Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@13:22:30 GMT

استفاده از سم شیمیایی برای حذف سفید بالک‌ها ممنوع است

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۱۴۸۰

استفاده از سم شیمیایی برای حذف سفید بالک‌ها ممنوع است

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: برای حذف سفید بالک ها استفاده از سم شیمیایی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران که برای ارائه گزارشی با موضوع سفید بالک ها به شورای شهر آمده بود گفت: سفیدبالک ها آفت درجه دو مزارع اطراف تهران هستند که متأسفانه به دلیل تخریب باغات و مزارع به کلان شهر تهران هجوم آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این آفت در بسیاری از کشورها موجود است و در بسیاری از کشورهای پیشرفته سالها طول کشید تا جمعیت آن کنترل شود.

مختاری تصریح کرد: نخستین بار در خرداد ۹۴ سفیدبالک ها در چند منطقه مشاهده شدند و امسال سومین سال حضور آنها در تهران است.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با تأکید بر ممنوعیت سم پاشی شیمیایی برای از بین بردن سفید بالک ها اظهار داشت: سموم شیمیایی به سرعت این آفات را از بین می برد اما ما استفاده از آن را در تهران ممنوع کرده ایم.

وی تصریح کرد: ما از مرداد سال ۹۵ با روند کاهشی سفید بالک ها مواجه شدیم و امسال تا ۱۵ مردادماه جز در دو سه منطقه محدود، اصلاً حضور سفیدبالک ها را نداشتیم.

مختاری ادامه داد: در حال حاضر بهترین شیوه برای حذف سفید بالک ها، سموم گیاهی است که شبها انجام می شود و مأموران شهرداری از یک بامداد تا پنج صبح این سم پاشی را انجام می دهند.

مدیرعامل با بیان اینکه حذف سفیدبالک ها نیاز به همکاری همه سازمان ها دارد گفت: این آفت ضرری برای انسان و فضای سبز ندارد و کنترل آن با سرعت در حال انجام است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان از تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه طی سال گذشته خبر داد و گفت: ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال گذشته بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال بوده است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در کارخانجات ۲ گانه سازمان عمران شهرداری اصفهان واقع در مجتمع تولیدی صفه تولید شده است، اظهار کرد: این رقم بیشترین میزان تولید سالانه آسفالت طی ۵ سال گذشته (از سال ۱۳۹۶ تاکنون) بوده است.

وی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی میزان تولید آسفالت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ افزود: آسفالت تولید شده طی سال ۱۴۰۲ معادل بار ۱۶ هزار کامیون بوده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان مجموع ارزش آسفالت تولید و اجرا شده طی سال ۱۴۰۲ را بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تولید آسفالت توسط کارخانجات سازمان عمران شهرداری اصفهان تأثیر بسزایی بر کنترل قیمت این محصول استراتژیک در شهر اصفهان داشته است.

کد خبر 748330

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت 
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • رفع معضل ترافیکی در غرب تهران
  • تولید بیش از ۲۶۰ هزار تن آسفالت در مجتمع تولیدی صفه اصفهان
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد