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، در مراسم بهره‌برداری از ۳ هزار و ۲۸۶ واحد مسکن مهر در استان فارس، گفت: مسکن یکی از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیازهای انسان و طبق اصل قانون اساسی دولت موظف به فراهم کردن زمینه خانه‌دار شدن مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد اصغری مهرآبادی با بیان اینکه دولت جمهوری اسلامی از ابتدا مسکن را به عنوان یکی از سیاست‌های مردمی خود قرار داده است، گفت: از تعداد ۳ هزار و ۲۸۶ واحد مسکن مهر که امروز به بهره‌برداری رسید، یک هزار و ۳۵۵ واحد متعلق به راه و شهرسازی و یک هزار و ۱۹۹ واحد مربوط به شهر جدید صدرا و ۷۳۲ واحد متعلق به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

وی افزود : در سال ۸۶ ساخت دو میلیون و ۳۰۰ هزار مسکن مهر در کشور آغاز شد که از مجموع این واحدها دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از تسهیلات بانکی برخوردار شدند.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر گفت: تاکنون یک میلیون و ۹۶۰ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است و پیش بینی می‌شود مابقی واحدها تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

مهرآبادی در پاسخ به بعضی انتقادها نسبت به بی تفاوت بودن دولت نسبت به مسکن مهر گفت: در دولت یازدهم سالانه بیش از ۲۲۰ هزار واحد تکمیل و افتتاح شده که این آمار نشان سرعت مناسب برای اجرای این طرح است.

وی، علت تاخیر اجرای مسکن مهر از زمان آغاز این طرح را کمبود اعتبار ،اعلام و اضافه کرد: در ابتدا میانگین هزینه آماده سازی هر واحد ۲ میلیون تومان برآورد شده بود که این رقم در برخی شهرها به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن مهر از تمامی دستگاه‌های دست اندرکار مسکن و خصوصا وزارت کار و تعاون، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی خواست که کمک کنند تا مشکلات تحویل مسکن مهر و پایان کار این پروژه حل شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید با همدلی و همکاری پای کار بایستند و مشکلات مردم در این پروژه‌ها و خدمات زیربنایی و روبنایی را احداث یا به اتمام برسانند تا این مسکن‌هایی که ساخته شد سکونتگاه‌های امن و راحتی برای مردم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس نیز در مراسم افتتاح ۳۲۸۶ واحد مسکن مهر استان فارس افزود: این پروژه‌ها در شهرهای شیراز ، نی‌ریز، داراب، کازرون، نورآباد، جهرم، فیروزآباد و اقلید به بهره ‌برداری می‌رسد.

فیروز تکاور گفت: اجرای پروژه‌های مسکن مهر توسط بخش تعاونی‌ها و انبوه سازان به‌صورت سه جانبه و نیز به صورت خودمالکی احداث شده‌اند و ما بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر در استان فارس احداث و تحویل مردم داده‌ایم.

تکاور، تسهیلات بانکی برای ۳۲۸۶ واحد آماده بهره‌برداری را ۸۲۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این رقم فقط تسهیلات بانکی است، منهای یارانه‌ای که توسط دولت به این پروژه‌ها تزریق شده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین اظهار داشت: بسیاری از مشکلات بخش الموت غربی در سفر دور اول رئیس جمهور به استان قزوین در دستور کار قرار گرفته و بسیاری از آنها اجرایی و باقی مانده هم اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای توسعه الموت غربی در سال گذشته سه استاندار قزوین، گیلان و مازندران به همراه مدیران وزارت راه و شهرسازی از مسیر قزوین-رحیم آباد- کلاچای بازدید کردند و هر ۳ استان به همراه وزارت راه و شهرسازی مکلف شدند اعتباراتی را برای تکمیل پروژه در نظر بگیرند.

اعلایی گفت: بعد از پروژه قزوین-الموت که در اوایل تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد بالاترین تمرکز وزارت راه پروژه قزوین-رحیم آباد-کلاچای خواهد بود که می‌تواند پیشران توسعه باشد و وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به قزوین بر این موضوع تاکید کردند.

استاندار قزوین با بیان اینکه استان قزوین در زمینه راه مشکلات جدی دارد، اضافه کرد: استان به ویژه در راه روستایی با عقب ماندگی‌های زیادی مواجه است و موضوع پرهزینه ای هم می‌باشد ولی مجموعه مدیریتی استان تمام تلاش خود را برای برطرف شدن مشکلات انجام می‌دهد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه موضوع راه الموت از ۲ جهت در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: راه الموت واقعاً فضای نامناسبی دارد و بهسازی مسیر نه تنها تردد ساکنین را هموار می‌کند بلکه می‌تواند الموت را به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی استان در زمینه گردشگری تبدیل کند و راه مناسب توسعه گردشگری را هم به همراه خواهد داشت.

وی افزود: اگر این ۲ راه جدید عملیاتی شود با حجم زیاد تردد مواجه خواهیم شد و همین موضوع به طور قطع گردشگری منطقه را بهبود خواهد بخشید.

کد خبر 6089559

دیگر خبرها

  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • رشد بخش مسکن از منفی ۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال ۱۴۰۲
  • پروژه‌های فعال نهضت ملی مسکن از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت مسکن ملی در آذربایجان‌شرقی
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس