Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه واقعه عظیم غدیر تنها مختص مذهب شیعه و اسلام نیست بلکه این حادثه بزرگ دینی به تمامی بشریت تعلق دارد گفت: شناخت ابعاد مختلف حادثه عظیم غدیر انسان را به برتری و کمال می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عید سعید غدیر خم در مسجد حضرت ولیعصر (عج) فرماندهی آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) در رشت اظهار داشت: عید غدیر یکی از بزرگترین اعیاد امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بندر انزلی با اشاره به اینکه خداوند بزرگ عید غدیر را موجب کمال دین اسلام می‌نامد تصریح کرد: واقعه عظیم غدیر تنها مختص مذهب شیعه و اسلام نیست بلکه این حادثه بزرگ دینی به تمامی بشریت تعلق دارد به همانگونه که نبوت پیامبر اکرم (ص) تنها مختص به مسلمانان نبوده است.

شمس الدین با تاکید بر اینکه جایگاه غدیر در تکامل انسان‌ها بسیار با اهمیت و تاثیرگذار است خاطرنشان کرد: هر کسی که طالب رشد، تعالی و کمال است واقعه غدیر برای او یک برنامه تکامل دهنده محسوب شده و با شناخت فضیلت حقیقی غدیر انسان به برتری دست می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان به‌دنبال تعالی در همه امور است باید چراغ راه خود را واقعه غدیر و حرکت در مسیر اهل بیت (ع) قرار دهد تاکید کرد: شناخت ابعاد مختلف حادثه عظیم غدیر انسان را به برتری و کمال در دنیا و آخرت می‌رساند.

امام جمعه بندر انزلی با بیان اینکه با استقرار نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت ولایی در ایران و مقایسه امنیت این کشور با سایر کشورهای اسلامی به‌درستی می‌توان قداست و پاکی بیشتر را در جامعه اسلامی ایران مشاهده کرد افزود: واقعه غدیر منشاء وحدت و رشد امت اسلامی است.

وی وحدت دینی را موجب رشد مادی و معنوی مسلمانان در تمامی ابعاد جامعه دانست و گفت: سود، منفعت و سلطه دشمنان در ایجاد تفرقه مابین کشورهای اسلامی است و ایران اسلامی با وجود توطئه‌های بی‌شمار، امروز به‌درستی توانسته در دنیای پر آشوب منطقه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

امام جمعه بندر انزلی آرامش، امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در سایه حاکمیت مطلقه فقیه عنوان کرد و افزود: اطاعت و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه امری واجب و حیاتی در جامعه امروز است که باید همواره موردتوجه مردم و مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/

R7877/P1357/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۰۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری پیامی صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«أَلَمْ تَرَ کَیْفَ ضَرَ‌بَ اللَّـهُ مَثَلاً کَلِمَةً طَیِّبَةً کَشَجَرَ‌ةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْ‌عُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤْتِی أُکُلَهَا کُلَّ حِینٍ بِإذْنِ رَ‌بِّهَا ۗ وَیَضْرِ‌بُ اللَّـهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ یَتَذَکَّرُ‌ونَ»
(آیا ندیدی که خداوند چگونه مثلی زد و سخن نیک را به درخت پاکیزه‌ای تشبیه کرد که ریشه‌اش ثابت و شاخه آن در آسمان است؟ میوه‌اش را هر دم به اذن پروردگارش می‌دهد؛ و خدا مَثَلها را برای مردم می‌زند، شاید که آنان پند گیرند.)

بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه، سازندگی و... به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری می‌باشد که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان عزیز بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903328

دیگر خبرها

  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • حادثه منجر به فوت برای یک امام جمعه در جیرفت
  • حادثه منجر به فوت برای امام جمعه جیرفت
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی