Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛«اسماعیل اسفندیارپور» ، افزود: تاکنون 76هزار و 680 میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و نزدیک 39 هزارمیلیارد ریال باقی مانده است که تامین و به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی ادامه داد: تاکنون استان های خوزستان، گلستان، فارس، کرمانشاه و کردستان به ترتیب مقام های اول تا پنجم بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را به خود اختصاص داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته وی، برداشت گندم در استان های دارای اقلیم سرد رو به پایان است و در نهایت تا اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه ادامه دارد.

وی گفت: با اطلاع رسانی بموقع آتش زدن بقایای گندم در مزارع کشاورزی کم شد؛ زیرا وجود این بقایا در غنی سازی خاک و در نهایت کشت سال آینده تاثیر بسزایی دارد.

طبق مصوبه سازمان حفاظت محیط زیست کشاورزان نباید بقایای گندم را بسوزانند.

** آغاز توزیع بذر گندم گواهی شده
مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: اکنون حدود 450 هزار تن بذر گندم بوجاری و فرآوری شده توزیع شده است تا برای کشت سال زراعی آتی استفاده شود.

وی نیاز سالیانه بذر گندم را نزدیک یک میلیون و 100 هزارتن دانست و افزود: بخشی از بذر گندم به صورت خود مصرفی توسط خود کشاورزان تامین می شود.

به گفته این مسوول، کشت جدید از مهرماه در اقلیم سرد آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان آغاز می شود.

** تامین کود پایه کشت گندم
اسفندیارپور یادآوری کرد کشت سال آتی از اواخر شهریورماه در اقلیم سرد آغاز می شود.
وی گفت: برای کشت گندم سال زراعی آتی شرکت خدمات حمایتی 100 درصد کود پایه مورد نیاز کشاورزان را تامین کرده است و در این زمینه نگرانی نداریم. به گفته وی، کود پایه شامل فسفاته، اوره و پتاسه می شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان اقلیم سرد را برای استفاده از کود پایه فسفاته و 80 درصد کود اوره همزمان با کشت، تنظیم عمق کشت گندم بین 4 تا 5 سانتیمتر و کشت خشکه کاری با توجه به بارندگی های فصل پاییز را برای کشت سال زراعی آتی توصیه کرد.

خرید گندم در سال زراعی جاری از بیست و یکم اسفندماه پارسال از شهرستان سرباز بخش پیشین سیستان و بلوچستان آغاز شد و تا اواخر مهرماه امسال ادامه دارد.

امسال نیز همچون سال های گذشته بیش از 523 مرکز فعال در سراسر کشور خرید گندم را انجام می دهند.

پارسال 14 میلیون و 590 هزارتن گندم تولید و 11 میلیون و 525 هزارتن به ارزش بیش از 145 هزار میلیارد ریال خریداری شد.

در سال 1395 قیمت هر کیلوگرم گندم معمولی 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13هزار و 68 ریال بود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۰۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، ابوالفضل دشتبانی گفت: این مبلغ به حدود سه هزار کشاورز تولیدکننده سیب زمینی بر اساس تقدم در تحویل محصول به مراکز خرید توافقی پرداخت شد.
وی افزود: تاکنون بیش از ۵۸ هزار تن سیب زمینی موجود در انبارها از کشاورزان خریداری و به کارخانه های تبدیلی و فرآوری در سایر استان‌های کشور ارسال و بخشی از آن نیز به کشورهای همجوار صادر شده است.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: پیگیری جدی و مستمر استاندار و نمایندگان مردم شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در حمایت از تولیدکنندگان باعث شد تا قبل از این که محصول مازاد سیب زمینی به یک بحران تبدیل شود، عملیات خرید با دستور وزیر کشاورزی و رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران آغاز شود.
به گفته دشتبانی، خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان در ۶ مرکز پیش بینی شده توسط مدیریت تعاون روستایی و مباشر منتخب زیر نظر کار گروه استانی تا پایان روند عرضه از سوی کشاورزان ادامه خواهد داشت.
روند خرید محصول سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل از ۱۲ اسفند سال گذشته آغاز شده و روند خرید با نرخ توافقی هر کیلوگرم سیب زمینی رقم آگریا ۸۰ هزار ریال و سایر ارقام ۶۵ هزار ریال جریان دارد.
برای خرید سیب زمینی مازاد بر نیاز کشاورزان استان اردبیل در راستای حمایت از تولید کنندگان یارانه دولتی اختصاص یافته و خرید محصول در ۶ مرکز ثابت و شبانه روزی در شهرستان اردبیل ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • راه اندازی دو مرکز خرید گندم در کهگیلویه/ مراکز شبانه روزی است
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل