Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@12:50:19 GMT

فعالیت 600 تعاونی بانوان در مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۱۵۳۷۲

فعالیت 600 تعاونی بانوان در مازندران

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کامران اصغری روز سه شنبه در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران در ساری ، تعداد تعاونی های فعال استان را هفت هزار واحد اعلام کرد.
وی گفت که تنها در چهار سال فعالیت دولت یازدهم یکهزار تعاونی جدید در مازندران ثبت و فعال شد که نشانگر ظرفیت استان در این زمینه است .
مدیرکل تعاون مازندران بر ضرورت حمایت از تعاونی ها در کشور تاکید کرد و افزود : تعاونی ها به دلیل شکل گیری مردمی نیاز به مشوق هایی چون حمایت های بیمه ای و یا معافیت و تخیفات مالیاتی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : اگر قرار است بخشی از اقتصاد کشور به تعاونی ها سپرده شود ، تلاش هایی که در چهار سال اخیر صورت گرفته و نسبت به گذشته بیشتر هم بوده ، کافی نیست.
اصغری همگانی شدن یا حذف مالیات بر ارزش افزوده و حدف مالیات بر عملکرد تعاونی ها را از انتظارات این بخش برشمرد.
** تاکید بر توجه ویژه با تعاونی بانوان
نماینده تعاونی های زنان مازندران نیز در این جشنواره گفت : تعاونی های بانوان در رشته های مختلف پوشاک ، فرش دستباف ، صنایع دستی و غذایی، خدمات آموزشگاهای و سایر رشته ها فعالیت دارند.
عذرا مرتضوی افزود : فعالیت های اقتصادی بانوان با مسائل و مشکلات و چالش هایی رو به روست که امیدواریم مسئولان ملی و استانی با نگاهی مثبت تر از گذشته در جهت اصلاح وضعیت موجود همکاری لازم را با تعاونی های بانوان در جهت اشتغالزایی داشته باشند.
وی نگاه ویژه مسئولان در زمینه بیمه تعاونی ها، ارائه تسهیلات بانکی کم بهره به تعاونی ها و تمهیداتی در زمینه ایجاد نمایشگاه های محصولات تعاونی را خواستار شد.
مرتضوی از جامعه بانوان فعال اقتصادی نیز خواست با تعامل بیشتر و ارتقای فرهنگ مشارکت و همدلی در جهت ارتقای وضع موجود اقدام کنند تا اثرات حضورشان در جامعه بیشتر نمایان شود.
** سود 18 درصدی بانکی ، کمرشکن برای تعاونی ها
عضو هیات رئیسه اتاق تعاون مازندران نیز در این جشنواره تعداد تعاونی ها استان را 14 هزار واحد اعلام و از بی توجهی به حل مشکلات برای فعال کردن تمامی آنان گله کرد.
سیدامیراحمد جعفریان گفت : در صورتی که تمامی 14 هزار تعاونی استان فعال شوند ، بخش زیادی از مشکلات بیکاری استان حل می شود.
وی از آنچه که سود کمرشکن تسهیلات بانکی نامید انتقاد و از آن به عنوان یکی از مواتع اشتغال آفرینی یاد کرد.
در دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر مازندران از 29 تعاونی برتر شامل هفت تعاونی صادرکننده برتر ملی و 22 تعاونی برتر استانی تجلیل شد.
این تعاونی ها در رشته های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، معدنی، فرش دستباف، مسکن، خدماتی و حمل و نقل فعالیت داشته و برتر شدند.
براساس گزارش اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ، پارسال 143 تعاونی با 2 هزار و 400 عضو و اشتغالزایی یکهزار و 919 نفر در بخش های خدماتی ، صنعتی ، عمرانی ، فرش دستباف ، کشاورزی ، مسکن و چندمنظوره در این استان تشکیل شد.
تعاونی های مازندران همچنین پارسال بیش از 27 میلیون دلار کالا به خارج از کشور از جمله عراق ، استرالیا ، چین ، ارمنستان ، امارات و ترکیه صادر کردند.
پارسال 446 میلیارد ریال تسهیلات هم از محل صندوق توسعه ملی، منابع داخلی بانک و اعتبار رونق تولید (بهین یاب) به 80 طرح تعاونی مازندران پرداخت شد.
خبرنگار : فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009/1654

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۱۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است

سرمربی تیم فوتبال بانوان خاتون بم گفت: برای فصل جدید لیگ برتر فوتبال بانوان پیشنهاداتی به من شده اما اولویتم مربیگری تیم شهر خودم است. - اخبار ورزشی -

مرضیه جعفری با اعلام این خبر به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: اولویت من تیم شهر خودم است و این تیم مثل بچه من است. البته به من از دو سه تیم پیشنهاد شده است، اما فعلا هنوز تیم شهرم اولویت من است.

وی درباره برنامه تمرینی شاگردانش برای حضور در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا اظهار کرد: قرار است با مسئولان باشگاه صحبت کنم تا شرایط و برنامه‌های تیم را برای شرکت در مسابقات جام باشگاه های آسیا بررسی کنیم.

چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است

 

سرمربی تیم فوتبال خاتون بم درخصوص دهمین قهرمانی تیمش در لیگ برتر فوتبال بانوان اظهار کرد: من کاری به سایر تیم‌ها ندارم فقط هر جایی که بودم دلم می خواست تمام تلاشم را بکنم تا تیم به ایده آل ترین شرایط برسد و شاگردانم هم همه تلاش خودشان را کردند. همیشه از کودکی اول بودن برام مهم بود و خدا هم در این راه کمک‌مان کرده است بچه‌ها خواستند و تمام تلاش خود را کردند.

وی به مربیگری خاص خودش اشاره و خاطرنشان کرد:  شاید شرایط مربیگری من خاص و سخت است و همیشه فوتبالیست‌ها به من می‌گویند ما حاضریم ده بازی انجام دهیم اما یک جلسه سر تمرین شما نباشیم، چون شرایط تمرین سخت است.

جعفری همچنین به اتحاد و همدلی شاگردانش برای رسیدن به قهرمانی اشاره کرد و افزود: ما همیشه یک هدف داشتیم و آن هم خوشحال کردن مردم شهرمان بوده است و در این راه هم خدا خیلی به ما کمک کرده است و شاگردانم هم خیلی تلاش کرده‌اند و از جانشان گذشته اند و اتحاد و همدلی خیلی مهم بوده است. من همیشه بیرون از زمین خیلی رفیق هستم اما داخل زمین شرایط فرق دارد و شاگردانم واقعا با جان و دل برای من بازی کرده‌اند و حرف گوش کن بوده اند.

وی در ادامه به شرایط سخت تیمش در نیم فصل دوم لیگ برتر تاکید کرد و افزود: شرایط خیلی سخت بود ما با از دست دادن ملیکا محمدی از لحاظ روحی روانی و فنی خیلی ضربه خوردیم اما همه خواستند و با هم صحبت کردیم که یک هدف داریم و آنچه اول فصل همه خواستند.

مربی خاص فوتبال بانوان درخصوص حس کسب دهمین قهرمانی لیگ برتر فوتبال بانوان اظهار کرد: قهرمانی تیم ما در لیگ برتر دو حس خوشایند و ناخوشایند داشت حس ناخوشایندش به دلیل نبودن ملیکا محمدی بود لحظه قهرمانی نبود میلکا و دو بازیکن مصدوم تیم خیلی شرایط را برای من سخت می‌کرد از طرفی شرایط خیلی خوشایندی که ما توانسته ایم به هدف و قولی که داده بودیم برسیم و مردم شهر خوشحال شوند.

وی در پایان درخصوص دو بازیکن مصدوم تیمش گفت: دو بازیکن مصدوم دیگر روند درمانی را طی می‌کنند و هنوز مشخص نیست به جام باشگاه‌های آسیا برسند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • لزوم توسعه تعاونی‌ها و ترویج فرهنگ کار در ایلام
  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد