Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@15:56:11 GMT

10 توصيه براي ميان‌وعده غذايي کودکان

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۰۶۳۹۴

خبرگزاري آريا -

ميان‌وعده‌هاي غذايي به کنترل گرسنگي فرزندتان در طي روز کمک مي‌کنند و به موازات آن انرژي و مواد مغذي ضروري براي فرزندتان را فراهم مي‌آورند.
در ابتدا بايد توجه کنيد که ميان‌وعده‌هاي غذايي کودکان نبايد کسالت آور باشند. براي بسياري از کودکان ميان‌وعده‌هاي غذايي حکم نوعي سرگرمي و تفريح را دارند، و لزوماً بد نيستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مي‌توانيد براي دانستن چگونگي تهيه کردن ميان‌وعده‌هاي غذايي سالم براي کودکان، از توصيه‌هاي زير مدد گيريد:
1- خوراکي‌ها و تنقلات فاقد ارزش غذايي را از خانه دور نگه داريد: فرزند شما براي دريافت شيريني‌جات، شکلات، چيپس و ديگر تنقلات اصرار و پافشاري نخواهد کرد، اگر آن‌ها را در دسترس نگه نداريد و بداند که در خانه موجود نيستند. با انتخاب ميان‌وعده‌هاي سالم يک الگوي خوب براي فرزندتان باشيد.
2- تلاش به سمت مصرف غلات کامل و دانه‌ها: گزينه هاي غذايي داراي غله کامل (نظير بيسکويت‌ها و نان‌هاي تهيه شده از غله کامل و سبوس دار) را در ميان‌وعده‌هاي غذاي کودکانتان بگنجانيد، غلات کامل در تأمين انرژي و تقويت بنيه کودکتان مفيدند.
3- مخلوط کردن و ترکيب نمودن اقلام غذايي: شما مي‌توانيد ترکيبي از اقلام غذايي سالم را به فرزندتان ارائه کنيد و اين هنر شماست که بتوانيد ترکيب‌هايي خوشمزه‌اي از اقلام غذايي سالم مختلف را براي فرزندتان تهيه کنيد. براي مثال؛
* مي‌توانيد هويج و ديگر سبزيجات خام را آغشته به ماست‌هاي چکيده طعم دار کنيد و به فرزندتان بدهيد.
مصرف ميان‌وعده‌ها را به مکان‌هاي معيني محدود کنيد. با اين کار فرزندتان را از دريافت بي حساب کالري به خاطر جويدن بي‌فکر (و عدم تمرکز بر غذا خوردن در جلوي تلويزيون) نجات خواهيد داد
* مي‌توانيد سبزيجات را در کنار محصولات لبني ارائه دهيد براي مثال گزينه هاي ساده‌اي نظير (نان و پنير به همراه خيار و گوجه) يا (ماست و خيار يا آب دوغ خيار به همراه نان و محصولات غله کامل) را نيز امتحان کنيد.
* ‌مي‌توانيد آغشته نمودن ميوه‌هاي تازه يا کراکرهاي سبوس‌دار با ماست‌هاي کم چرب، را نيز امتحان کنيد.
* مي‌توانيد کره بادام زميني را روي سيب، موز، کرفس و غيره بماليد و آن را به کودکتان بدهيد و غيره...
4- تقويت استقلال در کودکان: گزينشي از سبزيجات يا ميوه‌هاي آماده براي خوردن را در يخچال نگه داريد. مي‌توانيد ميوه‌جات آماده براي خوردن را در يک کاسه يا ظرف در دسترس قرار دهيد. گزينه‌هاي غلات کامل کم شکر، ميوه‌هاي کنسرو شده و بسته‌بندي شده در آب خودشان و ديگر اقلام غذايي سالم را در يک کابينت در دسترس، يا در قفسه يا يخچال به صورتي که در دسترس کودکتان باشد قرار دهيد، تا او بتواند به هنگام گرسنگي در برداشتن خوراکي‌ها استقلال داشته باشد.
5- منوي غذايي کودکتان را گسترده کنيد: ارائه‌ي اقلام غذايي به فرزندتان را محدود نسازيد و تا حد امکان منوي غذاي کودکتان را گسترده سازيد. گزينه‌هاي غذايي نا معمول‌تر را نيز به فرزندتان ارائه دهيد براي مثال: آناناس، فلفل‌هاي قرمز يا زرد، انبه، دانه‌هاي سوياي بوداده و غيره ...
6- ملاقات دوباره با صبحانه: مي‌توانيد غذاهاي مرسوم در صبحانه نظير نيمرو و نان تست غله کامل، را به عنوان يک عصرانه مغذي و سالم به فرزندتان ارائه دهيد.
7- سرگرم کننده ساختن خوراکي‌ها:
* مي‌توانيد با ابزارهاي برنده آشپزخانه، نان و پنير را به اشکال قشنگ برش دهيد تا براي کودکتان جذاب گردند.
* مي‌توانيد کباب ميوه تهيه کنيد و يا به کودکتان نشان دهيد که چگونه تکه‌هاي خرد شده‌ي ميوه را با چوب‌هاي غذا خوري ژاپني - چيني (چاپستيک) بخورد.
* مي‌توانيد به سليقه خودتان اقلام غذايي را به اشکال مختلف توي ظرف غذا بچينيد تا براي کودک جذاب و مفرح گردند (براي مثال صورتک‌هاي با نمک، کلمات و ديگر اشکال جذاب براي فرزندتان)
8- دريافت طعم شيرين از ميان‌وعده‌هاي غذايي سالم: ميان‌وعده‌هاي غذايي براي کودکان نبايد لزوماً بي مزه يا کم مزه باشند. براي ارضاي ذائقه‌ي شيريني دوست فرزندتان، مي‌توانيد پودينگ‌هاي خوشمزه‌ي عاري از چربي و ماست‌هاي يخي يا قطعات ميوه يخ زده را (به عنوان جايگزيني سالم براي بستني) به فرزندتان ارائه نماييد.
مي‌توانيد پوره‌هايي خوش طعم با استفاده از مواردي نظير: شير کم چرب، ماست کم چرب و ميوه‌هاي تازه يا يخ زده تهيه نماييد.
ارائه‌ي اقلام غذايي به فرزندتان را محدود نسازيد و تا حد امکان منوي غذاي کودکتان را گسترده سازيد. گزينه‌هاي غذايي نا معمول‌تر را نيز به فرزندتان ارائه دهيد

9- گول تقلب‌هاي برچسب‌هاي غذايي را نخوريد: غذاهاي تجاري تحت عنوان کم چرب يا عاري از چربي، مي‌توانند همچنان پر از کالري و سديم باشند. همچنين غذاهايي با عنوان گول زننده عاري از کلسترول، مي‌توانند غني از چربي، چربي اشباع و شکر باشند؛ لذا براي دانستن تمام ماجرا بايد محتويات غذايي برچسب‌هاي غذايي را کامل بخوانيد و تنها به تيترهاي گول زننده عاري از کلسترول يا عاري از چربي، اکتفا نکنيد.
10- مشخص کردن مکان صرف ميان‌وعده: مصرف ميان‌وعده‌ها را به مکان‌هاي معيني محدود کنيد. با اين کار فرزندتان را از دريافت بي حساب کالري به خاطر جويدن بي‌فکر (و عدم تمرکز بر غذا خوردن در جلوي تلويزيون) نجات خواهيد داد. اگر فرزندتان نياز دارد که ميان‌وعده‌اش را در حين راه رفتن يا در مسير رفتن به جايي صرف کند، مي‌توانيد از اقلام غذايي‌اي که امکان ريختن يا چکيدن از آن‌ها وجود ندارد استفاده کنيد، براي مثال مي‌توانيد از ساندويچ‌ها يا لقمه‌هاي کوچک، محصولات غله کامل، يک موز، يک شير پاکتي کوچک (به همراه ني) و ديگر اقلام سالمي که امکان ريختن آن‌ها در حين راه رفتن کم است، استفاده کنيد.
براي مشاهده‌ي وب‌سايت دکتر فرشچي مي‌توانيد به آدرس اينترنتي www.novindiet.com مراجعه نماييد.
منبع:tebyan.net


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۶۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ناصر فرشید، ظهر چهارشنبه به خبرنگاران گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان کرمان در پی دریافت خبری مبنی بر نگهداری انواع لوازم خانگی خارجی در یک انبار در شهر کرمان، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مأموران ضمن هماهنگی قضائی و با همراهی کارشناسان اداره صمت استان در بازدید از این انبار بیش از ۴۰ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی شامل یخچال فریزر، تلویزیون، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و دیگر لوازم منزل را کشف و آنان را تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان دادند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۳۰ میلیارد ریال برآورد کردند گفت: در این خصوص یک متهم دستگیر و به تعزیرات حکومتی معرفی شد که در این رابطه با توجه به ضرر و زیان عرضه کالای قاچاق به جای تولیدات داخلی، از همگان می‌خواهیم نگهداری و فروش هرگونه اقلام قاچاق و غیر مجاز را به شماره ۰۹۶۳۰۰ سامانه خبری پلیس امنیت اقتصادی گزارش کنند.

کد خبر 6094278

دیگر خبرها

  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان 
  • کشف ۳۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان
  • ترفندهای کاربردی تربیتی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • کامل‌ترین تورهای ترکیبی ویژه بهار ۱۴۰۳
  • چند ترفند تربیتی کاربردی برای جلوگیری از لجبازی کودک
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن