Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،علی‌عسگری، رییس سازمان صداوسیما که پنج شنبه، ۱۶ شهریورماه در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات استانی سازمان صداوسیما، استان کردستان را مهد فرهنگ، هنر و انسان‌های شجاع و وفادار برشمرد و اظهار کرد: اگر دل مردم کردستان همراه نظام نبود، امکان نداشت که در اوایل انقلاب آرامش در این استان برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهدای کُرد و غیرکُرد جانشان را برای کردستان فدا کردند، شهدای بزرگی بودند.

وی برگزاری جشنواره تولیداتی رادیویی و تلویزیونی گام بزرگی برای تمرکززدایی و توجه به استانهاست، افزود: امیدوارم برگزاری جشنواره استانی در شهر سنندج گامی برای ارتقای فرهنگ و هنر استان کردستان باشد.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تغییراتی که با ظهور فضای مجازی در عرصه رسانه‌ای پدید آمده است، اعلام کرد: امروز کار رسانه‌ها پیچیده است. بسیاری از رقبای ما تلاش کردند که رسانه ملی در چشم مخاطبان افول کند.

وی افزود: تاکنون هیچ کشوری در معرض این میزان شبکه‌های ماهواره‌ای معاند با زبان خود آن کشور قرار ندارد و برخی از کشورهای با یک شبکه ماهواره از پا در آمده‌اند، اما این اتفاق برای کشور ما افتاده است، تعداد این شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان از مرز ۲۶۰ گذشته است که هویت ایرانی- اسلامی مار ا مورد هجمه قرار داده‌اند.

‌وی ادامه داد: شبکه‌های استانی و ملی ما باید از طریق بردینگ یعنی تولید برنامه‌های شاخص هویت خودشان را حفظ کنند. خوشبختانه این موضوع تاکنون در شبکه‌های استانی ما رخ داده است و هر شبکه‌ای یک برنامه شاخص دارد. امیدوارم در سال آینده در جشنواره بیست و یکم استانی به درصد دیده شدن این برنامه‌ها افتخار کنیم.

عسگری رییس سازمان صداوسیما با بیان اینکه نخبگان فراوانی در استان‌ها وجود دارد، بیان کرد: کشور ما رو به رشد است و به همین خاطر ما باید از نخبگانی که در هر استان وجود دارند بهره ببریم. در این راستا باید این نخبگان در رادیو و قاب تلویزیون دیده شوند و این یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های استانی سازمان صداوسیما محسوب می‌شود.

وی تربیت نسل جدید هنرمندان و نخبگان رسانه‌ای را از دیگر اهداف مراکز استانی بر شمرد و افزود: ما باید نیروهای جوانتر و بهتری را برای حال و آینده تربیت کنیم. رسانه جای برترین‌هاست. ما باید برترین‌های هر استان را گزینش کنیم و به رسانه بیاوریم.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به تولید برنامه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بیان کرد: با وجود اینکه تاکنون برنامه‌های خوبی در این حوزه‌ها تولید شده است، اما هنوز دست ما در تولید برنامه‌های گروه نوجوان خالی است.

وی با اشاره به اینکه می‌توانیم برنامه‌های کودک را از کشورهای خارجی خریداری کنیم، اما برای خرید برنامه‌های خارجی در گروه سنی نوجوانان به دلیل مشکلات محتوایی با مشکلاتی مواجه می‌شویم، بیان کرد: برهمین اساس باید برای تولید محصولات فرهنگی داخلی برای گروه سنی نوجوانان بشتابیم.

عسگری با اشاره به توسعه مراکز استانی سازمان صداوسیما عنوان کرد: مراکز استانی از نظر تجهیزات ساختمان و نیروهای انسانی در سطح خوبی قرار دارند و دیگر می‌توانند در تولید آثار فاخر وارد میدان شوند. خوشبختانه هم‌اکنون هنرمندان و کارگردانان برجسته در حال همکاری با مراکز استانی هستند.

وی پویانمایی و انمیشین، تولید مستندهای فاخر و پیشرفت در جلوه‌های ویژه را از مهم‌ترین ماموریت‌های مراکز استانی سازمان صداوسیما برشمرد و اظهار کرد: امسال علاوه بر جشنواره مستقل انیمیشن، جشنواره مستند نیز در سازمان برگزار خواهد شد.

رییس سازمان صداوسیما همچنین درباره تعامل شبکه‌های استانی با شبکه‌های ملی اعلام کرد: زمانی که تولیدات مراکز استانی فاخر شوند قطعا در شبکه‌های ملی نیز مطرح خواهند شد.

رییس سازمان صداوسیما بااشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر فعالیت‌های اقتصادی یادآور شد: در همین راستا باید برای افزایش کیفی‌سازی محصولات ایرانی در شبکه‌های سازمان صداوسیما فرهنگ‌سازی کنیم. به همین منظور شبکه ایران کالا برای حمایت از تولید ملی ایجاد شده است و در آینده نزدیک رسما افتتاح خواهد شد.

علی‌عسگری با اشاره به نقص‌هایی که در سیستم‌های آموزشی در دانشگاه‌ها وجود دارد خاطرنشان کرد: دولت دوازدهم برنامه مناسبی برای ایجاد شغل دارد. باید به این نکته توجه داشت که مهارت‌آموزی از زیرساخت‌های مهم ایجاد شغل محسوب می‌شود. ما جزو وظایف خودمان می‌دانیم که در سازمان صداوسیما در این راستا به دولت دوازدهم کمک و خدمت کنیم.

رییس سازمان صداوسیما همچنین معرفی کارآفرینان موفق و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌ها را اقدام مناسبی در راستای مهارت‌آموزی برشمرد.

علی‌عسگری با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در بحث فضای مجازی گفت: در یک سال گذشته در حوزه فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شده است. به عنوان مثال ۷ اپراتور بزرگ آی پی تی وی راه‌اندازی شده و در آینده نزدیک فعالیت خودشان را آغاز خواهند کرد. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این است که به زودی در تمام استان‌ها تلویزیون تعاملی راه‌اندازی کنیم.

رییس سازمان و صداوسیما یادآور شد: ما در عرصه شبکه‌های اجتماعی نیز به خوبی پیش رفته‌ایم و با شبکه اجتماعی سروش همکاری می‌کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۵۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در روز‌های پایانی دومین هفته از اردیبهشت ماه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید؛ «زاده شده برای پرواز»، «مصلحت»، «محموله نهایی»، «نامیرا»، «رادیکال» و «گریز از مرگ» فیلم‌های جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «زاده شده برای پرواز»، «محاکمه ۷ شیکاگویی»، «مالکوم ایکس»، «هدیه»، «استشهادی برای خدا»، «پرنده طلایی»، «مصلحت»، «معصومیت از دست رفته ۱ و ۲»، «محموله نهایی»، «کلاهبرداران»، «نامیرا»، «پل ۲۱»، «بادیگارد»، «رادیکال»، «جاده‌های سرد»، «بی نظیر»، «ریو ۱»، «گریز از مرگ»، «پل سفید»، «بیرون از بهشت»، «تفنگ‌های هفت دلاور»، «۳۰ نابغه»، «مرد کار»، «آخرین اتوبوس»، «نسخه سحرآمیز»، «هندوستان آزاد»، «پهنه شب»، «سرقت»، «برادران باد»، «کلاس ۸۳»، «کوهستان»، «نامرئی»، «آتش»، «هویت»، «بهترین دوست من»، «شش قهرمان»، «ریکا»، «ویل هانتینگ نابغه»، «۲۱ پل»، «قصه‌های مجید»، «داستان‌های خودمانی»، «طلا و مس»، «ضربه مغزی» و «گودزیلا» پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهلت ارسال اثر به رویداد جوانی جمعیت در سمنان تمدید شد
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته
  • راهیابی ماندستان به جشنواره رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات
  • حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا
  • کشاورزان خوزستانی گندم را به مراکز سرپوشیده تحویل دهند
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است | توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • رادیو انعکاس‌دهنده صدای مردم است