Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه وزارت رفاه به صورت تلفني تماس‌هايي با خانواده افراد لازم‌التعليم که در مدرسه حضور نداشتند، برقرار کرده است گفت: بر اساس اطلاعات اين وزارتخانه، برخي افرادي که در اين فهرست قرار داشتند يا متوفي بودند يا به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند، اما ما در هر صورت سقف بازماندگان از تحصيل را همان 130 هزار نفر درنظر مي‌گيريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علي زرافشان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وضعيت بازگشت جاماندگان از تحصيل به مدرسه اظهار کرد: نرخ پوشش واقعي تحصيلي در دوره اول متوسطه 94 و در دوره دوم متوسطه 82 درصد است.
وي افزود: به لحاظ شاخص پوشش گروه سني نيز بايد گفت که از افراد 12 تا 14 ساله 97 درصد در مدرسه هستند و از افراد 15 تا 17 ساله نيز 87 درصد در مدرسه حضور دارند. به عبارت ديگر مي‌توان گفت که سه درصد افراد لازم التعليم در دوره اول متوسطه که حدود 130 هزار نفر مي‌شوند و همچنين 13 درصد در دوره دوم متوسطه که حدود 250 هزار نفر مي شوند بيرون از مدارس هستند. البته دوره دوم متوسطه جزو تحصيلات اجباري نيست.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه برنامه افزايش پوشش تحصيلي در دوره‌هاي مختلف را مدت‌هاست آغاز کرده‌ايم گفت: نرخ پوشش در دوره ابتدايي به 98 درصد و اول متوسطه به 97 درصد رسيده است و اميدواريم در دوره دوم متوسطه هم به همين آمار دست پيدا کنيم.
زرافشان در پاسخ به اينکه آيا آمار چهار ميليوني بازماندگان از تحصيل صحت دارد يا خير؟ اظهار کرد: هفته گذشته در يکي از رسانه‌ها به نقل از يکي از اساتيد آماري از وجود چهار ميليون بازمانده از تحصيل منتشر شد در حالي که آمار ثبت احوال و سازمان مديريت که براي تدوين برنامه ششم توسعه مورد استفاده قرار گرفت و سناريوي رشد جمعيت را هم مدنظر قرار داده بود، چنين رقمي را تاييد نمي‌کند.
وي افزود: موفقيت ما در جذب افراد بازمانده از تحصيل در دوره اول متوسطه بيشتر است، اما در دوره دوم متوسطه به جهت مسائل اقتصادي، مسائل فرهنگي، ازدواج ، در دسترس نبودن مدرسه و ... مشکلات بيشتري داريم. بايد سرمايه گذاري بيشتري براي جذب دانش آموزان داشته باشيم.
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه با کمک وزارت رفاه و بهزيستي طرح جست‌وجوي موردي و تحقيق از بازماندگان از تحصيل را دنبال مي‌کنيم گفت: نرخ نهايي بازماندگان از تحصيل حدود 130 هزار نفر است. وزارت رفاه به صورت تلفني تماس‌هايي با خانواده اين افراد داشت و اطلاعاتي به دست آورده از قبيل اينکه برخي از افرادي که در اين فهرست قرار داشتند متوفي بودند ولي در شناسنامه‌شان ثبت نشده، يا به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند؛ اين در حاليست که در هر صورت ما سقف بازماندگان از تحصيل را همان 130 هزار نفر درنظر مي‌گيريم.
زرافشان درباره نرخ پوشش تحصيلي در دوره دوم متوسطه گفت: آمار دوره دوم متوسطه را جزو آمار نهايي بازماندگان از تحصيل لحاظ نمي‌کنيم زيرا تحصيل در اين دوره اجباري نيست، اما براي افزايش نرخ پوشش در اين دوره نيز اقداماتي انجام مي‌دهيم. همچنين نرخ تحصيل افراد در حوزه‌هاي علميه را هم بايد به آمارهاي خودمان اضافه کنيم. قرار است پايگاه اطلاعاتي حوزه علميه به سيستم سناد متصل شود تا بتوانيم آمار 87 درصدي بازماندگان از تحصيل را در اين دوره هم افزايش دهيم.
زرافشان ادامه داد: يک نکته ديگر هم وجود دارد؛ سازمان آموزش و پرورش استثنايي معتقد است بخشي از کودکان بيرون از مدرسه، قدرت يادگيري ندارند و در هرصورت وارد مدرسه نمي‌شوند و نبايد آنها را در آمارهاي بازماندگي از تحصيل لحاظ کرد.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۰۹۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین از بازگشت ۴۶۱ نفر دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی عصر امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان اظهار کرد: شعار هفته معلم در سال تحصیلی گذشته ۱۹۹ دانش آموز قزوینی در ۱۴ رشته المپیادی پذیرفته شدند.

وی از ساخت و بهره‌برداری از ۷۴ زمین چمن مصنوعی برای دانش‌آموزان در طول ۲ سال اخیر خبر داد و گفت: عمده این زمین‌های چمن درون مدارس استان ساخته شده و با توجه به تجارب تلخ گذشته آنها را اجاره نمی‌دهیم تا دانش‌آموزان بتوانند حداقل ۱۰ تا ۱۵ سال از آنها بهره بگیرند. در ضمن بنا داریم تا پایان امسال تعداد این زمین‌های چمن مصنوعی را به ۱۰۰ زمین برسانیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین همچنین از شناسایی ۹۹۰ کودک بازمانده از تحصیل خبر داد و افزود: با مساعدت و همراهی خیران ۴۶۱ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به تحصیل برگشتند که ۴۷ درصد کل این دانش‌آموزان را شامل می‌شوند.

سیاهکالی مرادی به اختصاص ۳۰ میلیارد تومان بودجه و اعتبار در قالب طرح ملی شهیدسلیمانی برای ساخت این زمین‌های چمن مصنوعی اشاره کرد و گفت: همچنین ساخت استخر دانش‌آموزی شهیدرجایی به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی معلمان با حضور ۳۵۰۰ نفر معلم از ۱۴ مدرسه ادامه داد: با توجه به موج بازنشستگی معلمان در استان قزوین ۱۱۹۰ نفر جذب معلم از طریق آزمون استخدامی داشتیم.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در یک‌سال اخیر ۵۶۵ نفر برای انتخاب معلم نمونه در مرحله نخست شناسایی شدند که ۱۶۷ نفر در دوره ابتدایی، ۱۳۷ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۲۷ نفر هم در مقطع متوسطه دوم کار می‌کنند. در نهایت از بین این افراد ۴۰ نفر شامل ۱۵ معلم ابتدایی، ۱۳ نفر معلم متوسطه اول و ۱۲ نفر متوسطه دوم انتخاب شدند که در نهایت ۳ نفر معلم برگزیده کشوری و ملی داشتیم.

سیاهکالی مرادی همچنین با اشاره به تجهیز و تکمیل اردوگاه دانش‌آموزی یانس‌آباد گفت: قرار است این اردوگاه برای اقامت خبرنگارانی که با آموزش و پرورش همکاری دارند، به مدت حداقل یک‌شب در اختیار خبرنگاران و خانواده آنها قرار گیرد.

کد خبر 749461

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • نیمی از بازماندگان تحصیلی در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • برگزاری جشنواره سرود امید فردا در شاهرود
  • تمامی بازماندگان از تحصیل آذربایجان‌غربی شناسایی شده‌اند
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • مخبر: باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه