Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛حوزه کلینیک در نظر دارد هر روز ساعت ۱۴ تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

پیشگیری از ابتلا به سرطان با رژیم غذایی و تحرک بدنی

چاقی موجب می‌شود بدن استروژن و انسولین بیشتری تولید کند. این هورمون‌ها موجب تحریک روند پیشرفت سرطان می‌شوند، ورزش روزانه به حفظ وزن سالم، بهبود سطح هورمون‌های بدن و تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، محققان حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت زیاد را در هفته توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاغر‌ها بعد از خوردن غذا مسواک نزنند

مسواک زدن بعد از غذا میحط دهان و دندان را اسیدی می‌کند و غذا‌ها را با سرعت زیاد هضم می‌کند و تقریبا چربی‌های مفید و مضر غذا را از بین می‌برد از این رو افراد لاغر نباید بلافاصله پس از غذا مسواک بزنند.

اختلالات خلقی را جدی بگیرید

هرچند مشخصه اصلی اختلالات خلقی، تغییراتی در خلق و خوست، اما می‌تواند عوارض و تغییراتی را نیز در مورد تفکر فرد ایجاد کند؛ افرادی که علائم افسردگی پیدا می‌کنند اصولا نسبت به دنیا بدبین و ناامید می‌شوند، تغییرات روحیه و خلق و خو حتی می‌تواند موجب تغییرات حرکتی شود و کندی در حرکت یا حرف زدن را به دنبال داشته باشد.

پرهیز از مصرف نوشیدنی که بی‌خوابی می‌آورد

نوشابه گازدار بدلیل داشتن کربنات سدیم می‌تواند موجب نفخ و فشار معده شده و در نهایت سوزش دل ایجاد شود، این نوشیدنی‌ها موجب بیدار ماندن شما در طول شب می‌شود.

استرس مالی با ابتلا به میگرن مرتبط است

ژن CLOCK نقش مهمی در تنظیم بسیاری از الگو‌های ریتمیک بدن، از جمله دمای بدن یا سطح هورمون کورتیزول به عنوان هورمون اولیه استرس، دارد.

محققان دریافتند که بین ژن و میگرن هیچ ارتباط مستقیمی وجود ندارد، اما پی بردند در زمان استرس (به خصوص استرس مالی)، انواع ژن‌های مورد بررسی باعث افزایش احتمال ابتلا به سردرد‌های میگرنی در افراد دچار مشکلات مالی تا حدود ۲۰ درصد می‌شود.

تاثیر بیماری التهابی روده بر دندان و لثه

یک بخش از دهان که گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود، دندان‌ها هستند. دندان‌ها به صورت مستقیم تحت تاثیر بیماری التهابی روده قرار نمی‌گیرند، اما به صورت غیرمستقیم به واسطه مصرف دارو‌ها و عوامل تغذیه‌ای این امکان وجود دارد.

این خوردنی باعث کابوس شبانه می‌شود

خوردن دیر وقت بستنی که حاوی شکر و چربی است انرژی زیادی را آزاد می‌کند، اما آن وقت خواب هستید بنابر این مغز دچارستیز می‌شود که با انرژی اضافه چکار کند، به همین دلیل باعث می‌شود خواب بیشتر‌ی ببینید.

انتقال ویروس ایدز و هپاتیت از طریق خشکبار

روند تهیه میوه‌های خشک شده در داخل منازل قابل کنترل نیست بنابراین اطمینانی به رعایت بهداشت از جانب افراد تولیدکنندگان این محصول وجود ندارد چرا که به علت نیاز به گرما، بسیاری از اینگونه مواد خوراکی را در فضای باز و زیر نور آفتاب خشک می‌کنند و با مجاورت میوه‌های آبدار در گرد و خاک و آلودگی هوا، مواد خوراکی را آلوده می‌کنند؛ بنابراین این خوراکی‌ها علاوه بر اینکه فوایدی ندارند بلکه منجر به ورود بسیاری از میکروب‌ها به بدن مصرف کننده می‌شوند.

کمبود این ویتامین‌ها باعث پرخوری می‌شود

ویتامین "ب" نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا می‌کند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد، هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب. دریافت نمی‌کنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت می‌شود، لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزی‌جات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۵۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • نخودفرنگی وزن را کاهش می‌دهد؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • این ویتامین موجب افزایش قد می‌شود