Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابع آگاه در اردن مدعي شدند که در جريان سفر لاوروف به اردن توافق شده است که نيروهاي ارتش سوريه به سمت اردن پيشروي کنند.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، منابع آگاه اردني مي‌گويند وزير امور خارجه روسيه در سفر اخيري که به اردن داشت، با توافق‌هاي مهمي در مورد سوريه با پادشاه اردن رسيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين منابع آگاه در گفت‌وگو با وبگاه خبري «ارم نيوز» گفتند مطابق اين توافق‌ها ارتش سوريه به سمت مرزهاي اردن پيشروي خواهد کرد.
اين وبگاه به سفر ديروز «سرگئي لاوروف» به اردن اشاره کرد و نوشت، پرونده سوريه و مناطق کاهش درگيري و ساير مسائل در کنار روابط دوجانبه بين مسکو و امان، در صدر گفت‌وگوهاي سرگئي لاوروف با عبدالله دوم قرار داشت.
«ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه سيزدهم جولاي گذشته در تماس تلفني‌اي که با پادشاه اردن داشت، اوضاع سوريه و جنگ با تروريسم را با پادشاه اردن بررسي کرد. در نتيجه، آنچه بعدها به توافق أمان معروف شد، بين آمريکا، اردن و روسيه ايجاد شد و در همان ما منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوريه اعمال شد.
لاوروف بعد از اين رويداد، اعلام کرد که توافق 3 جانبه‌اي بين روسيه، آمريکا و اردن در مورد تأسيس مرکزي براي نظارت بر اوضاع سوريه در اردن حاصل شه است.
اردن و روسيه توانستند به گفت‌وگوي منظم در مورد سوريه و هماهنگي مواضع در مذاکرات آستانه و بيرون از آن دست يابند که نتيجه آن اين شد که پيشرفت چشم گيري در خصوص مناطق کاهش تنش در سوريه به وجود آمد.
کارشناسان معتقدند که سفر دوره‌اي لاوروف به کشورهاي عرب حاشيه خليج فارس و همچنين سفر به أمان و رياض در راستاي تکميل هماهنگي بين مسکو و طرف‌هاي بين‌المللي در خليج فارس و اردن در خصوص تحولات سوريه صورت گرفت.
برخي گزارش‌ها نيز حکايت از آن دارد که نزديکي اردن و سوريه در صوت تکميل مذاکرات روسيه با طر‌ف‌هاي خليجي بيشتر خواهد شد.
اين مسئله در نشست خبري ايمن الصفدي، وزير خارجه اردن با لاوروف روز گذشته به وضوح ديده شد؛ چرا که صفدي طي اين نشست بر ضرورت دست يابي به راه حل سياسي براي بحران سوريه تأکيد کرد.
انتهاي پيام/
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۱۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از 17 خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ 25 فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه در آستانه
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • دیدار وزرای دفاع کشورهای عضو شانگهای در آستانه
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • نشست معاونان وزرای خارجه و نمایندگان ویژه بریکس در مسکو با حضور علی باقری
  • آغاز به کار نشست معاونان وزرای خارجه بریکس با محوریت بررسی تحولات منطقه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه