Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌‌ائمه جمعه سراسر استان سمنان امروز در خطبه های نماز جمعه به مسائل مذهبی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی روز پرداختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مرآت، استان سمنان نیز این هفته شاهد حضور گسترده مردم در آیین عبادی و سیاسی بود و امامان جمعه در خطبه های نماز جمعه به مسائل مختلف روز اشاره کرده و مباحثی را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید در مسلمان بودن سران برخی از کشورهای اسلامی شک کرد/ برجام اگر مشکل ساز نبوده باشد، مشکل گشا نیز نبوده است

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه سمنان با تبریک فرارسیدن عید غدیر به مردم و مسئولان استان گفت: غدیر یک روز نیست بلکه یک حقیقت است و همانطور که همه روزها عاشورا و همه زمین ها کربلا است، همه روزها متعلق به امیرالمومنین علی (ع) است.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه پیام غدیر صرفا دوستی با امام علی (ع) نیست اظهار کرد: دوستی با امام علی (ع) نیازی به منبری از جهاز شتران و گرفتن سه روز از وقت حجاج نداشته است و حقیقت غدیر، استمرار ولایت خدا و رسول بر مردم است.

شاهچراغی با تاکید بر اینکه ولایت به معنای حکومت، خلافت و جانشینی رسول خدا است تصریح کرد: آنچه ارزش های دینی را از خطرات مصون می دارد ولایت است.

وی با یادآوری سخنان یکی از روسای جمهور پیشین در خصوص ولایت گفت: یکی از این روسای جمهور ایران قبلا گفته بود ولایت به معنای دوستی و محبت است که این اظهار نظر درست نبود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: پس از رحلت نبی اکرم (ص) تا زمان امام رضا (ع) کسی نمی توانست از ولایت سخنی بگوید و دشمنان اهل بیت تا 150 سال واقعه غدیر را انکار می کردند لذا حکومت از مسیر خود خارج و امت اسلامی به سویی دیگر منحرف شد.

شاهچراغی با بیان اینکه بیعت امروز با غدیر، بیعت با ولایت فقیه است اظهار کرد: ولایت فقیه استمرار ولایت انبیا و ائمه ائمه اطهار (س) است.

خطیب جمعه سمنان در بخش دیگری از خطبه های خود با اشاره به جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور گفت: قصه پرغصه مسلمانان میانمار مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است.

وی نقش رژیم صهیونیستی در این کشتار را واضح دانست و افزود: مدعیان حقوق بشر هم در این خصوص خود را به خواب زده اند و به خواب خرسی رفته اند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با انقاد از سکوت برخی از کشورهای اسلامی گفت: باید در مسلمان بودن برخی از سران کشورهای اسلامی شک کرد.

شاهچراغی با یادآوری سخنان امام علی (ع) پس از کشیدن خلخال از پای زنان یهودی در صدر اسلام تصریح کرد: متاسفانه امروز انسان ها را سر می برند و زنده زنده آتش می زنند اما برخی صرفا به محکوم کردن آن اکتفا می کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه سمنان با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در نبرد با داعش گفت: تا زمانی که آمریکا از گروه های تروریستی حمایت می کند نابودی کامل آنها به تاخیر خواهد افتاد.

امام جمعه سمنان همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: برجام اگر مشکل ساز نبوده باشد، مشکل گشا نیز نبوده است لذا برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید چاره دیگری اتخاذ کرد.

شاهچراغی اضافه کرد: صرف اینکه سخنان رهبری را تایید کنیم کافی نیست چراکه متاسفانه در عمل به آنها شاهد قصور هستیم.

وی در بخش پایانی خطبه های این هفته با گرامیداشت یاد شهدای 17 شهریور 1357 خاطرنشان کرد: رژیم منحوس طاغوت در آن روز خون زیادی از مردان و زنان را بر روی زمین ریخت که این خونها در نهایت به سرنگونی رژیم پهلوی انجامید.

نسخه علاج بخش مشکلات کشور به کارگیری نیروی انسانی تواناست/سربازان دیپلماسی پاسخگوی زیاده خواهی های آمریکا باشند

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص نسخه علاج بخش مشکلات کشور به کارگیری نیروی انسانی تواناست گفت: باید چشم ما به نیروی انسانی و منابع داخلی باشد، نمی شود چشم طمع به دشمن و سرمایه آنها داشت، حتی اگر دشمن سرمایه گذاری هم در داخل کشور انجام می دهد به دنبال آن مطامع خود را دنبال می کند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج و تاکید معظم له بر مساله فلسطین اظهار کرد: دفاع از فلسطین وظیفه قطعی امت اسلام است، فلسطین مساله قومیت، کشور و یا اشغال یک سرزمین نیست بلکه مساله امت اسلام است.

خطیب جمعه شاهرود افزود: تمام مسائل چند سال اخیر منطقه، راه انداختن گروه های تروریستی و ... تحت الشعاع قرار دادن مساله فلسطین و ایجاد یک حاشیه امن برای اسرائیل بود.

امینی تاکید کرد: نمی شود سرنوشت امت اسلام را جزیره ای کرد و نسبت به مسائل سوریه، عراق، یمن، میانمار و ... بی توجه بود.

وی در ادامه با اشاره به سالگرد قیام 17 شهریور بیان کرد: در این روز عده زیادی از مردم به ضرب گلوله به خاک و خون کشیده شدند اما این قیام سرآغاز شتاب پیروی انقلاب اسلامی شد و سرانجام انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 به پیروزی رسید.

امام جمعه شاهرود با اشاره به ادعای آمریکا در خصوص بازدید از مراکز نظامی ایران گفت: زیاده خواهی، وقاحت و پررویی آمریکا به جایی رسیده است که از سویی تهدید و تحریم می کند و از سوی دیگر بازدید از مراکز نظامی ایران را مطرح می کند.

امینی ادامه داد: ملت ایران در طول 38 سال روی پای خود ایستاده است و پیشرفت در علوم مختلف نظامی، پزشکی، هسته ای و ... را به دست آورده است و آمریکا آرزوی بازدید از مراکز نظامی ایران را به گور خواهد برد.

وی تصریح کرد: برجام و نکات مثبتی که عده ای اصرار دارند آن را به مردم بقبولانند دشمن را وقیح و پررو کرد و باید همان سربازان دیپلماسی که بر سر میز مذاکره رفتند جوابی محکم به زیاده خواهی های دشمنان بدهند.

خطیب جمعه شاهرود با اشاره به نسل کشی مسلمانان در میانمار و فاجعه ای که افراطیون بودایی رقم زده اند گفت: اقلیتی که سال ها و نسل ها در آنجا بودند با تحریک خانمی که جایزه نوبل را گرفته و بودایی ها را تحریک کرده این همه انسان را جلو چشم دنیایی که سکوت کرده است می کشند، می سوزانند.

امینی افزود: گویا حقوق بشر فقط برای غربی ها و اروپایی هاست و اگر در شرق و کشورهای اسلامی باشد خفه خون می گیرند، این چیزی از وظیفه ما کم نمی کند و ما باید وظیفه خود را انجام دهیم و از حرف ها و تشرهای حقوق بشری غربی ها نترسیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تبریک عید سعید غدیر و بازخوانی این واقعه گفت: عید غدیر عید امت اسلام است و تنها متعلق به شیعیان نیست و خداوند متعال می خواست که این واقعه تاریخی نه به صورت تئوری و نظری بلکه در جریان یک عملیات به اطلاع همگان رسانیده شود.


اسرائیل در کشتار مسلمانان میانمار نقش زیادی دارد

حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر در خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: شاهد کشتار مسلمانان میانمار در سکوت مدعیان حقوق بشری هستیم.

وی با بیان اینکه جنایات بسیار فجیع انسانی در دنیا اتفاق می افتد که دل هر انسانی را تکان می دهد، افزود: ارتش میانمار هزاران مسلمان کشورش را قتل عام کرد و سوزاند.

امام جمعه مهدیشهر با انتقاد از کوتاهی مجامع بین المللی در حوادث میانمار، تصریح کرد: مجامع بین المللی طبق معمول مهر سکوت بر خود زده اند ولی هرگاه هر کجای عالم اتفاق کوچکی روی دهد که به ضرر استکبار باشد صدای حقوق بشر انها بلند می شود.

بارانی به نقش اسرائیل در جنایات هولناک میانمار اشاره کرد و ادامه داد: اسرائیل مرتب به ارتش میانمار اسلحه تحویل و آموزش می داد.

وی همچنین با اشاره به اتفاقاتی در شهریور ماه اعم از قیام خونین 17 شهریور، شهادت ایت الله مدنی از شهدای محراب، شهادت رجایی و باهنر، این ماه را ماه پر غم و اندوه برای امت اسلامی بیان کرد.

امام جمعه مهدیشهر، پشت صحنه تمامی این فجایع را آمریکا و دست خیانتکار استکبار دانست و اضافه کرد: انقلاب ما با این گرگ بارها ضربه خورده ولی حال برخی ها می گویند دست دوستی به سمتش دراز کنیم!

بارانی با اشاره به فرمایشات امام خامنه ای که فرمودند برخی اصرار دارند شیطان بزرگ را بزک و مثل فرشته نشان دهند، افزود: دین و انقلابی گری به کنار، وفاداری به کشور چه می شود؟

وی در بخش دیگری از خطبه های خود با تبریک عید عظیم عدیر خم؛ اظهار کرد: پیام غدیر برای کل بشریت و همه مردم و آزادیخواهان جهان این است که امام علی (ع) امده تا الگوی هدایت و انسانیت را به نمایش بگذارد.

مدعیان حقوق بشر چشمان خود را بر روی جنایات میانمار بسته اند

حجت الاسلام قربانعلی صفائی پور امام جمعه میامی در خطبه های نماز جمعه این هفته به نسل کشی ملت مظلوم ومسلمان میانماربه دست ارتشی ها وافراطی های این کشور اشاره کرد وگفت: این واقعه دل مسلمانان جهان را به درد آورده است که به عنوان ملتی مسلمان نسل کشی می شوند و باید دولت های دنیا سکوت وخفقان را بشکنند.

وی ضمن محکومیت مسلمانان جهان از اقدام ارتش وگروه های افراطی میانمار، افزود: تنفر وفریاد ملت ها از سکوت مدعیان حقوق بشر است که اگر این ها در جایی به خودشان لطمه وارد شود دنیا را بهم می ریزد که حقوق بشر زیر سوال رفته است اما امروز کورشده و نمی بینند ملت های مظلوم یمن، بحرین ومیانمار وجاهای دیگر هر روز قتل وعام می شوند.

صفائی پور افزود: تمام این اقدامات از طرف اسرائیل واستکبار جهانی است که اسرائیل علنا اعلام کرد که ما ارتش میانمار را برای قتل وعام مردم تقویت می کنیم.

در حکومت اسلامی اجرای عدالت باید برای همه باشد

امام جمعه میامی از ویژگی های درس غدیر قاطعیت در حدود الهی بدون هیچ ملاحظه و مصامحه ای یاد کردو گفت: امروز شنیده می شود اجرای حدود الهی برای توده ی مردم که دستشان به جایی نمی رسد جاری می شود اما وقتی نوبت به دانه درشت ها می رسد با هزار حیله و سند سازی تبرئه یا تبدیل مجازات می شوند.

وی افزود: این حرکت و سیاست در حکومت علوی و اسلامی از اسلام بدور است و امیدواریم مسئولان نظام اعتماد و امنیت و ایمانی که مردم به مسئولان ودستگاه ها دارند با اجرای عدالت برای همه پابرجا باشد.

صفائی پور به روز سینما اشاره کرد وگفت: سینما به عنوان یک هنر پیچیده و مدرن می تواند در خدمت آرمان ها وارزش های نظام مقدس جمهوری باشد.

امام جمعه میامی افزود: جایگاه سینما، موسیقی، تئاتر و.. که اگر جنبه ی مثبت خود را رعایت کند یکی از بهترین ابزار می باشد و رسانه ای است که می تواند نظام، دستاوردها وآرمان های نظام را به دنیا معرفی کند.

وی به شهادت محسن حججی اشاره و بیان کرد: شهید حججی به عنوان نمونه درخشان رویش های انقلاب که فرهنگ ایثار وشهادت طلبی اسلام ناب محمدی را به دنیا نمایش داده است، معرفی شد.

صفائی پور افزود: اگر این شهدا نبودند امروز در کوچه ها وخیابان های ما ناموس، حیثیت و امنیت ما به دست داعشی ها وتکفیری جنایت کاربود آن ها با مقاومت و دادن جان خود از ملت و کشور ما دفاع می کنند.گ

وی در ادامه افزود: خون به ناحق ریخته شده این شهدا مطمئنا نابودی جریان داعشی تکفیری تروریست خشونت طلب وافراطی گری را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه میامی به هفته تعاون، کار، رفاه وامور اجتماعی اشاره کرد وگفت: تعاونی وامور اجتماعی یکی از مجموعه هایی است که در تحقق اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال تاثیر زیادی دارد.

سکوت معنادار مجامع بین المللی در برابر کشتار مسلمانان پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه دامغان در خطبه های این هفته آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تبریک عید سعید غدیر گفت: عید غدیر برترین عید مسلمانان است.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه واقعه غدیر علاوه بر عید مسلمانان، سرفصل جدیدی برای سیاست و حکومت بود، افزود: غدیر سرفصل جدیدی برای حکومتی که شایسته امت اسلامی است، می باشد.

وی با اشاره به اینکه واقعه غدیر، امنیت و اقتدار را درپی داشت، تصریح کرد: پیام غدیر برای جهانیان این است که جامعه رهبری و حاکمیت صالح می خواهدچرا که خداوند غدیر را به عنوان نسخه شفابخش برای شیعیان و مسلمانان قرار داد.

حسینیان با اشاره به اینکه دیدار با سادات یادآور سنت حسنه است، بیان کرد: اطعام به نیازمندان و صله رحم در این روز بسیار سفارش شده است.

خطیب جمعه دامغان با اشاره به شهادت قهرمان این روزهای ایرن گفت: شهید بزرگوار حججی در دنیای ارتباطات و اطلاعات خوش درخشید و حجت زمان ما قرار گرفت .

حسینیان ضمن محکوم کردن اظهارات سخیف وزیر امور خارجه سعودی درباره مداخله ایران در کشور های دیگر و بر هم زدن ثبات منطقه گفت: وزیر امور خارجه عربستان درباره مداخله ایران در کشورها یاوه گویی نکند.

امام جمعه دامغان همچنین تصریح کرد: عربستان با حمایت از تکفیری ها در یمن و بحرین جنایات بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه میانمار 55 میلیون جمعیت دارد که 75 درصد آنها بودائی هستند، اظهار کرد: مسلمانان بی گناه این کشور را به جرم اسلامشان می کشند که مسلمانان جهان نباید در مقابل این جنایت بی تفاوت باشند.

حسینیان در خاتمه خاطر نشان کرد: سکوت معنا دار مجامع بین المللی در مقابل جنایات کشتار مسلمانان پذیرفتنی نیست.

خطیب جمعه دامغان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی پستهدر 22 و 23 شهریور در این شهرستان گفت: این جشنواره علاوه بر ایجاد نشاط در سطح شهرستان زمینه ساز حضور مهمانان خارجی ، معرفی کشاورزان، جشن شکر گذاری پسته، عرضه پسته و برگزاری نمایشگاه ابزار آلات کشاورزی و ... می باشد.

مجامع بین المللی از خواب غفلت بیدار شوند

حجت الاسلام سید علیرضا آرامی امام جمعه گرمسار در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه هزار مسلمان میانماری به دست شیطان صفتان کشته و از بین رفته اند، گفت: این کشتار دل هر مسلمانی را به درد می آورد.

امام جمعه گرمسار با بیان اینکه چراغ سبز آمریکا و اسرائیل و هم پیمانش در منطقه همیشه باعث رنجش مسلمانان شده است، افزود: مجامع بین المللی باید از خواب غفلت و ترس از شیطان صفتان زمان بیدار شوند و در این کشتار بی رحمانه موضع گیری قاطعانه کنند .

آرامی، به زنده نگه داشتن روحیه انقلابی در نوجوانان و جوانان تاکید کرد و گفت: نباید گذاشت دشمن به راحتی به توطئه ها و فکر های پلیدش برسد بلکه باید بداند یک مسلمان و ایرانی واقعی همیشه درکنارمظلومان زمان خود است .

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: دشمنی ایران با آمریکا به این دوران بر نمی گردد و این بغض و کینه نسبت به آمریکا تمام شدنی نیست.

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۶۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، به‌مناسبت پاسداشت روز معلم، دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده با امام جمعه آباده و نماینده منتخب مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

امام جمعه آباده در این دیدار از استادان و معلمان به‌عنوان پرورش‌دهنده جوانان و نوجوانان یاد کرد و از آنان خواست این نسل آینده‌ساز را آگاه، بیدار، باایمان و بااخلاق رشد دهند و تعهد در قبال کشور را در وجود آنان نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام سیدعلیرضا دانا با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است، ادامه داد: معلمی موهبت بزرگ الهی تزکیه و تعلیم را نصیب معلمان گرانقدر کرده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۲ اردیبهشت به‌عنوان روز معلم خاطرنشان کرد: این روز بزرگ مایه افتخار برای کسانی است که در جامعه از شأن والای معلمی برخوردارند.

امام جمعه آباده متذکر شد: اگر معلمی اهل تزکیه و علم‌آموزی نباشد، نمی‌تواند وظیفه‌اش را به خوبی انجام دهد و معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند و نیروی انسانی ارزش‌مدار تربیت و از همه ظرفیت‌های موجود در جامعه استفاده شود.

دانا با گرامیداشت یاد و خاطره اسوه عملی و چهره ماندگار عرصه تعلیم و تربیت استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شهدای معلم، فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم را به مجاهدان سنگر مقدس علم و دانش تبریک گفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود