Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارزيابى جامعه اطلاعاتى حاكى از آن است كه ايران به‌رغم مانع‌تراشى‌هاى آمريكا اميدوار است كه ساير اعضاى ۱+۵ به تعهدات خود در برجام پايبند باشد. آمريكا براى حفظ چهره بين‌المللى خود مى‌كوشد با استفاده از رقيق كردن دستاوردهاى ايران از برجام، ايران را به سمت نقض آن سوق دهد، با اين حال با پايبندى ايران به تعهدات خود كه مورد تاييد آژانس نيز بوده است، بهانه از اين كشور گرفته شده است گروه سیاسی جهان نيوز: يكى از اسناد امنيتى آمريكا مربوط به گزارش سالانه «جامعه اطلاعاتى آمريكا» در مورد تهديدات پيش‌روى اين كشور مى‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش مذكور كه مى‌توان آن‌را حاصل ارزيابى ۱۶ نهاد اطلاعاتى آمريكا دانست، چندماه پيش منتشر شده است.

با توجه به اين‌كه سياستهاى دولت آمريكا در مورد ايران - كه قرار بود در بسته‌اى جامع توسط تيم امنيتى دونالد ترامپ ارائه شود - رونمايى نشده است، گزارش جامعه اطلاعاتى آمريكاى در مورد تهديدات جهانى اين كشور در سال ۲۰۱۷ مى‌تواند در شناخت مسير نهايى دولت ترامپ در زمينه چگونگى و ابعاد مواجهه با جمهورى اسلامى ايران، كمك‌كننده باشد.

از آن‌جا كه اين سند، يك ارزيابى آينده‌نگر است، منجر به ارائه سياستها و تصميمات خواهد شد، كه نمونه عملى آن در مورد ايران را با تصويب تحريم‌هاى جديد براى مهار فعاليت‌هاى منطقه‌اى كشورمان شاهد هستيم. در ارزيابى سند، ايران يكى از تهديدات مستقيم آمريكا به‌شمار مى‌رود.

آمريكا نگران از توسعه حمايت ايران متحدين منطقه‌اى خود در عراق، سوريه، لبنان، يمن و ساير مسلمانان مى‌باشد، از اين‌رو مى‌كوشد با اقدامات منطقه‌اى ايران مقابله كند. در سند پيش‌رو شاهد اين هستيم كه اقدامات جمهورى اسلامى ايران در اولويت‌هاى تهديد آمريكا افزايش يافته است. به‌طور نمونه ايران در تهديد منطقه‌اى آمريكا از رتبه پنجم به سوم ارتقا يافته و بعد از كشورهاى عراق و سوريه قرار گرفته است. يا در مسأله تهديدات سايبرى بعد از روسيه و چين قرار مى‌گيرد.

ارزيابى جامعه اطلاعاتى آمريكا آن است كه علاوه بر تقويت قدرت نهادهاى داخلى، نزديكى جمهورى اسلامى ايران به متحدين منطقه‌اى ازجمله عراق، سوريه، يمن، لبنان و روسيه در افزايش قدرت اقدامات منطقه‌اى ايران تاثيرگذار بوده است.

همكارى ايران با روسيه در جنگ سوريه توانست معادلات جنگ در اين كشور و منطقه را تغيير دهد. يا همكارى ايران با دولت عراق توانست به شكست داعش در اين كشور و آزادى موصل منجر شود. مجموع اين تحولات به افزايش قدرت منطقه‌اى ايران منجر خواهد شد. از اين‌رو كنترل اقدامات منطقه‌اى ايران در اولويت قرار خواهد گرفت.

همان‌طور كه اشاره شد، تقويت قدرت داخلى نيز زمينه‌هاى نگرانى آمريكا را فراهم آورده كه از آن بين مى‌توان به توانمندى نظامى ايران در توسعه ظرفيت‌هاى موشكى و توان نيروى دريايى اشاره كرد.

در ارزيابى جامعه اطلاعاتى آمريكا آمده است «ايران به توسعه مجموعه‌اى از توانمندى‌هاى جديد نظامى ازجمله پهپاد، موشكهاى بالستيك، مين‌هاى دريايى پيشرفته، قايق‌هاى انفجارى بدون سرنشين، زيردريايى‌ها و اژدرهاى پيشرفته و موشكهاى كروز ضدكشتى و زمينى براى نظارت و هدف قرار دادن سرمايه‌هاى نظامى آمريكا و شركاى آن در منطقه ادامه مى‌دهد.»

ارزيابى جامعه اطلاعاتى حاكى از آن است كه ايران به‌رغم مانع‌تراشى‌هاى آمريكا اميدوار است كه ساير اعضاى ۱+۵ به تعهدات خود در برجام پايبند باشد. آمريكا براى حفظ چهره بين‌المللى خود مى‌كوشد با استفاده از رقيق كردن دستاوردهاى ايران از برجام، ايران را به سمت نقض آن سوق دهد، با اين حال با پايبندى ايران به تعهدات خود كه مورد تاييد آژانس نيز بوده است، بهانه از اين كشور گرفته شده است. اين مسأله جامعه جهانى را نسبت به صداقت ايران در پايبندى به صلح و تعهدات بين‌المللى مطمئن ساخته است.

آمريكا براى مهار ايران علاوه بر اعمال تحريم‌هاى جديد به‌ويژه عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، مى‌كوشد ايران را از متحدين منطقه‌اى خود ازجمله روسيه دور كرده و هزينه همراهى كشورهاى منطقه براى اتحاد با ايران را بالا ببرد.

از سوى ديگر اين كشور مى‌خواهد هزينه مقابله با ايران را به دوش كشورهاى منطقه بيندازد، با اين سياست آمريكا به‌دنبال تشكيل ناتوى عربى و حفظ انسجام در شوراى همكارى خليج فارس براى مقابله با ايران است. آمريكا مى‌كوشد به تطهير اسرائيل پرداخته و با بهبود رابطه اعراب با اسرائيل، ايران را دشمن آنان معرفى كند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم

 ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مشترک دولت و استانداران گفت: حرکت بزرگ ملت ایران و نمایش قدرت مردم اراده ملتی بود که می‌خواهد آزاد زندگی کند و اکنون در باشگاه قدرت‌های منطقه و جهانی جز برترین‌ها هستیم.

وی افزود :کار همه صاحبان قلم و بیان این است که هر چهره‌ای به نوبه خود امید آفرینی کند، چرا که دشمن به فکر ایجاد نا امیدی در دل مردم است و ما در دولت سعی می‌کنیم با عمل به وعده‌ها در این راستا تلاش کند.

رئیسی متذکر شد: دولت با مردم صادق است و شفافیت دارد و مطمئن باشید آنچه مردم را با ما همدل می‌کند صداقت ما است و باید هر اتفاقی که می‌افتد گزارش آن را در اختیار جامعه قرار دهیم پس باید ارتباط مثبت و مستمر خود را با مردم حفظ کنیم.

رئیس قوه مجریه با تشکر از دست اندرکاران انتخابات دور نخست مجلس گفت: به چهار اصل مدنظر رهبر انقلاب در انتخابات عمل شد و همه پرسی دارای امنیت و سلامت بود و استانداران تلاش کنند در دوم هم اصول مدنظر رهبری محقق شود.مردم همواره در انتخابات شرکت می‌کنند و در دوم نیز حضور می یابند و مجلس جدید شکل خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال موج سواری است و همواره باید امنیت را به عنوان یک ضرورت روز به روز ارتقا پیدا کند، گفت: همه بخش‌های کشور باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند و برای آن برنامه ریزی استانی و کلان شود و حتی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هم باید خود را برای محقق شدن جهش تولید دخیل بدانند و همچنین بانک‌ها باید تامین مالی را به درستی انجام دهند.

رئیسی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که دولت باید در اقتصاد به مردم میدان بدهد و لذا قوه مجریه باید تلاش کند تا شرکت‌ها و کارگاه‌ها توانمند شوند و موانع تولید باید رفع شود.بخش‌های مختلف باید تلاش کنند و دانشگاه‌ها در دانش بنیان می‌توانند ثروت بزرگی برای کشور خلق کنند. کشور ما در برخی بخش‌ها به بهشت معادن معروف است.

او تاکید کرد: اقتصاد کشاورزی باید در روستا‌ها تقویت شوند تا اهالی آنها به شهر‌های دیگر مهاجرت نکنند و به ماندن در محل زندگی خود امیدوار باشند. بسیاری ظرفیت‌ها بالفعل هستند و دولت تلاش می‌کند با شناسایی آنها این ظرفیت‌ها را فعلیت ببخشد.

رئیس جمهور گفت: باید بهره وری در بخش‌های مختلف کشور بررسی شود و برای بالابردن آن تلاش صورت گیرد. هرچه در جامعه قانون نداری بالاتر برود پیشرفت جامعه میسرتر خواهد شد.حضرت آقا یک بار فرمودند که مصرف ما با بسیاری از کشور‌های بزرگ دنیا برابری می‌کند و برای مرتفع کردن این امر باید تلاش شود و فرهنگ سازی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • حمله جدید حزب الله به سرزمین های آشغالی و بلندی های جولان با ده‌ها موشک
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • اینجا آمریکاست و آنهایی که در سمت درست تاریخ ایستاده‌اند
  • «خیلی بیل زن هستید، زمین خودتان را بیل بزنید»/ واکنش یک جامعه‌شناس به دعوت دانشگاه‌های ایران از دانشجویان معترض در آمریکا
  • اشتباه لفظی ژاوی: جای لواندوفسکی امن است
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • واعظی: روسیه بیشترین منفعت را از جنگ غزه و اسرائیل برد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود