Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقدری، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه شــیوه برنامه‌ریزی شهری جدا از شیوه تفکر، رفتار و زیست مردم نیست، تأکید کرد: مردم، نخستین و مهم‌ترین پیشـران تغییــر در شهرها هســتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصاحب‌نیوز، مهدی مقدری پیش از ظهر امروز، در نطق خود در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی های شهر مطلوب شهروندان، اظهار کرد: این خصوصیت‌ها را در سندی با عنوان «شهر دلخواه ایرانیان» مطالعه کردم و دریافتم هر چه آرمان و واقعیتِ زیست شهری بوده در آن به بهترین صورت ممکن آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه این سند کاری مشترک از هبیتات (برنامه اسکان بشر سازمان ملل متحد) در ایران و سازمان ملی زمین و مسکن و کمپین ملی شهری ایران است، گفت: شــیوه برنامه‌ریــزی، ســاخت و مدیریــت شهرهایمان در زمــان حــال، نتیجــه تلاش‌هــای مــا بــرای رســیدن بــه توســعه‌ای پایــدار و متــوازن در آینده را مشــخص خواهــد کــرد.

وی با بیان اینکه شــیوه برنامه‌ریــزی شــهری جــدا از شــیوه تفکــر، رفتــار و زیسـت مــردم نیست، تأکید کرد: مــردم، نخسـتین و مهم‌تریـن پیشران تغییــر در شهرها هســتند، بنابراین تصمیم سازان و تصمیم گیران بایــد توانایی‌هــای مــردم را بــاور کننــد و فراتــر از محدودیت‌هــای از پیــش تعیین‌شده یــا پیش‌داوری‌ها گام بردارنــد.

مقدری بابیان اینکه آرمان‌هــای توســعه پایــدار و دســتور کار جدیــد شــهری ما را در یک بزنگاه تاریخی قرار داده است، گفت: باید تلاش کنیم تــا همــه دگرگون سازان شــهری ایــران را بــرای دســتیابی بــه شــهرهای فراگیــر، ایمــن، تــاب‌آور و پایــدار در مسیر کیفیــت زندگــی بهتــر شــهروندان بســیج کنـیم.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اصولی که برآمده و استخراج‌شده ازنظرها و پیشــنهادهای مــردم ایــران در مــورد شــهر دلخواهشــان است، اظهار کرد: شهر دلخواه ما میراث را ارج نهاده و پذیرای تجدد است؛ این شهر دلخواه ما همــه فرهنگ‌هــا، مذهب‌هــا و ســنت‌ها را گرامــی مــی‌دارد، بــه مــردم هویــت فــردی و اجتماعــی بخشــیده و در عیــن افزایـش حـس تعلق، بــه ایــن تنــوع و تکثــر احتــرام می‌گذارد.

وی ادامه داد: شهر دلخواه ما امن و ایمن، دارای شبکه ارتباطی پیوسته و دسترس‌پذیر است و کاربری‌های مختلطِ سازگار را ترویج می‌کند؛ شــهری پیاده مــدار و دوســتدار دوچرخــه، دسترسی همــه ســاکنان آن به‌ویژه زنــان و کــودکان بــه فضاهــای عمومــی ازجمله ویژگی‌های این شهر دلخواه است.

مقدری بابیان اینکه در این شــهر دلخــواه مــا، بــه رعایت حقــوق مــردم در طرح‌های شــهری اهمیــت داده می‌شود، گفت: ایــن شــهر از کاربری‌هــای عمومــی زمیــن محافظــت می‌کنــد و توجــه ویــژه‌ای بــه فعالیت‌هــای تفریحــی و ورزشــی نشــان می‌دهــد، وســایل نقلیــه شــخصی فضاهــای عمومــی را بــه خــود اختصــاص نمی‌دهنــد و در ایــن شــهر «حــق بــه شــهر» بــه رســمیت شــناخته می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شــهر دلخــواه مــا، وجــود «نظــم» ویژگــی اصلــی آمدوشــدهای شــهری اســت، تصریح کرد: هیــچ تداخلــی بیــن حرکــت پیاده‌ها، کالسکه کودکان، دوچرخه، ویلچر، موتورسیکلت و اتوبــوس وجــود نــدارد و در این شهر عبــور پیاده‌هــا از خیابــان بــر ســواره مقــدم اســت.

وی بابیان اینکه شــهر دلخــواه مــا در برابــر خطرها مقــاوم اســت، تصریح کرد: ایمنــی شــهروندان پیش‌نیازی بــرای هــر نــوع اقــدام توســعه شــهری در ایــن شــهر اســت.

مقدری گفت: در شــهر دلخــواه مــا، منابــع و فرصت‌هــا به‌صورت عادلانــه توزیع‌شده‌اند، هیــچ فــردی بــرای دسـتیابی بــه موقعیــت بهتــر ناگزیر به مهاجرت نیســت و مهاجرت یک اختیار است، اجبار نیست.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان بابیان اینکه شهر دلخواه ما اقتصادی پایدار، عادلانه و جذاب با رشدی فراگیر دارد، گفت: هیــچ فــردی در این شهر فقیــر، گرســنه و بیــکار نیســت و در واقع ایــن شــهر بــا تبعیض‌هــای گوناگــون مبــارزه می‌کنــد و بــرای همــه مــردم اعــم از بومیــان و پناهنــدگان فرصت‌هــای شــغلی آبرومنــد و یکســان فراهــم می‌کنــد و همــه ســاکنان از رفــاه برخوردارنــد، ایــن شــهر عــاری از نابرابری‌هــای حــاد اجتماعــی اســت.

وی ادامه داد: در این شــهر دلخــواه مــا، ترویج کننــده اقتصــاد فعــال اســت و کســب‌وکارهای خــرد محلــی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینــی را تشــویق می‌کنــد و درآمــد حاصــل از گردشــگری از اهمیــت زیــادی در اقتصــاد شــهر دلخــواه مــا برخـوردار اســت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۸۶۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: یکی از خواننده های مطرح در کشور به پلیس فتا مراجعه و عنوان کرد یک صفحه جعلی با نام و تصاویر وی در شبکه های اجتماعی ساخته شده و اقدام به دریافت وجه و کلاهبرداری از شهروندان می کند.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا تهران بزرگ تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد یک صفحه اینستاگرامی با بیش از ۴۰۰ هزار نفر دنبال کننده با سوءاستفاده از جایگاه اجتماعی و محبوبیت شاکی با جعل هویت وی با استفاده از تصاویر آرشیوی و ترفند کمک به افراد بی بضاعت از کاربران کلاهبرداری می کند.

وی افزود: کارآگاهان سایبری پلیس فتا پایتخت با بهره گیری از روش های علمی مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با به دست آمدن اطلاعات هویتی وی پس از تشریفات قضایی متهم در یکی از مناطق شمال تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

سرهنگ معظمی گودرزی بیان داشت: مجرم در تحقیقات به‌عمل‌آمده به ساخت صفحه جعلی با نام و مشخصات شاکی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و دریافت وجه از بیش از ۳۰ نفر از شهروندان اعتراف و ابراز پشیمانی کرد، وی همچنین انگیزه خود را کسب مال نامشروع و مطرح شدن در فضای مجازی عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: به طور معمول افراد سودجو با استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و هویت‌های مجازی جعلی که با جذابیت‌های ظاهری اغواکننده آراسته شده اقدام به فریب قربانیان خود کرده و از جملات زیبا و فریبنده برای رسیدن به نیت شوم خود استفاده می‌کنند لذا هموطنان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی می توانند موضوع را از طریق مرکز فوریتها سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

کد خبر 6092981

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه را تغییر نمی‌دهد
  • اعتراضات دانشجویی سیاست ما در منطقه تغییر نمی‌دهد
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین آغاز شد
  • اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ایرانشهر
  • کارگران موتور پیشران اقتصاد جامعه هستند
  • اجرای طرح همیاران آرامش اجتماعی در قزوین
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس