Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر اصفهان گفت: پیشنهاد سازمان تاکسیرانی افزایش ۱۵ درصدی نرخ تاکسی سرویس های مدارس بود اما کمیسیون حمل و نقل با افزایش حداکثر ۱۲ درصدی موافقت کرد که این تصمیم در صحن علنی هم رای آورد و تصویب شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازصاحب نیوز؛مهدی مقدری روز گذشته در اولین نشست خبری با حضور اصحاب رسانه با بیان اینکه شفافیت در امور شورا و شهرداری اصفهان برای شورای پنجم موضوعی جدی است، اظهار داشت: عدم اعتماد مردم در بسیاری از حوزه های شهرداری از مشکلات خدمات رسانی است که راه حل آن شفافیت است و اگر مردم به مدیریت شهری اعتمادی نداشته باشند حاضر به مشارکت در فرآیندهای شهری نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم پیشران تغییرات روبه بهبود هستند و فکر می کنیم متخصصان، و اصحاب رسانه می‌توانند رابطه میان شهروندان و مدیران شهری باشند. شفاف سازی یک مسئله انتزاعی نیست و در دانش مدیریت امروز ساز و کار عملیاتی دارد. به همین دلیل پیشنهاد کردیم طبق قانون مذاکرات شورا زنده برای مردم پخش شود. این پیشنهاد جدی است. هئیت رییسه منعی ندیده و دنبال بحث سخت افزار و نرم افزار آن هستیم.

سخنگوی شورای شهر اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود پیرامون افزایش نرخ تاکسی ها گفت: پیشنهاد سازمان تاکسیرانی افزایش ۱۵ درصدی نرخ تاکسی سرویس های مدارس بود اما کمیسیون حمل­ و نقل با افزایش حداکثر ۱۲ درصدی موافقت کرد که این تصمیم در صحن علنی هم رای آورد و تصویب شد.

مقدری پیرامون لایحه تفریق بودجه سال گذشته نیز گفت: گزارش های تفریق بودجه در سرفصل­ های مشخصی نوشته و بر اساس فعالیت کمیسیون­ ها این ردیف ­ها در کمیسیون­ های مختلف رسیدگی می­ شود و بعد از ارسال گزارش تفریق بودجه شهرداری به شورا این ردیف­ ها در صحن­ علنی بررسی و به آن ­ها رای داده می ­شود.

وی در خصوص مجسمه کاوه واقع در میدان آزادی اظهار کرد: این مجسمه به دلایل عمرانی در پروسه ساخت مترو از میدان آزادی جا به جا شد قرار بود مکان دیگری برای نصب آن انتخاب شود که این امر ممکن نشد و شورای پنجم مصمم است تا کاوه را به آزادی برگرداند.

سخنگوی شورای شهر اصفهان در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: درست است که اعضای شورا از نظر سیاسی یک­دست و هم­جناح هستند اما با این حال اعضای شورا در رابطه با منافع مردم کوتاه نمی آیند،مدیران شهرداری فارغ از دیدگاه های سیاسی شان، زیر تیغ نظارت شورا هستند و ما مطابق با استاندار های نظارتی روز دنیا، نظارت­ هایی را به منظور شفاف سازی از مدیران شهری و شهردار انجام می دهیم و گزارش های لازم را در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی اضافه کرد: کمیسیون­ های تخصصی نیز قرار است در بازه های سه ماهه یا چند ماهه، گزارش هایی جهت بررسی عملکردی خود از شیوه های نظارتی از بخش های مختلف شهری، به مردم ارائه دهند و در کنفرانس های خبری این موارد منتقل شود.
مقدری در خصوص تخلفات مدیران شهری تصریح کرد: در این زمینه نباید فقط به تذکر بسنده نکنیم، چراکه قوانین روشن و دارای ضمانت اجرایی است. مگر می‌شود که در شهرداری به جرمی برخورد کنیم و بگوییم قانون نیست؟ تخلفات به دادگستری و قوه قضاییه ارسال شده بوده اما گاهی مصلحت سنجی‌ها نگذاشته روند رسیدگی به آن‌ها پیش برود.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: طبق آمار معاونت حمل و نقل، سرانه استفاده از دوچرخه در اصفهان به نصف تقلیل کرده است و امروز ۴ درصد از حمل­ و نقل مردم مربوط به مصرف دوچرخه در شهر اصفهان است و این برای شهری که به شهر دوچرخه ها شهرت داشته است بسیار تاسف بار است.

سخنگوی شورای شهر اصفهان ادامه داد: کاهش استفاده از دوچرخه باید ریشه­ یابی و معضل کمبود دوچرخه نیز باید حل شود و باید با فرهنگ سازی و بستر سازی روز به روز این مقدار استفاده را افزایش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۸۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری

فاطمه زارع رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد گفت: با این حال برخی از نقاط شهر دچار مشکل و حادثه شد که نسبت به شناسایی آنها اقدام و قراراست با حفر چاه‌های متعدد و سایر راهکار‌ها رفع گردد.

به گفته او: نقاط حادثه خیز شهر در بارندگی اخیر از جمله میدان صنعت، بلوار شهید بارتکوب زاده، محله حسن آباد و برخی معابر شهر است که در صدد هستیم در اسرع وقت رفع تا در هنگام وقوع بارندگی دیگر شاهد آبگرفتگی در هیچ منطقه‌ای از شهر نباشیم.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای اسلامی شهر یزد در بخش دیگر از سخنان خود مطرح کرد: همچنین در این جلسه از کمیسیون با توجه به إرائه گزارش سازمان پسماند مقرر شد جهت حفظ بهداشت و محیط زیست شهری و جلوگیری از آلودگی آب و خاک، محل دفن پسماند‌های مراکز درمانی با ظرفیت دفن ۵ ساله با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال احداث شود.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی اعتبار شهرداری گنبدکاووس
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • گفت‌وگوی صریح با رئیس شورای شهر کرج/ برای مردم چه کردید؟
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت