Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از الزامات و ضروریات اماکن و واحدهای مسکونی، تجاری، اداری، دولتی و خصوصی به کیفیت ایمنی مرتبط با آن معطوف می شود.

مؤلفه افزایش ایمنی در برابر دستبردهای احتمالی از چنان اهمیتی برخوردار است که حتی کارشناسان سعی می‌کنند در نحوه ساخت و احداث ابنیه ها نیز ملاحظات و استانداردهای لازم و مقتضی در این خصوص را لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مکمل این ایمنی و امنیت، مشمول تجهیزات و ادواتی می شود که با نصب و بکارگیری آن، ریسک سرقت برای هنجارشکنان امنیت و سارقین به شدت افزایش می‌دهد و به نوعی حالتی از بازدارندگی را ایجاد می‌کند.

طبق آمار تنها دو درصد از تجهیزات مذکور در داخل کشور تولید و 98 درصد از ادوات و تجهیزات مربوطه،از طریق واردات تأمین می شود.

با چنین اوصافی، تلاش برای ساخت تجهیزات این‌چنینی در داخل کشور با وارد کردن تکنولوژی روز و مدرن مربوطه، ضرورتی است که باید در اولویت دستگاه های متولی و ذی‌ربط قرار گیرد.

وابستگی شدید کشور به تجهیزات خارجی تنها عارضه موجود در این عرصه به شمار نمی رود متاسفانه واردات و توزیع محصولات بی کیفیت و قلابی نیز مزید بر علت شده تا مشکلات و معضلات پیش روی حوزه مذکور بیش از پیش تشدید شود.

محسن معماریان،یکی از فعالان عرصه توزیع سیستم ها و تجهیزات ایمنی در غرب استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی، با اشاره به نقش مخرب تجهیزات و سیستم های ایمنیِ قلابی و بی‌کیفیت در تنزل تولیدات داخلی، اظهار کرد: متاسفانه برخی از واردکنندگان با انگیزه های سودجویانه و بعضاً سهل انگاری و بی توجهی ، به واردات کالاهای بی‌کیفیت مبادرت می ورزند که این نارسایی فرآیند تولید داخلی و کاربری مطلوبِ آن را، تحت الشعاع قرار می دهد.

وی افزود: نقش مخرب ادوات و تجیهزات بی کیفیت در امر تولید افکار عمومی را نسبت به تولیدات داخلی مرتبط با این حوزه به شدت مخدوش کرده است.

معماریان بیان کرد: متأسفانه حجم انبوه واردات تجهیزات مذکور به میزانی بالا است که عملاً انگیزه را از تولیدکنندگان داخلی و فعالان این عرصه سلب کرده، زیرا افراد و گروه‌هایی که علاقه مند به سرمایه گذاری در این خصوص هستند، ریسک اقتصادی آن را بسیار بالا می دانند و اعتقاد دارند ضریب شکست و زیان دهی این فعالیت (تولید در داخل کشور) بسیار بالا است.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی گزارشات غیر رسمی حاکی از سفارشِ ساخت تجهیزات بی کیفیت با ارزان ترین قیمت از سوی برخی از ایرانیان به تولیدکنندگان چینی است و ظاهراً برخی از اقلام مذکور نیز تحت عنوان تولیدِ ایرانی به متقضایان در بازار عرضه می شود.

این توزیع‌کننده سیستم‌ها و تجهیزات ایمنی در غرب استان تهران گفت: افراد و گروه هایی که به این اقدام مبادرت می ورزند به اقتصاد و تولید کشور خیانت می‌کنند و جز اطلاقِ عنوانِ خائن، هیچ عبارت دیگری که وصف‌کننده عمق این رفتارِ مخرب باشد را نمی توان به کار برد.

معماریان عنوان کرد: اعتماد، یک سرمایه ارزنده اجتماعی است که در صورت مخدوش شدن آن، جبران مافات در این خصوص بسیار سخت و دشوار است و انتظار می‌رود با افزایش ضریب نظارت ها در مبادی ورودی کشور، ساز وکاری اتخاذ شود که در چارچوب آن بتوان کنترل و نظارت حداکثری را اعمال کرد تا با چنین سوء استفاده هایی تولید داخلی و اعتبار آن زیر سئوال نرود.

فعالیت نصابان غیرمجاز، مشکلات موجود در بازار سیستم های ایمنی را پیچیده تر کرده است

پرویز مرادی، از نصابان سیستم ها و تجهیزات ایمنی در یکی از شهرستان های استان تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی با اشاره به تعداد بالای نصابان غیرمجاز در بازار مذکور اظهار کرد: متأسفانه این چالش و نارسایی باعث شده تا خروجی و کاربریِ مطلوبِ این تجیهزات نیز به شدت اُفت کند.

وی افزود: در هر حوزه ای، فعالیت‌های غیرمجاز مشکل ساز بوده، بنابراین در عرصه مذکور نیز این قاعده همچنان پا برجا است.

مرادی بیان کرد: شخص یا گروهی که در این حوزه بصورت قانونی مشغول به فعالیت هستند، از فیلترهای لازم فنی، علمی،کارشناسی و حتی اخلاقی عبور کرده‌اند و زمانیکه مقرر است برای آنها بصورت قانونی، پروانه ای صادر شود، ملاحظات لازم در این زمینه مد نظر قرار می‌گیرد.

این نصاب فعال در بخش سیستم ها و تجهیزات ایمنی و حفاظتی گفت: افراد و گروه‌هایی که بصورت غیرمجاز در این عرصه مشغول به کار هستند، دوره های تخصصی و علمی را تجربه نکرده اند و حتی ممکن است از حیث اجتماعی نیز فاقد مقبولیت و صلاحیت لازم در این خصوص باشند، که این امرمی تواند در مواردی مسأله ساز شود.

وی در خاتمه یادآور شد: امید آن می رود با تشدید نظارت ها، زمینه و بستری فراهم شود که علاقه مندان به فعالیت در این حوزه بصورت قانونی، ارائه خدمات کنند و البته حصول این امر، مستلزم افزایش مراکز آموزشی و تکثر آن در نقاط مختلف شهرها (به تناسب نیاز موجود) است و از سوی دیگر دقت نظر عموم مردم و متقاضیان به انتخاب افراد و گروه های متخصص که از وجاهت لازم برخور دارند نیز نقش موثری در تنگ تر شدن عرصه برای فعالیت افراد فاقد شرایط، ایفاء می کند، امری که با عنایت به گره خوردن مسائل امنیتی و ایمنی منازل و بخش های خصوصی اداری، تجاری، حساسیت هر چه بیشتری را می‌طلبد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۷۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۶۱ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به حدود ۱۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم با افزوده‌شدن هشت واحد بخار جدید در نیروگاه‌های غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان، بعثت پارس جنوبی (دو واحد) و ارومیه شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود. نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه دو میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در فروردین‌ماه بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، گفت: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱۲ درصدی به چهار میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۵.۵ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی