Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-04@20:48:18 GMT

به قتلگاه سایبری توجه بیشتری داشته باشید

تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۶۳۴۰۵

به قتلگاه سایبری توجه بیشتری داشته باشید

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه، فضای سایبری را قتلگاهی برای جوانان دانست و تاکید کرد: استکبار و غرب به دنبال بی‌تفاوت کردن جوانان ما در مقابل ظلم‌های دشمنان است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده، امام جمعه و ولی فقیه در استان کرمانشاه،درنشست با مسئولان قرار گاه فضای مجازی بسیج و سازمان «سراج»، با اشاره به اینکه، هجمه‌های دشمنان در فضای سایبری تازگی ندارد، گفت: از زمان‌های دور تا به امروز این هجمه‌ها وجود داشته و فقط بر حسب موقعیت تشکیلات پیشرفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این وضع فوق‌العاده تن‌ها مختص کشور ما نیست و حتی کشوری مانند هندوستان پخش برخی از فیلم‌ها را محدود کرده و این نشان از وضعیت اسفبار این هجمه است که باعث شده همه در این باره احساس خطر کنند.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: امروز دشمن فهمیده اساسی‌ترین کاری که بتواند انقلاب را از درون تهی و جوانان را بی‌تفاوت و کشور را آرام آرام چپاول کند، ورود به این عرصه است، که برای رسیدن به مقصود از هیچ کاری چشم‌پوشی نمی‌کند.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در این زمینه گفت: تعبیر مقام معظم رهبری که این محیط مانند قتلگاه است، این را می‌رساند که جوانان ۱۵ - ۱۶ ساله اعم از دختر و پسر به خاطر بودن در بحبوحه جوانی قادر به ایستادگی در این محیط را ندارند و برای آن‌ها مشکل است.
آیت الله علما با اشاره به فرمایشات امام (ره) در مسجد اعظم طی سال ۴۲ گفت: از همان ابتدا با وجودی که این محیط وجود نداشت، اما امام راحل در اینخصوص گفت: «دشمن می‌خواهد کاری کند که جوانان را بی‌تفاوت کرده، تا کسی نتواند مشتش را در مقابل ظلم دشمنان گره کند و بایستند».
لزوم روشنگری برای جوانان در مقابل نقشه‌های شوم و انحراف دشمنان
وی جوانان را سرمایه‌های کشور معرفی و تاکید کرد: گرچه نمی‌توانیم برخی از اقدامات دشمنان را در فضای مجازی انجام دهیم، اما می‌توانیم روشنگری کنیم و جوانان را از انحرافی که نقشه شوم دشمنان است، نجات دهیم.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: امام (ره) علی رغم کهولت سن، اما میانگین افرادی که به خود جذب کرد ۲۲ سال بود و این مدیریت امام راحل را در آن وضعیت نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: دشمن با ایجاد اتاق فکر و برنامه‌ریزی‌ها لحظه لحظه فضای ناامنی را ایجاد می‌کند و این می‌طلبد که ما نیز در مقابل آن‌ها اتاق فکر تشکیل داده و نگذاریم دشمن به مقاصد شومش برسد.آیت الله علما تاکید کرد: باید به دل دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و... وارد شویم و با بررسی بر روی اساتید، آنهایی را که دلسوز باشند وارد عمل کنیم تا جوانان وارد این عرصه نشوند.
وی با توصیه به خانواده‌ها جهت اشراف و حاکمیت بر فرزندانشان، گفت: نباید با دست خود محیطی بسازیم که فرزندانمان را به خطر بیاندازیم.
نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر ایجاد محیط جذاب برای جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: امروز با توجه به اینکه خطر در کمین و متوجه این قشر از جامعه است، باید برای بازی، تفریح و اوقات فراغت آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گیرد. دشمن حتی از طراحی بر روی کیف و لوازم‌التحریر مقاصد شومش را دنبال می‌کند
وی یادآور شد: امروز دشمنان با روانشناسی و نقشه‌هایی که دارند، حتی از طراحی بر روی کیف‌ها و دفترهای آموزشی مقاصد شومی را دنبال می‌کنند، لذا باید اشراف عمومی بر این موضوع داشته باشیم.
آیت‌الله علما گفت: با توجه به حساسیت رهبری در خصوص جهاد فرهنگی همه ما باید به این عرصه وارد شویم و رهبر خود را یاری کنیم.
وی با اشاره به تبلیغات دشمنان برای ترویج تفکراتشان در ایران گفت: بیمارستان شوری‌ها و آمریکایی‌ها در ایران نمونه همین تبلیغات از طریق ایجاد پروژه‌های خدماتی پیش از انقلاب بود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: مقابله با ساخت و سازهای ناایمن و غیراصولی در کرمانشاه تشدید می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، افشین یگانه در بازدید از یک ساختمان ناایمن در شهر کرمانشاه، اظهار داشت: پیرو گزارش‌های شهروندان در خصوص احتمال تخریب منازل مسکونی مجاور یک گودبرداری ناایمن و دستور استاندار کرمانشاه، در راستای پیشگیری و روند رفع خطر از بناهای ناایمن به محل گودبرداری مورد نظر رفتیم.

وی عنوان کرد: در رابطه به این گودبرداری از چهار ماه قبل تذکرات مکرری به شهرداری منطقه 6 اعلام شده که متأسفانه عدم توجه و پیگیری از سوی مرجع مذکور منجر به این وضعیت فعلی شده است.

یگانه با بیان اینکه توجه به رفع موارد ناایمن و بحران‌ساز در سازه‌ها یکی از الزامات است و باید ناایمنی‌ها رفع شود گفت: پیرو حادثه قبلی در شهرک ظفر و ورود دادستان و دستورات قضایی در مورد آن موضوع، طی بازدید صورت گرفته از ساختمان ناایمن با همراهی نمایندگان سازمان‌های مرتبط، وضعیت آن بررسی و رفع خطر و نکات الزامی و قضایی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه افزود: جلوگیری از حوادث در جهت ایمنی و حفاظت از جان مردم و حفظ حقوق شهر برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است که با همکاری بین دستگاهی قابل پیشگیری هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوانان راگبی استان قم بر سکوی سوم ایستادند
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • ۶ ویژگی منحصر به فردی که تک فرزند‌ها دارند
  • ورزشگاه آزادی، قتلگاه مهمانان پرسپولیس و استقلال
  • هشدار امیر دریادار سیاری درباره تلاش «دشمنان» برای «کنترل اذهان جوانان ایران»
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • مراقب ترفند مجرمان سایبری در ایام تعطیلات پیش رو باشید
  • بیکاری جوانان از مهم‌ترین معضلات آبادان است
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا