Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@00:02:24 GMT

آزادکاران نوجوان ايران چهارم جهان شدند

تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۶۹۰۵۷۶

خبرگزاري آريا - تيم کشتي آزاد نوجوانان ايران با کسب يک مدال طلا، يک مدال نقره و سه مدال برنز به کار خود در رقابت هاي جهاني يونان پايان داد و به مقام چهارمي اين رقابت ها دست يافت.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از روابط عمومي فدراسيون کشتي، رقابت هاي کشتي آزاد نوجوانان جهان روزهاي 17 تا 19 شهريورماه در شهر آتن پايتخت کشور يونان برگزار شد و در پايان تيم ايران در وزن 54 کيلوگرم توسط مهدي عشقي به مدال طلا، در وزن 85 کيلوگرم توسط عباس فروتن به مدال نقره و در اوزان 69، 76 و 100 کيلوگرم توسط محمد نخودي، ميثم زارع و سيد مهدي هاشمي صاحب مدال برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پايان اين مسابقات تيم ايران با کسب يک مدال طلا، يک مدال نقره و سه مدال برنز و 53 امتياز به عنوان چهارم رسيد. تيم ايران سال گذشته در رقابت هاي جهاني گرجستان با يک مدال طلا و 2 مدال نقره و 37 امتياز هشتم شده بود.
در وزن 42 کيلوگرم مهدي ويسي در دور نخست به دليل حضور نيافتن مصف خوان کورتز از مکزيک پيروز شد اما در دور دوم مقابل اميدجان جلال اف از ازبکستان با نتيجه 4 بر يک شکست خورد و با توجه به حضور اين کشتي گير در ديدار فينال، ويسي به گروه بازنده ها رفت. وي ابتدا در اين گروه با نتيجه 10 بر صفر خشيگدورج باتبايار از مغولستان را شکست داد اما در دور بعد مقابل گئورگي تچولادزه از گرجستان در يک کشتي نزديک با نتيجه 6 بر 6 شکست خورد و هفتم شد.
در وزن 46 کيلوگرم سيد عرفان جعفريان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سوتا اوگاوا از ژاپن با نتيجه 4 بر يک به پيروزي رسيد وي در دور بعد مقابل ادلان عسکراف از قزاقستان با نتيجه 9 بر 9 شکست خورد و با توجه به شکست اين کشتي گير در مرحله نيمه نهايي، جعفريان از دور رقابت ها کنار رفت و هشتم شد.
در وزن 50 کيلوگرم محمد خدابخشي پس از استراحت در دور نخست در دور بعد مقابل نارانخو نارمانداخ از مغولستان با نتيجه 14 بر 12 شکست خورد و با توجه به شکست اين مغولي در دور بعد، خدابخشي از دور رقابت ها حذف شد.
در وزن 54 کيلوگرم مهدي عشقي در دور نخست با نتيجه 8 بر 4 روبرت هوارد از آمريکا را مغلوب کرد و در دور دوم مقابل دميربيک مقصوداف از تاجيکستان با نتيجه 9 بر 7 به پيروزي رسيد. عشقي در دور سوم با نتيجه 10 بر 4 و ضربه فني از سد ولاديسلاو اوستاپنکو از اوکراين گذشت و به مرحله نيمه نهايي راه يافت. وي امشب براي حضور در ديدار فينال روبرتو بلانکو از مکزيک را با نتيجه 9 بر صفر شکست داد. عشقي در ديدار پاياني مقابل کاناتا ياماگوچي از کشور ژاپن با نتيجه 6 بر صفر به پيروزي رسيد و صاحب مدال طلا شد.
در وزن 58 کيلوگرم مرتضي پورمرتضوي در دور نخست با توجه به حضور نيافتن خوان کوئيزا از کلمبيا به پيروزي رسيد اما در دور بعد مقابل توران بايراموف از آذربايجان با نتيجه 10 بر صفر شکست خورد اما با توجه به حضور اين کشتي گير در ديدار نهايي، پورمرتضوي به گروه بازنده ها راه يافت اما در اين گروه در مقابل ديار نوراخمت از قزاقستان با نتيجه 3 بر 3 مغلوب و هشتم شد.
در وزن 63 کيلوگرم اميرحسين مقصودي در دور اول با نتيجه 4 بر 4 مغلوب بيامبادورج انخبايار از مغولستان شد و با توجه به شکست اين حريف در مراحل بعدي، مقصودي از دور رقابت ها کنار رفت.
در وزن 69 کيلوگرم محمد نخودي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با توجه به حضور نيافتن ميرانبيک سليمانوف از قزاقستان پيروز شد. وي در دور بعد داويت گئورگيان از ارمنستان را با نتيجه 5 بر 4 شکست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. نخودي در ديدار نيمه نهايي مقابل داود ابراگيم اف از آذربايجان با نتيجه 4 بر يک شکست خورد و راهي ديدار رده بندي شد. وي در اين ديدار ماساکي ساتو از ژاپن را با نتيجه 5 بر 2 مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن 76 کيلوگرم ميثم زارع در دور نخست با نتيجه 2 بر يک يامادا از ژاپن را از پيش رو برداشت وي در دور دوم با نتيجه 10 بر صفر مقابل بنجامين گريل از اتريش به پيروزي رسيد و در مرحله يک چهارم نهايي با نتيجه 10 بر 3 از سد پراوين ماليک از هند گذشت و به مرحله نيمه نهايي رسيد. زارع در مرحله نيمه مقابل آرون بروکس از آمريکا با نتيجه 12 بر يک شکست خورد و راهي ديدار رده بندي شد وي در اين ديدار با نتيجه 3 بر يک از سد الکساندر ويشنياک از اوکراين گذشت و به مدال برنز رسيد.
در وزن 85 کيلوگرم عباس فروتن در دور نخست به دليل حضور نيافتن برايان والدرما از کلمبيا به پيروزي رسيد وي در دور بعد مقابل گاوين هافمن از آمريکا با نتيجه 9 بر 3 به برتري دست يافت و راهي مرحله يک چهارم نهايي شد. فروتن در اين مرحله نيز با نتيجه 11 بر صفر بکزاد اورکيمباي از قزاقستان را شکست داد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. وي در اين مرحله و براي حضور در ديدار فينال سانديپ مان از هند را با نتيجه 12 بر 3 مغلوب کرد. فروتن در ديدار نهايي در يک کشتي نزديک با نتيجه يک بر يک مغلوب آلان باگايف از کشور روسيه شد و به مدال نقره رسيد.
در وزن 100 کيلوگرم سيد مهدي هاشمي پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 4 بر صفر و ضربه فني احمد خليل از کشور مصر را شکست داد وي در دور بعد با نتيجه 10 بر صفر آکاش آنتيل از هند را مغلوب کرد و راهي مرحله نيمه نهايي شد. هاشمي براي حضور در ديدار فينال مقابل اسماعيل بک نيروف از روسيه قرار گرفت اما با نتيجه 5 بر 3 مغلوب اين کشتي گير شد و به ديدار رده بندي رفت. وي در ديدار رده بندي مقابل تمراز اسماعيل اف از آذربايجان را با نتيجه 10 بر صفر شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
رده بندي انفرادي:
42 کيلوگرم: 1- علي حسن اميرلي (آذربايجان) 2- اميدجان جلالوف (ازبکستان) 3- کايسي تانابه (ژاپن) و گئورگي تچولادزه (گرجستان) ... 7- مهدي ويسي (ايران)
46 کيلوگرم: 1- کورت جونيور (آمريکا) 2- گئورگي گگيلاشويلي (گرجستان) 3- ادلان عسکراف (قزاقستان) و ماگومد عبدالرحمن اف (روسيه) ... 8- سيد عرفان جعفريان (ايران)
50 کيلوگرم: 1- فيدور بالتويف (روسيه) 2- ماهير ممدزادا (آذربايجان) 3- فرخ شريپوف (ازبکستان) و اکبر کوربانوف (قزاقستان) ... 15- محمد خدابخشي (ايران)
54 کيلوگرم: 1- مهدي عشقي (ايران) 2- کاناتا ياماگوچي (ژاپن) 3- ايمام گانيشوف (روسيه) و ولاديسلاو اوستاپنکو (اوکراين)
58 کيلوگرم: 1- ريوتو ساساکي (ژاپن) 2- توران بايراموف (آذربايجان) 3- گئورگيوس پيليديس (يونان) و کاويت آسار (ترکيه) ... 8- مرتضي پورمرتضوي (ايران)
63 کيلوگرگرم: 1- اينار کتيا (روسيه) 2- کنيشين ايتو (ژاپن) 3- جاکوري تيمر (آمريکا) و خادژيمراد گادژيف (آذربايجان) ... 17- اميرحسين مقصودي (ايران)
69 کيلوگرم: 1- ويليام لوان جي آر (آمريکا) 2- داود ابراگيموف (آذربايجان) 3- محمد خدابخشي (ايران) و سوسلانبک بودايف (روسيه)
76 کيلوگرم: 1- آرون بروکس (آمريکا) 2- آرساماگ خوستيکويف (روسيه) 3- پيوتر کاراسني (مولداوي) و ميثم زارع (ايران)
85 کيلوگرم: 1- آلان باگايف (روسيه) 2- عباس فروتن (ايران) 3- دانيلو استاسيوک (اوکراين) و گاوين هافمن (آمريکا)
100 کيلوگرم: 1- دانيل کرکوليت جي آر (آمريکا) 2- اسماعيل بک نيروف (روسيه) 3- زياموهامت ساپاروف (ترکمنستان) و سيد مهدي هاشمي (ايران)
رده بندي تيمي: 1- روسيه 73 امتياز 2- آمريکا 66 امتياز 3- آذربايجان 61 امتياز 4- ايران 53 امتياز 5- ژاپن 42 امتياز 6- هند 36 امتياز 7- ترکيه 34 امتياز 8- گرجستان 29 امتياز 9- ازبکستان 26 امتياز 10- اوکراين 25 امتياز

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۶۹۰۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو 2024 از صبح دیروز (چهارشنبه -  5 اردیبهشت ماه) با حضور بیش از 300 شرکت کننده از 38 کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یین در کشور چین آغاز شد و امروز (پنجشنبه 6 اردیبهشت‌ماه) به پایان رسید.

ووشوکاران ایران که در روز نخست به 6 طلا، یک نقره و 3 برنز رسیده بودند، در روز دوم به درخشش خود ادامه دادند و موفق به کسب 7 طلا و 4 نقره دیگر شدند.

در مبارزه‌های امروز بخش ساندا، محسن محمد سیفی، سهیل موسوی، علی خورشیدی و محمدرضا ریگی 4 مدال طلا گرفتند و زهرا کیانی، شاهین بنی‌طالبی و تیم دوئلین مردان ( مصطفی حسن‌زاده و حسین قبله‌نما) 3 طلا در بخش تالو کسب کردند. همچنین سهیلا منصوریان در ساندای بانوان و مصطفی حسن‌زاده به همراه زهرا جلیلی 3 نقره کاروان ایران را به ارمغان آوردند.

جام‌جهانی ووشو| کسب 10 مدال در روز نخست برای نمایندگان ایران

بدین ترتیب کاروان 14 نفره ووشو ایران در پایان مسابقات موفق به کسب 13 طلا، 5 نقره و 2 برنز شد و با کسب بیشترین مدال نسبت به سایر کشورها ، به مقام قهرمانی و نخست تیمی و مجموع دست یافت. چین با 7 طلا، 3 نقره و 3 برنز دوم شد و ازبکستان با 3 طلا، 8 نقره و 6 برنز در رده سوم ایستاد.

این مسابقات در حالی به اتمام رسید که تمامی ورزشکاران اعزامی کشورمان به این پیکارهای موفق به کسب مدال شدند.

فهرست مدال‌آوران ایران به شرح زیر است:

مدال طلا:

ساندا:
صدیقه دریایی در وزن 65- کیلوگرم
شهربانو منصوریان در وزن 75- کیلوگرم
سیدمعین تقوی در وزن 90 کیلوگرم
محسن محمد سیفی 70 کیلوگرم
سید سهیل موسوی 75 کیلوگرم
علی خورشیدی 80 کیلوگرم
محمدرضا ریگی 85 کیلوگرم
تالو:
مصطفی حسن‌زاده در فرم نن‌گوئن
زهرا کیانی در فرم چانگ‌چوان و چیانگ‌شو ( 2 طلا)
هلیا اسدیان در فرم نن‌گوئن
شاهین بنی طالبی در فرم نان‌چوان
تیم دوئلین مردان (دو نفره) با ترکیب مصطفی حسن‌زاده و‌ حسین قبله‌نما

مدال نقره

ساندا
سهیلا منصوریان 60 کیلوگرم
تالو
مصطفی حسن زاده در فرم نان چوان
زهرا جلیلی در فرم دائو شو
شاهین بنی‌طالبی در فرم نن‌گوئن

مدال برنز

تالو
زهرا جلیلی در فرم چانگ چوان و گون شو (2 مدال)
هلیا اسدیان در فرم نان‌چوان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • انگیزه سرمربی الهلال: فرصت جدید برای موفقیت!
  • هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • ایران با کسب ۲۰ مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها
  • افغانستان به مصاف تاجیکستان می‌رود