Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) گفت: بیش از ۱۸۰ کارگاه آموزشی و تخصصی غدیر‌شناسی در دهه ولایت در استان کرمانشاه برگزار شد.

بهروز‌ همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: از ابتدای دهه ولایت و امامت 180 کارگاه تخصصی آموزشی با حضور اساتید برجسته مرکز تخصصی مهدویت از قم در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با بیان اینکه این اساتید با حضور در مساجد، بقاع متبرکه، ادارات و سازمان‌ها به ایراد سخنرانی و اجرای برنامه می‌پردازند گفت: در مجموع 180 برنامه آموزشی، جلسات سخنرانی با محوریت امامت و مهدویت در سراسر استان برگزار شد.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) با اشاره به اینکه در راستای اهداف غدیر‌شناسی فراخوان ارائه مقاله از اول مهر ماه توزیع می‌شود افزود: علاقمندان پنج ماه فرصت ارسال مقاله را به دبیرخانه همایش دارند و در اواخر بهمن یا اول اسفند همایش برگزار می‌شود.

همتی با اشاره به اینکه در دهه ولایت و‌ امامتدر زمینه‌های تبلیغاتی، آموزشی و پژوهشی اقدمات مناسبی در حال انجام است گفت: در این راستا 4 برنامه ویژه آموزشی در این دهه پیش‌بینی شد.

وی عنوان کرد: نخستین دوره آموزشی تربیت مربی در مدت 48 ساعت در سه‌شنبه و چهارشنبه هفته گذشته با حضور اساتید تخصصی از قم و با موضوع معارف مهدویت ویژه مدیران و مربیان مهدهای کودک در کرمانشاه برگزار شد.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه این دوره آموزشی با تلاش شورای فرهنگی و معاونت اجتماعی بهزیستی کرمانشاه برگزار شداظهار کرد: این دوره آموزشی با حضور بیش از 100 نفر از مربیان و مدیران مهدهای کودک استان کرمانشاه برگزار شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ 11 و 12 شهریور ماه نیز یک دوره آموزشی با عنوان سبک‌ زندگی اسلامی و زندگی مهدویت برای مربیان پیش‌دبستانی آموزش و‌ پرورش برگزار شد بیان کرد: در روزهای 13 و 14 شهریور ماه این دوره برای گروه دیگری از مربیان پیش‌دبستانی آموزش و پرورش در یک دوره 48 ساعته برگزار شد.

همتی با بیان اینکه یک دوره آموزشی خاص دیگر که برای نخستین بار در سطح کشور طراحی شده است بحث آموزش خانواده مدرسان آموزش و پرورش است که از 14 شهریور ماه آغاز و تا 18 شهریور ماه ادامه دارد بیان کرد: این دوره آموزشی 40 ساعته با حضور پنج نفر از اساتید مرکز تخصصی قم برگزار و‌ 60 نفر از مدرسان آموزش خانواده استان در این دوره شرکت دارند و در طول سال برای این مدرسان برنامه‌های مختلفی در نظر داریم.

وی با اشاره به اینکه هفت نفر از اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم از روز 15 شهریور ماه در کرمانشاه حضور و تا 18 شهریور ماه در همه نقاط استان برنامه‌های سخنرانی و‌کارگاه تخصصی را برگزار می‌کنند گفت: این اساتید در این مدت هر روز در پنج مسجد و در مجموع 25 مسجد برنامه‌های سخنرانی و تبلیغی در رابطه با ایام ولایت دارند.

رئیس بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) با اشاره به اینکه همچنین سفارش زیادی برای اطعام شب و روز غید غدیر شده است افزود: سهمیه ای نیز برای استانها در نظر گرفته شده تا اطعام عید غدیر انجام شود.

وی از اطعام بالغ بر 30 هزار نفر در استان همزمان با عید غدیر خم خبر داد و اظهار کرد: بنیاد مهدویت در نظر دارد به منظور ترویج اطعام در روز عید غدیر که بنابر روایات بسیار تأکید شده است با هماهنگی سازمان تبلیغات، اوقاف و هیئت‌‌های مذهبی در روز عید غدیر خم در بقاع متبرکه‌ای که سخنران به آنجا اعزام شده و مراسم دهه ولایت برگزار می‌‌شود به بیش از 30 هزار نفر اطعام دهد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت استان کرمانشاه از اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در هفت نقطه استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: در 17 شهریور ماه مصادف با عید غدیر خم، نمایش واقعه غدیر خم در هفت شهرستان استان کرمانشاه بازسازی شد.

وی با بیان اینکه سپاه ناحیه کرمانشاه برنامه بازسازی واقعه غدیر در انظار عمومی را در دستور کار قرار داشت گفت: این برنامه برجسته از چند سال پیش در استان شروع شده و امسال نیز در شهرستان کرمانشاه روز جمعه 17 شهریور ماه ساعت 6 غروب در بلوار طاقبستان این برنامه برگزار شد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت استان کرمانشاه با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی برای بازسازی این واقعه در این هفت شهرستان انجام شده است، افزود: مدیران اجرایی این طرح از دو ماه گذشته بسترهای لازم را از جمله بازسازی مکان واقعه و جمع‌آوری احشام از جمله شتر و اسب را فراهم و در کنار آن برپایی ایستگاههای صلواتی، جشن و نورافشانی را داشتیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه بازسازی واقعه غدیر در تاثیرات خوبی در تبیین این واقعه داشته است، گفت: برای برگزاری این برنامه تمهیدات لازم مانند بکارگیری 300 نفر برای اجرای بازسازی واقعه، هفت شتر و پانزده رأس اسب و البسه محلی و عربی اندیشده شد و محتوای نمایشنامه برگرفته از متون اسلامی بوده است.

همتی با اشاره به اینکه مدیران اجرایی طرح بازسازی واقعه غدیر در هریک از این شهرستان‌ها مشخص شده‌اند، عنوان کرد: با توجه به گرمی هوا در برخی از شهرستان‌ها پیش‌بینی می‌شود که این برنامه در ساعات پایانی روز اجرا شود تا در این برنامه حضور مردم حداکثری شود.

وی همکاری تمام دستگاه‌های متولی را در این امر ضروری دانست و اظهار کرد: مردم در طول این مدت بیشترین همکاری را با مدیران اجرایی این طرح داشتند و به طور کلی این برنامه مردمی است.

همتی هدف این برنامه را ارتقای فرهنگ غدیرشناسی همچون فرهنگ عاشورا بین نسل جوان عنوان کرد و افزود: بنیان‌گذاران این طرح سپاه نبی اکرم(ص) و سازمان بسیج و مرکز تخصصی مهدویت است و از تمام مردم و هیئت‌های مذهبی درخواست داریم با حضور باشکوه خود به استقبال این برنامه بیایند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت استان کرمانشاه عنوان کرد: مردم اعتقاد ویژه‌ای به برگزاری این مراسم دارند بنابراین بیشتر هزینه تبلیغاتو فضاسازی را مردم تقبل کرده‌اند و بخشی از این هزینه را نیز سپاه برعهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون واقعه عظیم و مهم غدیر به شکل سنتی گرامی و بزرگ داشته می‌شد ولی با اجرای این نمایش در سراسر کشور گامی بلند و تاثیر به‌سزایی در بیان این واقعه انجام شده است گفت: غدیر سبک زندگی توحیدی و تجسم تمام خوبی‌ها در زندگی بشر و مقابله با همه بدی‌ها در تاریخ زندگی انسانها است.

همتی موضوع آینده تاریخ بشر و نجات‌بخشی آن را جزو اصلی‌ترین مباحث علمای علم سیاست دانست و افزود: برای آگاهی از این حقیقت انسان باید از یک تعالی فکری، علمی و روحی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه موضوع انتظار منجی در همه ادیان به صورت متفاوت وجود دارد، گفت: با این وجود مسئله آینده جهان موضوعی است که همه دنیا به آن می‌پردازد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت استان کرمانشاه بیان کرد: پس از انقلاب اسلامی و افزایش حساسیت نسبت به آخرالزمان، مراکز بزرگ شیعه‌شناسی در آمریکا، اروپا و اسرائیل ایجاد شد.

همتی با اشاره به اینکه در زمینه آخرالزمان، در دنیا رشته‌های دانشگاهی ایجاد شده استاظهار کرد: با توجه به اینکه تمام تلاش دنیا پنهان کردن حقایق جهان از دید مردم است، ضرورت آموزش بیش از پیش احساس می‌شود.

انتهای پیام/

R41380/P1357/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۷۰۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود

محمدعلی عزت زاده دبیر اجرایی نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به برگزاری این رویداد توسط انجمن ایران شناسی اشاره کرد و گفت: این انجمن نخستین انجمن علمی در این حوزه است که در سال ۱۳۲۴ توسط دکتر پورداود تأسیس شد. بعد از یک وقفه دوباره این انجمن از از سال ۱۳۹۶ و با همت دکتر محمود جعفری دهقی فعالیت خود را دوباره آغاز کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کنگره‌ها و همایش‌های علمی مهم‌ترین کاری است که انجمن‌های علمی و سازمان‌های مردم نهاد برگزار می‌کنند و در این خصوص انجمن علمی ایران شناسی هم بر آن شد تا با توجه به شعبه‌هایی که در سراسر ایران دارد این رویداد را به صورت متمرکز در تهران آغاز کند.

به گفته دبیر اجرایی کنگره ملی ایران شناسی؛ ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی، زبان‌ها و گویش‌های ایرانی، متون ادب فارسی، جغرافیا و تاریخ ایران، فرهنگ و هویت ایرانی، مطالعات اجتماعی، محیط زیست، باستان‌شناسی، هنر و معماری و ادبیات تطبیقی، محور‌های این کنگره خواهد بود که در این خصوص سخنرانان به ایراد سخن می‌پردازند.
عزت زاده در خصوص روند برگزاری کنگره افزود: در روز برگزاری که در تاریخ پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود در مجموع ۴۱ سخنرانی تعریف شده است که ۳۳ سخنرانی آن در ۷ نشست تخصصی تعریف شده است و ۴ سخنرانی درمراسم افتتاح و ۴ سخنرانی هم در مراسم پایانی آن برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۲ چکیده به دبیرخانه ارسال شده است، گفت: از مجموع این تعداد آثار رسیده، ۸۱ چکیده توسط داوران پذیرفته شد که تعدادی از آن‌ها برای سخنرانی، تعدادی برای چاپ و تعدادی هم جهت انتشار در پوستر انتخاب شدند.

وی در خصوص برگزاری این رویداد در سال‌های آتی افزود: از آن جایی که ایران شناسی، مهمترین علمی است که ایران امروز به آن نیاز دارد و باید برای احیای هویت ملی گمشده خود نهایت تلاش را کنیم. در این مسیر آموزش و پژوهش حرف اول را می‌زند و انجمن ایران شناسی در نظر دارد تا در سال اینده این کنگره را به صورت بین المللی برگزار کند و حتی فرصتی را فراهم کنیم تا در شهر‌های مختلف آن را برگزار کنیم.

گفتنی است؛ نخستین کنگره ملی ایران شناسی ایران پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایران شناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه تبیین برنامه های دهه امامت و ولایت برگزار شد
  • برنامه‌های دهه امامت و ولایت تبیین شد
  • برگزاری نشست تخصصی شاهنامه خوانی بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان در سال ۱۴۰۳
  • در اولین روز از نمایشگاه کتاب چه نشست‌هایی برگزار می‌شود؟
  • برگزاری کارگاه تخصصی کارآفرینی و اشتغالزایی ویژه کانون‌های مساجد
  • بیش از ۱۰۰۰۰ فرهنگی حامی طرح اکرام در کرمانشاه وجود دارد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان